{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til bremsestempler
  • #1   26. maj 2012 jeg plejer og ligge en flad stk træ der dækker begge stempler... og oresser til...:)

  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #2   26. maj 2012 Det rigtige vil nok være at tage stemplerne ud og rengøre dem og skifte tætningsringe i kaliberen. Det vil du glæde dig over langt ud i fremtiden.
    Det nemmeste, efter min sparsomme erfaring er at presse stemplerne ud med hydraulikken. Husk at lægge noget passende imellem så stemplerne kommer ens ud.


  • #3   26. maj 2012 Esben F

    at skifte tætninger der ikke er utætte er lidt overkill (i min bog og især bagbremsen)

    patrick J

    men en kør stemplerne lidt ud og fjern det skidt der måtte være (hvis de ikke har manchetter)
    tryk dem tilbage med en stor låseringstang (til udvendige) mellem de gamle klodser
    i med nye klodser og ud på vejen igen smiley


  • #4   26. maj 2012 gør som dingle b siger smiley
    stemplerne lidt ud, også rens den med en tandbørste og petroleum/lampeolie, også ellers ind med dem igen.
    Men hvis der er rust/tæring i stemplerne så bør de udskiftes, eller i hvert fald adskilles også slibes, så der ingen hårde kanter er på stemplerne


  • #5   26. maj 2012 I de fleste tilfælde kan tætningsring genbruges men stempel skal ud og tætningsringe skal ud da der er ir bag hved dem som skal renses ud . Efter dette er gjort skal den samles igen og smøres i silikone fedt

  • #6   26. maj 2012 Dingle b det er bestemt IKKE over kill ,at tage stemplerne ud og tjekke for ir! Alt andet villle være simpelt dumt!!!! Som Dennis nævner kan gummilæben (tætningsringen) oftes bruges igen!


    Mvh Nicolai


  • #7   27. maj 2012 Jeg fik dem bresset dem tilbage måtte tage jele kaliberen af også var det nemmere at trygge det var som at trygge en bums lige pludslig fløj der bremsevæske ud også var de nemme at trygge ind smiley men lidt øv at skulle til at lufte systemet ud osv.. men det virker nu tak for hjælpen alle sammen smiley

Kommentér på:
hjælp til bremsestempler

Annonce