2.727 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hjælp til kodning af nøgle til CBR1000RR2006 Hjælp til kodning af nøgle til CBR1000RR2006

Er der en venlig sjæl, der kan give mig "opskriften" på kodning af reservenøgle til en Fireblade 06.
Jeg har originalnøglen og en skåret reservenøgle, der passer.
Problemet er, at startspærren ikke ophæves, før den nye nøgle er kodet.
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til kodning af nøgle til CBR1000RR2006
  • #1   8. maj 2012 http://www.youtube.com/watch?v=db0ee6u7CjQ

• #2   8. maj 2012 Alternativt, hvis du ikke tør/gider/kan, så få nærmeste Honda-pusher til at ordne det, det tager ikke mange minutter...

• #3   9. maj 2012 Super. Tak Michael.
    Jeg har et par spørgsmål:
    Det ser enkelt nok ud, har du selv gjort det?
    Er det nødvenigt med den modstand i +-kablet, eller er det "bare" for at beskytte ECUen?
    Har du de nøjagtige spec. for modstanden?
    Mvh.
    Jan

• #4   9. maj 2012 Det er såmænd også ret simpelt, det der tager mest tid (afhængig af model) er at finde og fiske CKP-stikket frem.

Mht ledningsværktøjet så kan man enten lave det selv, som han har gjort i videoen, men det er naturligvis ikke sådan "Honda" gør, de har selvfølgelig lavet et stykke specialværktøj til opgaven, som du kan se her -

http://zsf-motorrad.de/products/en/Workshop-Accessories/Honda-key-code-cable.html

Det kan man enten købe eller låne sig til (gjorde jeg), men det er yderst simpelt og svarer til det hjemmelavede. Her er opskriften angivet specifikt for en 06 SC57 (læs hele siden) -

http://www.perthstreetbikes.com/forum/f82/add-spare-hiss-key-your-honda-cbr1000rr-89516/

• #5   9. maj 2012 Jan, jeg snakkede med Hans inde hos Aagesen i sidste uge om det samme. Det koster en halv times arbejdsløn inde hos dem, og der ligger en nøgle pusher meget tæt på butikken.

Lad mig vide om det lykkedes dig her en af dagene, så hører jeg gerne om det!

• #6   9. maj 2012 Takker og bukker igen.
    smiley

Christian,
    Jeg orker ikke bakse traileren frem loade mc og køre hele vejen ind til Aagesen og betale arbejdsløn og MOMS. Jeg prøver selv efter den udmærkede vejledning.
    Du hører nærmere.

• #7   9. maj 2012 Fint fint smiley

Jeg bor alligevel lige ved siden af, så det er ikke det store problem for mig.

Men tjekker vedledningen i aften og ser om jeg gider selv. Ellers tager jeg ind og får nøglen skåret og prøver selv....

Ringer lige her en af aftenerne....

• #8   9. maj 2012 Hej Jan

Husk nu at købe den modstand der 100ohm 1watt.
    kan fx købes her http://www.el-supply.dk/?Gid=53&VNr=071310

Jan kan du ikke lige sige om det er gået godt eller ikke.

(i øvrigt et spændende indblik)

• #9   9. maj 2012 risikoen for at riste boxer er tilstede..... sker det løser problemet sig selv....

• #10   14. maj 2012 Så er det forsøgt. Det virker på gadecyklen, men jeg kan ikke få lampen til at blinke på banegeden.
    På banegeden blinker Hisslampen heller ikke under stilstand uden tænding som på gadecyklen.
    Der er ingen forskel, om jeg frakobler det stik eller ej på banegeden.Med spænding på lyser lampen konstant.
    Nogen gode forslag?

• #11   14. maj 2012 Brug din gadecykel til at kode banecyklens ECU til dens nøgler - du afmonterer banecyklens ECU, over på gadecyklen, lægger nøglen på HISS-modtageren og "hotwirer" tændingslåsen i stedet for at dreje nøglen (der jo ikke passer i gadecyklens tændingslås), ellers same-same procedure :-).

• #12   14. maj 2012 Alternativt - Hvis du ikke bryder dig om at "hotwire", så adskil HISS modtageren fra tændingslåsen og før den så langt væk fra tændingslåsen som muligt, så kan du bruge gadecyklens nøgle til tændingslåsen og banecyklens nøgle til kodning via HISS-modtageren. At banecyklens HISS-lampe ikke blinker under stilstand kan f.eks skyldes, at den funktion er slået fra (kan man nemlig - Se ejerhåndbogen).

• #13   14. maj 2012 Det er en fornøjelse at "kende" dig Michael. smiley

Har dog lige et par tillægsspørgsmål: Hvis man kan slå HISS blink fra, kan man vel slå det til igen?
    Ved du hvordan?
    Det er vel nemmere end at flytte rundt på ECUerne.
    På forhånd tak.

• #14   14. maj 2012 Funktionen med at slå HISS-blink fra under stilstand, burde nu ikke forhindre dig i at kode nøglen. Det er bare en funktion, så man kan vælge, at HISS-lampen ikke skal blinke med 2 sek. interval i 24 timer efter, at nøglen er taget ud (hvorefter den slukker). Men man ved selvfølgelig aldrig, du kan da prøve det først, og er det løsningen så hurra, og ellers har du den anden metode.

Det er samme procedure at slå HISS-blink fra/til nemlig flg.

Drej nøglen til ON - Hold SEL knappen nede i mere end 2 sek, hvorefter HISS-lampen skulle begynde at blinke - Drej nøglen til OFF - Job done :-).

• #15   14. maj 2012 Super tak.
    Jeg prøver i aften.
    Æææh, jeg er kommet til at tænke på flg.:
    Hvad skulle det hjælpe at flytte ECU'en over på gadecyklen?
    De manglende blink skyldes de ikke ECU'en? Lampen virker jo (lyser konstant).

• #16   14. maj 2012 Problemet du har er jo, at der er et eller andet der gør, at du ikke kan kode (registrere) banecyklens nøgler til ECU'en, uvist af hvilken årsag (ikke nødvendigvis ECU'en), mens det virker på gadecyklen. Så bruger du gadecyklen som "testmiljø", flytter nissen med over, har du identificeret problemet til banecyklens ECU (_så_ har du et reelt problem), og kan du kode banecyklens ECU på gadecyklen, er det noget andet. Grunden til forslaget er, at der kan være modificeret kraftigt på en banecykel, og problemet kunne evt. ligge der, men hvad præcis det er bliver gætværk (evt spild af tid at fejlsøge efter).

Kommentér på:
Hjælp til kodning af nøgle til CBR1000RR2006

Annonce