{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.562 visninger | Oprettet:

Yamaha FZR 1000 {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har sådan en fætter fra 1988 (2LA).
Ved køb virkede horn og alle blink ikke. Jeg tænkte en sikring, men jeg kan ikke finde sikringsboksen. Er der nogen der ved, hvor den sidder på sådan en, eller hvad der evt kunne være galt ?
Har set under forlygterne, men intet a la sikring fundet.

Kan man sætte et bredere (større end 4,5") bagfælg på ?
Vil gerne op i en 180 bredde. Mon ikke et 5,5" kan klare det. 18" orginal - 17" ?? Men har det nogen påvirkning af kædeføringen ?
Lovligheden af det er ikke afgørende, men det ville nok betyde et syn og snak med SKAT.

Min har kun 5 gear, i MCRevyen står den til 6 trin ??

Evt. nogle forskelle på 2LA og 3LE ? Udover at 3LE er fra 1989 og frem.

Hilsen Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha FZR 1000
  • #1   27. maj 2012 3LE er med EXUP ventil.

    Mener sikringsdåsen sidder under sædet.

    Har set et par stykker der har sat både USD forgaffel og bagsvinger fra en FZR 1000 årg 93-95 på en 2LA model, og det så ikke ud til at påvirke kædeføringen pga den bredere fælg.

    Har også læst det med 6 gear, men er aldrig stødt på en.


  • #2   27. maj 2012 kender ikke din modell

    men under sædet eller under et side skjold kunne værer et bud på din sikrings boks

    mvh


  • #3   27. maj 2012 Jep, Exup er en ændring, mener dog ikke de første 3le´er havde exup.
    Sædet er næsten det eneste jeg har haft af. Ingen sikringer so far, kan se ud til baglygten ingen sikringer. Jeg må nok til at skrue lidt mere kåbedele af + evt tank.
    Fedt hvis svinger fra nyere model passer lige over i stellet. Men da det er en konstruktiv ændring skal man nok til syn + SKAT. Spændende hvad sådan en operation kunne koste ?


  • #4   27. maj 2012 Det kan ikke være horn og alle pærer det ikke virker?

  • #5   27. maj 2012 den har kun fem gear smiley der er ikke meget der er ens mellem 2la modellen og den næste generation 3le exup model, men nogle stumper kan godt passes til, feks bagsvinger og bagfælg, eller bagfælgen alene... sikringerne sidder et eller andet sted under sædet og eller det venstre sideskjold som sidder med en enkelt skrue under sædet samt et par plast "dutter" smiley

  • #6   27. maj 2012 på 3le sidder de bag venstre side skjold under sæde

  • #7   27. maj 2012 den sidder under venstre sideskjold bagfra

  • #8   27. maj 2012 Yes, sikringer fundet, men de var alle ok, og stadig ingen horn eller blink, ser ud til at jeg må igang med at skille ad og følge ledninger.

    Der er pos.-nær og fjernlys + stoplys ved begge bremser. så det er kun horn og blink der ikke virker.

    Tak so far


  • #9   20. okt 2012 hvor dan ser man forskeld på de 2 modeler???

  • #10   20. okt 2012 blinkrelæ eller blinkkontakt ville jeg checke efter mht. manglende blinklys...
    Så vidt jeg husker havde jeg 180 bagpå på min gamle FZR. Ingen problemer i det.
    Prøv at sætte direkte strøm fra batt til hornet og se om hornet i det hele taget virker. Ellers er det den lange tunge vej og måle, og finde fejlen. Eller finde een der kan.


  • #11   20. okt 2012 Blink og horn er fixet. Jeg skilte nogle stik og kontakten. Samlede det igen og så virkede det, så der har nok været lidt ir et eller andet sted. Blink og horn virkede nemlig ved direkte strøm, så jeg måtte lidt grundigere til værks.

    Man kunne måske nok sætte et 180 bagdæk på det orginale 18 x 4,5 fælg, men det ville nok ikke være optimalt. Et 5,5 x 17 fælg fra 3LE har en tykkere bagaksel, så den kan ikke komme gennem den orginale 2LA bagsvinger, afstandsstykker og lejet ved tandhjulsholderen. Søgte vidt og bredt og man kunne få nogle lejere til baghjulet, så jeg kunne bruge den tyndere bagaksel, men det kunne ikke lade sig gøre. Alfist n - Jeg kan jo se du havde den gamle bagsvinger og 5,5 x 17 tommer bagfælg på, kan du huske hvordan det kunne lade sig gøre ?? Måske boret hullerne i bagsvingeren op ?

    De mest iøjenfaldende forskelle er nok 2 runde forlygter (har de første 3LE modeller dog også). Senere fik de trapezformet forlygte med seperat positionslys ovenover. Andre sideskjolde, bagsvinger / 17 x 5,5 vs 18 x 4,5 fælg og så selvfølgelig Exup udstødningssystemet. ---- Se evt mit fotoalbum Projekt "Makeover"


  • #12   20. okt 2012 Hej Morten.

