{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.021 visninger | Oprettet:

Hvem kan skifte olie på forgaffel? {{forumTopicSubject}}

Min RSV 1000 sejler foran og jeg er sikker på, at den skal have ny olie i Showa'en. Er der nogen, der har et forslag til, hvem der i omegnen af Storkøbenhavn kan gøre den slags - og kan man tiltro alle mc-værksteder at lave den slags??

Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem kan skifte olie på forgaffel?
  • #1   24. apr 2012 Hej Søren.
    Hvis ikke du har vildt travlt med at få det ordnet så kan jeg godt hjælpe dig om ca 14 dages tid.
    Så kan du selv være med og få lidt indsigt i det evt.
    Du kan jo sige til hvis det er .


  • #2   24. apr 2012 Sajmon gør det også...

  • #3   24. apr 2012 jeg kan nok klare det.... har en magen til*GG*

  • #4   24. apr 2012 Du kan roligt have tiltro til mekanikeren, det er nået af det nemmeste at gøre i verden:) (overdrivelse fremmer forståelsen..)

  • #5   24. apr 2012 Jeg kan fornemme, at det ikke er nogen større ting smiley

    ...men skal der ikke renses ud, kontrolleres indmad, måles fjedre o.s.v. når nu man alligevel er i gang?

    Den er samtidig blød som smør, når man tager forbremsen.


  • #6   24. apr 2012 Alle MC værksteder kan osse gøre det hvis du ikke vil bruge hobby folk!

  • #7   24. apr 2012 Elsker den afslutning Tonny kommer med.

    " har jeg hørt ". smiley

    Alene det at hive begge ben af kan nemt tage en halv time hvis pladsen er trang. Der ER jo også lige et hjul der skal afmonteres og et sæt kalibre .De skal så også på igen Og surprice det skal både hjulet og kalibre også. Derimellem kommer så olieskiftet.

    Den der kan klare det der på en time er ikke alene øvet ,han er verdensmester.



  • #8   24. apr 2012 Jeg har ærligt talt ikke mod på at gøre det selv - ,alene fordi jeg synes, at det er sjovere at køre end at skrue. Jeg kender mig selv godt nok til at vide, at jeg vil stå og bande og svovle meget hurtigt.

    Jeg kunne også godt tænke mig at få kontrolleret om showa'ens indre er som det skal være, og det er jeg sikker på, at jeg ikke selv kan lære mig via youtube..



  • #9   24. apr 2012 Det tager lidt tid ja.. Meen det er pice of kage.. c",)
    Go go go...

    Mvh....


  • #10   24. apr 2012 Nu spørger jeg måske dumt, men er det nødvendigt at afmontere gaffelbenene for at skifte olie.

    Er det ikke "bare" at skrue bundskruen ud, og så pumpe et par gange (så man får det ud over det hele, hvis man ikke holder en skål for smiley )

    Jeg ved nok ikke om man kan få topskruen på igen når gaffelbenene stadig er på cyklen, eller om de skal i en presse - ( efter at man selvfølgelig har fået fjedrene og topmøtrikken i bæret da man afmonterede den)

    Derimellem påfyldes selvfølgelig olien - nøje afmålt.



  • #11   24. apr 2012 Hvis man ikke adskiller benene og rengør grundigt, får man ikke al den slam med ud, som lægger sig nederst i benene, og det slam kan ind imellem føre til at shimsne bliver delvist utætte, og det gør bare at gaflen virker som en cykelpumpe der flytter olie..... ingen dæmpning.
    Oliemængden kan være opgivet i mængde, det er dog som oftest en lufthøjde over olien der tales om, i diverse tekniske medier, og det er vel og bemærke uden fjeder i...... ex. 110mm luft betyder at når olien er påfyldt, og benet udluftet, skal der være 110 mm fra olien og op til overkanten af gaffelbenets top, uden prop, når benet er totalt trykket sammen.....

    Såå helt enkelt er det ikke, hvis det skal gøres efter bogen.....
    Hilsen Mikael


  • #12   24. apr 2012 Mikael...

    Det er der ingen ben i... (så 2.stk da') c",)


  • #13   24. apr 2012 enhver middelgod hobby mekanikker kan klare det. MEN på 1-2 timer. ikke hos mig!!

    som beskrevet ovenfor, benene skal helt af, så man kan rense og rengøre (især, hvis de har været utætte, og har haft vand i sig!!)

    det tager fra 2 timer, og op af!


Kommentér på:
Hvem kan skifte olie på forgaffel?

Annonce