{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af GSX-R 750 fra 88' {{forumTopicSubject}}

hej, jeg har været ude og kigge på en GSX-R fra 1988 den har gået 80.800km og jeg ved godt at det er langt, men motoren er blevet renoveret for ca. 10 år siden, og ser egentlig ganske nydelig ud.

men..

der er rust i tanken, hvor stort et problem er det?

der er kommet "kant på skiverne, altså fordi der er kørt langt på den er der kommet en kant der går ud fra der hvor bremsklodserne bremse på skiven.

ud over det er der små ting, så som en blinklys der ikke virker, "overtake" langlys knappen virker ikke, og dækkene skal snart skiftes..

motoren går heller ikke helt rent i tomgang, men tror bare at det er ventilerne der skal stilles, den har stået stille de sidste par år. ALT der er blevet lavet på den er lavet på et autoriseret værksted. og den har kun haft 2 ejere, og den er blevet kørt pænt

OBS: jeg ligger et klip på min profil, hvor man kan høre den, så i må meget gerne se om i kan høre nogle mislyde smiley

Hvor mange km er der ca i en GSX-R 750ccm? Og er der andre ting man skal vide om dem / inspicere

motorcyklen er billig, kan få den for omkring 18500. men skal så synes ved ejerskift.

Er det noget jeg burde overveje? eller er der noget der er helt galt.. jeg vil gerne have en 4-takt da jeg selv har en 2-takt og synes ikke den er driftsikker nok.

jeg håber virkelig at der er nogle garvede motorcykelister, der kan hjælpe en nyudklækket motorcykellist smiley

på forhånd tak
Sebastian G


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af GSX-R 750 fra 88'
  • #2   9. maj 2012 Men der er jo også et stykke op til 25 smiley

  • #3   9. maj 2012 Jeg holder med attermann. Hvis du skal ofre 3 nye skiver, 2500,-. 2 nye dæk, 2000,-. Motorjustering min. 1500,- almindelig service med olie og filtre, 500,-. Ny tank, 1000,- Syn og nr plade, 800,- Ialt mindst 8300,-
    Så ville jeg nok prøve at presse prisen enten på den gamle ged eller på den nyere. Hvis den -92 er en W ville jeg SLET ikke være i tvivl


  • #4   9. maj 2012 http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=111801
    Pres den her et par tusinde


  • #5   9. maj 2012 nu skal det jo lige siges at nodel 88-89-90 er og bliver en kult model.
    Jeg vil som sådan godt give lidt ekstra for en ekstra velholt slingshot model.
    Den findes også i en RR-model, dog til en anden pris.
    Også sørg for at den er i org. lak.
    det holder prisen oppe.


  • #6   9. maj 2012 Tanken kan godt blive et problem, den kan smide rust af i kaburatoren. og i motoren, så det kan godt ende rigtigt grufuldt op.

    Og samtidig med nye skiver og Dæk, og de værste småting, kommer den 88´er op på en nogen lunde samme pris som en 92´er som Team Liltorp Sport (
    Siger.

    Så hellere hoppe på en 92´er


  • #7   9. maj 2012 Okay, hvor langt går sådan en? Er de 80.000 for meget? Og hvad skal jeg kigge efter hvis jeg skal kigge efter en anden? smiley

    Ps. Klippet er uploadet


  • #8   9. maj 2012 Hvis det er en årg 88 der står tæt på originalt, så er den mere værd end den 91'er der linkes til.

    Rust i tanken behøver ikke at være et problem, bare det fanges i tide. Omfanget af det på den du har set på, er ikke til at vide her på forum.
    En kant på skiverne betyder ikke noget, så længe de ikke er slidt under mål.
    Et blinklys der ikke virker, kan måske klares med en pære, og knappen til overtake, kan måske klares med lidt rens.
    At den ikke går helt rent i tomgang er ikke unormalt, det skyldes nok en lille ubalance i karburatorerne. Hvis den går rent når du kører, og er kvik til at reagerer på gassen, så er det ikke noget der absolut skal laves.

    80.000km er ikke meget for den motor, den kan sagtens holde til mere endnu. Og prisen synes jeg ikke er helt skæv.


  • #9   9. maj 2012 Jesper [Virum] P
    den 91er der linkes til er faktisk en 90er smiley

    er der kant på skiven på en 88-91 er den helt sikkert under mål


  • #10   9. maj 2012 Havde de USD allerede i 1990?

  • #13   9. maj 2012 hmmm.. er der kun gang i 3 af de cylinder??? har selv haft samme problem med min.. og da jeg fik kabu pillet af, var den ene helt sort på gasspjældet... fik dem lige renst, og så justeret, og siden har den sku kørt som ny:) hvis den der cykel er original, med original farver og staf, så vil jeg mene at på grund af de andre småting der er "galt", at du burde byde ham 16500 for den... købte selv min for 18000 for 3 år siden, men der skulle der også en ny motor på.. men den var original 89..

    Og det er den langt fra nu;)

    desværre gav jeg min originale tank væk.. den havde ellers passet lige over, også i farverne:(


  • #14   9. maj 2012 skal siges, at min den gamle motor, var kørt tør for olie af tidligere ejer.. den havde gået 88000 km dengang... og det kunne have kørt meget mere, for alt så sku næsten nyt ud i den..

  • #15   9. maj 2012 Jesper [Virum] P
    jep , 91 havde også den nye type kåbe med det skrå glas over lygterne mod den gamle "flade" som på 88-89-90


  • #16   9. maj 2012 Det er altid billigst at købe en som er synet. køber du denne og ofre de 10k der sikkert skal til kan den ikke sælges for 30k....

    Ville gå efter en W. hvis ønsket er en gammel gixxer, de holder noget længere i motoren og har noget bedre affjedring.

    Men også kraftigt overveje om det er sådan en cykel du skal have når du synes at der er langt fra 18,5 til 25k........


  • #18   9. maj 2012 MiChRev .
    91eren var altså ikke den første oliekølede med USD-gaffel det var 90eren


Kommentér på:
Hjælp til køb af GSX-R 750 fra 88'

Annonce