{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

veksle batteri {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at lave noget mc for en. Spændingen på batteriet er ca 12.5 1 time efter opladning. Jeg kunne se et par af cellerne næsten var tørlagt. så prøvede at fylde dem igen med demineraliseret vand.
har ladet det fuld op.
Jeg tvivler dog stærkt på at batteriet er i live stadig.

Kan jeg tage mit batteri på 12v 5ah og sætte overpå den anden. hvor det er 12v 9ah... altså at mit "det gode" batteri udskiftes for at se om det også er statoren eller ensretteren.

det batteri der sad på den viste 13v ved gasgivning. men jeg påtænker om det kan have noget at gøre med om det er batteriet der er død eller om det også er statoren så den ikke leverer strøm nok.

derfor: Ville jeg kunne tage mit eget mindre batteri og sætte over for at afprøve om den lader?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  veksle batteri
  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #1   23. jun 2012 Det kan du sagtens. Men hvis det er ensretteren der er død risikerer du at dit eget batteri også dør.

  • #2   23. jun 2012 Hvis der er start strøm nok på dit eget batteri overhovedt, da der kun er 5ah på det.
    Du vil også kunne måle om der bliver lavet nok strøm med det batteri som sidder på. Alt efter hvilken mc det er skal du give gas til ca 4-5000 omd, og så måle hvor meget det giver, vil tror den skal ligge på ca 13,5 - 15 v.


Kommentér på:
veksle batteri

Annonce