2.540 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Bremsevæske efter renovering af kalibre Bremsevæske efter renovering af kalibre

Jeg har med Haynes-manualen i hånden, for første gang forsøgt mig med renovering af bremsekalibre. De er nu skilt, renset og samlet m. nye pakninger.
Så kommer problemet med væsken:
Jeg har mange gange før udluftet bremser uden problemer, men nu, hvor systemet har været helt tømt for væske, kan jeg simpelthen ikke pumpe tryk på systemet igen.
Hvis jeg løsner udluftningsskrue på kaliber, siver væsken lige så stille, og hvis jeg med løsnet skrue, trykker på bremsen, sprøjter væsken ud. Altså kommer væsken igennem slangerne.

Stemplerne, som ifølge Haynes skulle trykkes helt ind ved samling, rører sig dog ikke, og jeg opnår intet tryk (skruen er spændt igen).
Hvad gør jeg galt??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremsevæske efter renovering af kalibre
  • #1   21. jun 2012 hvis der ikke er utætheder ved kaliberen ville jeg nok kigge på hovedcylinderen ved håndtaget, har oplevet sådan en blive dårlig efter at ha været tømt helt for væske. held og lykke smiley

• #2   21. jun 2012 Jeg tror nu at der sidder en stor boble et sted, enten ved master eller i kaliber. Prøv at åbne skruen og holde tryk på grebet, mens du forsigtigt dasker med en gummihammer på henholdsvis kaliber og master og se om der ikke kommer bobler..

• #3   21. jun 2012 det kan godt være noget skidt at lufte ud efter renovering det bedste er hvis du har en bremseudlufter der selv suger vædsken måske kan du låne en hvis du ikke selv har en men det kan da klares uden men kan godt drille lidt
    mvh jimmy

• #4   21. jun 2012 Jeg har en billig vakum-pumpe til bremseudluftning fra louis.de, men uanset hvad jeg gør, kommer der ikke tryk nok til at presse stemplerne ud.
    Er det korrekt, som der står i Haynes, at man skal presse stemplerne helt i bund, når man monterer dem igen efter udskiftning af pakninger?
    Prøver Jabbekots forslag med gummihammeren.

• #7   21. jun 2012 Jeg havde selv samme problem på min 12'er.. Det var luft ved masteren...

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #9   22. jun 2012 Jeg har købt en stor injektionssprøjte på apoteket. Den fylder jeg med bremsevæske og trykker olien i fra kalibrene. Pumper en del gange og sætter en strip på håndtaget natten over. Done!

• #10   22. jun 2012 Jacob hvorfor skal man sætte låget på ?

• #12   22. jun 2012 Jacob R
    Jeg kan fortælle dig det ikke har nogen funktion, eftersom der ikke er tryk den modsatte vej i systemet ved mindre væsken koger. Det eneste du får ud af det er, at du skal bruge mere tid på at fylde op.

• #14   22. jun 2012 På de lidt ældre cykler sidder resuioret ikke adskilt fra masteren og det kan sagtens sprøjte ud hvis låget ikke er på. dem hvor låget sidder med 2 skruer er helt fantastiske at udlufte på ..... NOT smiley

Hvis man kan komme til at suge vacum på masteren og dreje/vende kaliberen imens så burde al luft komme ud.

• #15   22. jun 2012 Brian S: "vakuum på masteren..." Altså en studs på min vakuum-pumpe, som kan gå i slangen fra reservoir til master?

• #16   22. jun 2012 Yep. Sådan har jeg gjort på atvén. den var krop umulig at lufte ud på gammeldavs facon smiley

• #17   22. jun 2012 Det bliver forsøgt :o)

• #18   22. jun 2012 Vi var 2. en der var hurtig til at få lukket udlufteren på kaliberen og en der med en slange klemmetang kunne stoppe for vacummet. ... Første forsøg sugede jeg bremsevæske flasken tom før jeg fik lukket smiley så måtte jeg bede om hjælp smiley

• #19   22. jun 2012 Tak for tippet. Så vil jeg finde mig en hjælper, hvis jeg ikke får succes med Jabbekots gummihammer :o)

• #20   3. jul 2012 Med hjælp fra apotekets store injektionssprøjte, fik jeg pumpet væsken igennem masteren, hvor boblen åbenbart sad. Tak for de mange inputs. Nu skal I ikke længere blive bekymrede hvis I ser mig på gaden - nu kan jeg bremse ;o)

Kommentér på:
Bremsevæske efter renovering af kalibre

Annonce