1.001 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

CBR 600 F4 startproblemer ved korte pauser CBR 600 F4 startproblemer ved korte pauser

Hey folkens

Jeg har en F4 fra 99 (m karburator) som har lidt startvanskeligheder af og til.

Jeg oplever det en gang i måneden, og det er altid efter at jeg lige har stoppet den, fx for at tanke.

Den kommer altid i gang igen, men det er efter at have arbejdet 3-5 minutter med starteren, både med fuld gas og uden, aldrig choker.

Jeg kan ikke finde nogen sammenhæng, for som oftest starter den bare, og jeg mærker det heller ikke efter nogen bestemt slags kørsel.

Idéer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af grafitti 5.500 kr.
  • Rengøring af lejlighed 65 kvadratmeter, lister, døre og dørkarme, gulve, skabslåger, vaskeskab og vinduer 1.500 kr.
  • Tage 5 loftlamper ned ifbm flytning 560 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • LE fejl på vaskemaskine 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.146 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR 600 F4 startproblemer ved korte pauser
  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #2   13. apr 2012 For høj svømmerstand måske. Så bliver karburatorerne opvarmet af motorvarmen, udvidder sig og løber ind i motoren som drukner.

• #3   13. apr 2012 Det er både når den er kold og varm, men altid efter den har kørt en længere tur.

Så næste gang jeg har splittet karburatorerne ad så skal jeg indstille svømmeren?

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #4   13. apr 2012 Ja lyder som en god ide. men hvis den også kan gøre det i kold tilstand er jeg lidt usikker på om det er svømmerne. Jeg havde forstået på dit første indlæg at det var når den var varm.

• #5   7. aug 2012 For en god ordens skyld vil jeg lige afslutte tråden:

Jeg kom frem til at problemet opstod efter at maskinen var kørt godt varm, og at den så blev slukket lige efter jeg havde parkeret. Fik den lov til at køre stille og roligt eller stå i tomgang et par minutter inden jeg slukkede var der ingen problemer. Gjorde jeg det ikke kunne jeg arbejde med starteren nogle minutter, og så ellers få et ordentligt brag fra udstødningen, men efter følgende ingen problemer under kørsel.

Løsning: Karburatorer blev synkroniseret og tændrør udskiftet da maskinen alligevel skulle til mek.

Så skulle andre der søger på samme problem få den;) Og tak for hjælpen!

Kommentér på:
CBR 600 F4 startproblemer ved korte pauser

Annonce