{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Christian R
Christian R
Tilmeldt:
10. apr 2012
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 37

For lidt gnist Honda CB 550F '81 {{forumTopicSubject}}

Hey!

Jeg er den glade ejer, af en ældre dame.

Der er snak om en Honda CB 550F fra '81.

Hun har stået stille hele vinteren, men jeg fik liv i hende i mandags... Det gik meget godt ind til igår aftes, hvor der kom en "sjov" lyd. Efter den, kunne jeg ikke starte den.

Jeg prøvede at måle mig frem til noget uden held, kan dog se at gnisten er meget svag(i forhold til min vens som er magen til)

Jeg har prøvet andet batteri uden held...

Jeg har skiftet hele pladen med el i venstre side, men stadig samme problem.

Er der en af jer, der ved hvad det kunne være?

På forhånd tak,

Med venlig hilsen

Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For lidt gnist Honda CB 550F '81
  • #1   2. maj 2012 prø og skift tændspolerne til en fra en nyere honda, har en ældre cb 900 f fra 80 og problemet med nogle af de gamle hondaer er deres tændspoler genere en alt for lille gnist, jeg fik fat i nogen fra en cbr til min, der skulle lige lidt tilpasning til, men resultaetet er også en helt anden maskine, og det lyder meget som de samme probs du beskriver. jeg ved ikke helt hvordan tændspolerne på din ser ud, men kunne ikke forestille mig de er ret meget anderledes end min 900.

    mvh michael


  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 37
    #2   2. maj 2012 Fedt det prøver jeg! Tusinde tak for hjælpen!


  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 37
    #3   2. maj 2012 Når du siger tilpasning, hva snakker vi så? smiley

  • #4   3. maj 2012 i mit tilfælde var de for korte til de orginale huller, så lavede 2 afstandstykker, boltede det på den ene ende af tændspolerne og på de originale holdere på den anden, det funger fint - men kønt er det ikke smiley men de er jo også gemt af vejen så det er jo lige meget smiley

  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 37
    #5   3. maj 2012 Fedt tak:)

    Har dog lige prøvet med nogle fra en yamaha, med samme problem... Alt for lidt gnist:(


  • #6   3. maj 2012 hvornår var yamahaen fra, jeg har google tændspolerne fra din 500 og de minder af udseende lidt af dem fra min 900, du skal op og have nogle fra midt halvfemserne og opad... mine kommer fra en cbr 900 fra 97 eller 98 men du kan også bruge dem fra en cbr 600 bare så længe de er fra minimum f2 modellen som vist nok er årg 92, det sku gerne være noget der du`r... plus at du får dem nærmest smidt i hovedet fra ebay.co.uk ofte helt ned fra en 15 pund for et komplet sæt!

    ellers skal du smide lidt flere penge efter en dyni tænding
    http://www.jerryscycles.com/catalog/i321.html

    det ved jeg både min far monterede på hans cb 400 f samt min onkel på hans 550`er og det giver også en mærkbar bedre tænding og kørsel end standart comp


  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 37
    #7   4. maj 2012 Det der dyne ser godt ud! Så skifter jeg bare hele pladen ud nede ved platinerne og smække lidt strøm til? Kan man bestille det hjem har i EU? eller skal man hive den fra USA?

    Ville gerne havde den ud og køre igår, så ville gerne slippe for vente tiden;)


  • #8   4. maj 2012 heh det kender jeg kun alt for godt, du kan vist godt få den i eu, men inkl told og det fra usa mener jeg den kom til at koste omkring 1100-1200 kr, du kan prøve og se om du kan finde den her, mener bare de fandt frem til at det var billigst den vej fra. men held og lykke med det smiley

Kommentér på:
For lidt gnist Honda CB 550F '81

Annonce