{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

Utæt Kawasaki GPZ 750 fra 87 {{forumTopicSubject}}

Har fået fingrene i en dejlig Kawasaki GPZ 750.
Ville nyde mig en tur i dag, men nåede ikke langt inden den konstant gik ud. Da jeg hentede den til middag havde den lækket. Det duftede af benzin. (var tør da jeg købte den og ingen læk) Har malet motoren og haft den i tomgang et kvarter for at hærde malingen op i sidste uge. Kørte fint hjem efter den var malet. Maskinen er luftkølet og tænker om jeg har dummet mig og om den er blevet for varm eller noget. Det endte med at jeg måtte holde ind i dag da den konstant gik ud og her lækkede den igen - så ud som om det kom oppe fra under gearskiftet/pedalen. Det var ret meget. Fik gang i den igen og nåede hjem. Den hakkede meget og kunne ikke stå i tomgang. Syntes der ligner benzin og dufter sådan, men der er også lidt olie i (sort i hvert fald).

Er der nogen der kan give et bud på, på baggrund af ovenstående hvad det kan skyldes og om jeg selv kan forsøge noget for at løse problemet.

NB da jeg startede den første gang i dag kom et lille brag som en antændelse af benzin. Prøvede igen og så startede den fint.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utæt Kawasaki GPZ 750 fra 87
  • #1   22. apr 2012 Hmm kan være karburatorene er utæt ved bundkar eller også kan benzinslangen fra tanket være utæt.

    Kan også være tomgangen skal indstilles.

    Jeg ville undersøge hvor det lækker fra evt prøv at kigge ved ca. under tanken og ned til karburatorene.

    Jeg så faktisk en fed GPZ 750 i dag ude på Amager.

    Skal du ikke havde oprettet den fine maskine her ind?


  • #2   22. apr 2012 er der prime på benz hanen på sådan en??

  • #3   22. apr 2012 Kan være mig du har set på Amager så:-)

    Inden jeg malede motoren gav jeg den motorrens og rengjorde den med en højtryksrenser. Det kunne godt indikere noget er løs. Kan se den har lækket næsten en kvart tank benzin. Vil i hvert fald starte med det som udgangspunkt. Tænker det sorte i lækket skyldes snavs. Stak en finger op under og det var tyk og fed olie og snavs der kom herfra.

    Håber det er et lille problem så jeg kan få min første rigtige tur på den


  • #4   22. apr 2012 René J

    Det er nok dig ud fra dit profil billede.

    Sjovt den så da ud til at køre i hvertfald. smiley

    Håber det lykkedes for dig at få løst det irriterende problem.


  • #5   22. apr 2012 René J

    Hvis det var på Øresundsvej, så er det dig jeg har set. smiley


  • #6   22. apr 2012 René J

    Ja prøv at starte med at se der, kan jo godt være at noget har rykket sig løst.

    Så vidt jeg ved har jeg hørt at man skal passe på med højtryksrenser med at bruge det på ens mc. Ved dog ikke om det passer, for har aldrig selv prøvet det. smiley


  • #8   24. apr 2012 Det må næsten være mig du så har set på Øresundsvej mens der var liv i maskinen. Håber at få tid i morgen eller torsdag til at få tjekket op på hvorfra motoren lækker benzin. Håber det kun er en slange idet jeg er skrue mongol. Kan skille ting ad og så det sagt, men samle - tja så er jeg djævlme på herrens mark.

    Super fedt at man af denne vej kan få hints til hvad det kan være. Syntes jeg forsat har min første tur tilgode.


  • #9   24. apr 2012 René J

    Ja det er det nok og den lyder godt smiley

    Kender det alt for godt med problemer.

    Jeg havde jo selv problemer med min ny indkøbte Suzuki GSX 750 ES, der var det sådan set el problemer som var ensretter, den var gal med her for ikke så længe siden.

    Er enig med dig med at du har en tur til gode. smiley


Kommentér på:
Utæt Kawasaki GPZ 750 fra 87

Annonce