1.063 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Gsxr 750 1997 Gsxr 750 1997

Hej MG.

Ja, jeg har så erhvervet mig en dejlig gsxr 750 fra 1997, har dog ikke lige fået oprettet den endnu, men det kommer snarest ;). Mit problem er, når jeg sætter nøglen i og drejer til tænding lyser alle lamperne i kontrol selvf, incl benzin lampen. MEN , i går kørte jeg tør, og der var ingen advarsel fra benzin lampen. er det korrekt forstået den skulle blinke først? og derefter med mindre benz tilbage så holde konstant lys og derefter så rende tør? fordi jeg fik ingen advarsel what so ever :/.. Og er det nemt at lave sådan en benzin måler??

Endvidere kørte jeg så hen og tankede helt op (på støttefod) og nulstillede triptælleren. Nu har jeg så købt en 5 liters dunk jeg kører rundt med i en ryksæk for at kunne se hvor langt den evt kunne køre på en fuld tank. da jeg kørte tør, kom en kammi med 5 liter benz, og jeg kunne så tanke 13,94 liter på efter (1km længere henne af vejen) så er det vel 18 l der kan være på?

Jeg fik afvide af sælger at den gik ca 14 km literen ved blandet kørelse. (det skal siges der er skiftet dyser i den, så den får rigeligt at leve af)

Håber i kan hjælpe lidt med ovenstående :). (skal nok få oprettet Mc hurtigst muligt til evt billede afgørelse af model.)

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gsxr 750 1997
  • #1   6. apr 2012 5.litter benz på ryggen, har du så også en litter olie på maven? så er det da den perfekte monotov cocktail hvis du skulle vælte.

Den er vel kørt ind til de dysser der sidder i?

Hvis jeg var dig ville jeg kører 150km, tanke og se hvad den havde kørt og så droppe den der levende fakkel ide med dunke på rykken

• #2   6. apr 2012 Tillykke med den (igen), Lennart - måske kan du finde lidt inspiration her: http://www.servicemanualsgsxr.com/ smiley

Ikke at jeg lige har svaret på stående fod.

• #3   6. apr 2012 Ja undskyld, tillykke den den naturligvis, så bare lige en den væltede, skrabede lidt hen af vejen for så at forsvinde i en ildkugle.

• #4   6. apr 2012 Det kan være forbindelse mellem benzinmåler og speedo. Prøv at find ledningerne fra benzinmåleren. Tag et multimeter, og mål modstanden

• #5   6. apr 2012 Tak for svar søren og Likeaboss - I andre, Flameri bedes i holde for jer selv smiley jeg skal nok stå for sikkerhedsreglerne her i firmaet.

Men andre der har flere ideer til hvad der kunne være galt, og hvad det evt koster at få lavet smiley

For at være ærlig, så nej/jo jeg har desværre ingen papirer på den er kørt ind med de dyser da tidligere ejere havde forlagt dem. Men man kan både lugte/se den får meget at leve af, men derfor var spørgsmål nu også det med benz lampen om det kunne fixes smiley :)

Mvh.

• #6   6. apr 2012 på min 600 der kører jeg lidt over 200km på en tankfuld, så jeg plejer at kører ind og tanke når jeg er ved at være deroppe.

Hvis du fjerner de par skruer der holder benzin pumpen fast til tanken, så får du det hele med ud, også kan du se om der er noget galt med din benzin måler, ellers kan du self måle på ledningerne til den.

• #7   6. apr 2012 Det kan self også bare være pæren i instrumentet der er gået til.

• #8   6. apr 2012 Tror godt at jeg kunne kører fra kbh til århus på en tankfuld. Det var i hvert fald tæt på. Der er 300 km. Og det var en gsxr 750

• #9   6. apr 2012 Ja, jeg har jo så fået skiftet dyser Like.. Så det er nok lidt mindre, men 180km -200 km kan jeg vel køre. Hvor stor er tanken på min? ved folk det, er det 18L eller 20??

Fordi 10km/L er da lidt syntes jeg smiley Instrument pæreren lyser jo gul når jeg sætter tænding på. så tror ikke pæren er gået. Ved heller ikke om det er lavet med en svømmer i tanken eller hvordan det fungere? Men må jo få målt på min forbindelsesledning så smiley

• #10   6. apr 2012 Skiftet dyser? Der er vel kun een rigtig dyse. Jeg tror ikke at du får noget ud af at sætte en større en i, andet end at den vil pludre og drukne?

Det er nok bare en slags instrumenterings "self-test" der tester pæren.

Du kan finde svaret på, hvordan din tankmåler ser ud, i service manualen.

• #11   6. apr 2012 Hvem ved det , om jeg vil få noget ud af det smiley anyone?

og tak

• #12   6. apr 2012 Kørte engang fra slagelse til Sønderborg på min gsxr fra 98' Der var rigelig tilbage i tanken og havde ikke kørt pænt hele vejen. Fik den til 19,5km/l ! Det var jeg godt tilfreds med!

• #13   6. apr 2012 lennart.. jeg har en service maual til den model så hvis du kan engelsk godt kan jeg sende dig de sider

• #14   6. apr 2012 Pb sendt:) og tak

• #15   6. apr 2012 Min er godt nok en 1000 men får den noget at leve af kommer jeg ikke højere end 10km/l.. Så synes det lyder som meget.

• #16   9. apr 2012 240 km på 18 liter kunne jeg få den op på med blandet kørelse smiley men det da stadig træls benz måleren ikke virker og advarer :(..

er det forresten nogen som kan se om det er karburator eller indsrøjtning på min? Tænker også på chokeren

• #17   9. apr 2012 hvis den er fra 97 er det kabu.. sprøjt kom i 98.

• #18   9. apr 2012 takker

Kommentér på:
Gsxr 750 1997

Annonce