    Jeg har vist et par (tre) ok skiver liggende til den og lidt andre småting som du kan hente hvis de stadig ligger i Fredericia. Har også en ekstra fælg dog kun std.
    MCen er (desværre) solgt og jeg købte den med 5.5" bagfælg. Jeg tror tidl. ejer har lavet nogle fixfaxerier med bøsninger eller lign.
    Jeg kender ikke målene men kunne forestille mig at man kunne få en myriade af lejer der kunne fås i de rigtige dimensioner således at man kan få den tyndere aksel til at passe på 5.5" fælgen.
    Har du husket at tjekke om din evt er begrænset til 100hk, jf den er importeret? Det ville være lidt synd, for hold da fast de gamle MCer kunne trække.
    Når du nu måske (sikkert) splitter koblingshuset ad så kontakt mig. Så vidt jeg husker bygger folk et forstærket koblingshus fra YZF750. Det er fingrene i koblingen der simpelthen ikke kan holde. På YZF 750 er der et metal "bånd" rundt om fingrene for at stabilisere og forstærke.
    Hold øje med olien og så ellers pas godt på den gamle dame. Ud over kobling og benzinpumpe har jeg ikke haft nogen dingel med min der havde gået 75000km da jeg solgte den. Min havde forresten også kun 5 gear.


  • #13   20. okt 2012 Hej
    Mener du afhentes gratis ? De foreste skiver er lidt nede, men den blev toldsynet med dem.
    Ja, jeg troede også man kunne få næsten alle størrelser i lejerne, mcforhandleren slog op i deres leverandørbog, jeg ringede til en grossist, forhørte mig på forskellige forums i udlandet - negativt resultat. Jeg kunne forestille mig, at der i din var boret større huller i bagsvingeren ,kædestrammerne og beslaget til bremsekaliberen.
    Jeg har ikke fysisk tjekket om den er begrænset til 100 hk, har tænkt over det, og sælgeren sagde den ikke var begrænset.- tjekkede lige reg attesten igen, der står 97 kw. Nu er det meget begrænset hvad jeg har kørt på den - kun lige til toldsyn og hjem (og så lige en svigtur til nabobyen.) 180 tager den lynhurtigt, 220 har jeg vist haft den oppe på, og det uden at den var kørt helt ud.
    Har godt set Boxe har modificeret en kobling og boret skyllekanaler, men ellers vil jeg have dig i tankerne, hvis koblingen ryger.
    Ja 5 gear kan det blive til, ved ikke hvorfra McRevyen får 6.
    Jeg er også bekendt med at de bruger lidt olie, men indtil SKAT har givet lyd fra sig, så bruger den desværre ingen olie.


  • #14   21. okt 2012 har du indkøbt en 5.5 fælg? Jeg prøver lige at kigge om der er aksel med til min 4.5". Hvis den rykker så den føles som en rutschebanetur så er den nok ikke begrænset. Jeg har hørt at min den gamle kunne vise 275-280 som en mis af ham der lånte min til en tur til Poetsch. smiley
    Jeg kunne ikke forestille mig at man ikke kan få fat i de lejer man skal bruge ved at købe ved Carl Hassing og lign..
    Stumperne ligger bare og fylder alligevel men kigger lige tirsdag.


  • #15   21. okt 2012 Jep, har købt 5,5 fælg og svinger. Jeg har et fotoalbum liggende af projektet herinde - Det er sådan set færdigt, men så kom jeg til at købe et sæt kødben til at hæve den lidt bagi - skulle gerne komme her i starten af ugen + jeg har købt forrør fra en Exup (ventilen er pillet ud) og en kort titanium potte fra en R6, så skal "bare" have lavet et mellemrør.
    Skal ikke kunne sige, om det er muligt at få nogle lejer et eller andet sted, men opgav lidt da SKF sagde nej.


  • #16   17. nov 2014 Er lige med her, så du nævnte dine kødben, hvor fandt du sådanne henne og hvor meget fik du ud af det ? ??
    Køre selv en 88 der gerne må hæves lidt


  • #17   17. nov 2014 Jeg købte kødbenene på ebay. Mener det var 3-4 cm bagenden blev hævet. Med den anden bagsvinger og mindre bagfælg blev den jo lidt lavere, så de andre kødben fik den lidt opad igen. Men det er slet ikke overdrevet, som man ser andre steder, hvor bagenden stikker skråt op (he he udtryk) Jeg havde engang nogle billeder med tommestok, men kan ikke lige finde dem.

  • #18   18. nov 2014 Okay, kan du huske hvor meget kortere de nye kødben var ? smiley

  • #19   18. nov 2014 De gamle er 17,8 og de nye er 17,2 så vidt jeg lige kan måle, og det er totallængde (ikke midt hul til midt hul)
    Sælger har 2 størrelser - 35 mm el 50 mm (mener jeg valgte 50 mm) Knap 35 euro med forsendelse.

    http://www.ebay.de/itm/Heck-Hoeherlegung-Yamaha-FZR-1000-Bj-89-95-35mm-High-Jack-up-Kit-Tail-Riser-neu-/180942789613


  • #20   19. nov 2014 Tak for svaret. Hvad er det der er 50 mm og 35 mm. Når længden er 17,2 ?

  • #21   19. nov 2014 Jeg mener, at jeg købte den, der forhøjer bagenden med 50 mm, så det må være den, der er 17,2.

  • #22   19. nov 2014 Ok, super. Gjorde det noget ved køreegenskaber ne ? smiley

  • #23   19. nov 2014 Det ved jeg faktisk ikke.
    Den står stadig i min stue smiley
    Afgiften skulle gerne betales i det nye år,
    hvis der ikke kommer andre planer.


Kommentér på:
Yamaha FZR 1000

Annonce