{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.312 visninger | Oprettet:

Kæde justering {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har for nyuligt justeret min kæde efter forskrifterne i min haynes manual til min GSX 600 f fra 92.

Der stod, at man skal justere kæden, sådan at der minimum er ca. 30mm slack. Det er irriterede mig var ordet "minimum".

For når jeg drejede hjulet en halv omgang, så strammede kæden op, som om at tandhjulet ikke sad i center. Er det normalt? Eller er det i orden at tandhjulet ikke sidder helt i center, og kæden bare minimum skal have 30mm?

Jeg syntes selv at det føltes helt mærkeligt, og kan ikke se hvorfor at tandhjulet ikke skal sidde i fuldstændig center om bagakslen, og derfor have samme slack, i hvilken som helst position.

Lugter det af nyt kædekit?

På forhånd tak for svarene.

Mvh. Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde justering
  • #1   4. maj 2012 ekstra spørgsmål!

    Når jeg bestiller ny kæde, har det så stor betydning om jeg bestiller en åben eller lukket kæde?
    Altså ud over at der muligvis er nemmere at montere en åben kæde?

    Tak!

    Mikkel


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   4. maj 2012 Tandhjulet bør afgjort sidde lige - så langt er vi enige.

    Men der kan jo sagtens være et stift led som snyder dig lidt...

    Bestiller du en åben, skal du selv nitte den, og så er den logisk nok nemmere at montere...


  • #3   4. maj 2012 Skidt kæden, det er dine led som er stive, den skal have samme bevægelse uanset hvordan hjulet vender, køb DID!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   4. maj 2012 Ja skidt kæden, som Mirza siger! smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   4. maj 2012 Du kan købe hvad mærke du vil - bare du sørger for at det er en kæde som er i den høje belastningsklasse. DID er ikke bedre end så meget andet, hvis man blot forstår at købe den kæde som kan klare cyklens effekt.

  • #6   4. maj 2012 Vent nu lige lidt med at købe en ny kæde.
    Kig den nøje igennem og se om ikke du finder et led eller to der er lidt stift. Få det gjort gangbar igen og så få kæden rigtig godt smurt.
    Hvis kæden ellers ikke i forvejen er ret slidt, så kan den sagtens komme til at køre igen.


  • #7   4. maj 2012 mm er nok et stivt led.
    Men når du justere så skal du gøre det der hvor kæden er strammest


  • #8   4. maj 2012 hej!

    Tak for alle svarene.

    Kæden er i umiddelbar fin stand, godt smurt og jeg har clocket over 1500km allerede denne sæson, så den burde være masseret godt igennem.

    Tandhjulet sidder centreret på bagfælgen, ved at det akkurat passer ind over en flange, så det kan ikke sidde excentrisk der, så jeg kan kun forestille mig at selve bagtandhjulet er excentrisk; jeg har målt og det er det bare ikke... Jeg forstår det ikke!

    Jeg checker kæden en sidste gang og håber der er noget at hente.



  • #9   4. maj 2012 Sajmon mht at DID ikk er bedre end andre, fortæl du det til min iris som holdte 3000km hehe

  • #11   4. maj 2012 og jo did kæder er bedre end de andre smiley


  • #12   5. maj 2012 Hej. Jeg har bestilt nyt kædekit;)

    Jeg kunne løfte kæden over 10mm "kl. 3" på bagtandhjulet, og 21leds længden var godt overskredet..!

    Tak for hjælpen!

    Mvh. Mikkel

    Ps. Jeg har købt DID x-ring endeløs kæde; Det bliver vist næsten ikke bedre:)


  • #13   5. maj 2012 Det er helt sikkert kæden.

    Minder mig og en kammerat der fik serviceret sin Triumph hos en autorisereret forhandler... og han brugte så lige 4 timer på kædeskift, fordi han ikke kunne forstå den var oval..........


Kommentér på:
Kæde justering

Annonce