344 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hjælp til Suzuki GS450s Hjælp til Suzuki GS450s

Hej.

Jeg har købt denne gamle dame, som skal bruges til daglig transport. Og da pengene ikke var til en Yamaha Fazer, så måtte jeg nøjes, med denne gamle, men fine, Suzuki GS450s.

Den har kørt lidt over 60000 km, men det skulle vel ikke være det store, når vi snakker japansk mekanik.
Men som jeg kan forstå, har den en svaghed, i det elektriske system.

Den har fået helt nyt batteri, men reagerer på starteren, som om, der næsten ingen strøm er på og blinklysene bliver kun, når man har kørt lidt og motoren er igen.
Det virker lidt som om, at den aflader under kørsel og i går begyndte den at hakke og gik ud efterfølgende.

Nogen forslag til tjekpunkter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Suzuki GS450s
  • #1   24. jun 2012 På din beskrivelse så er du muligvis inde på noget rigtigt. Lader den ? Hvad er din batteri spænding ved stilstand og kørende. Er der noget galt her, så kan du starte med at kikke på stik ved laderegulator og ved stel-forbindelser. Dette er både nemt og gratis.

• #2   24. jun 2012 Den lader ikke. Når du kører lever den af batteriet. Suzuki's stator og lade relæ er notorisk dårlige. Skift statoren og du skal bare se løjer.

• #3   24. jun 2012 Tak for svaret Thomas. Stelforbindelse og laderegulator? Hvad skal jeg præcist kigge efter? Og desværre har jeg ingen el måler.

Hvad vil i mene, at en mc mekanikker, kan lave (renovere) el systemet for?
    Hvad er symptomerne, på gamle (for gamle) tændrør? Jeg kan godt se, at det ikke er nye tændrør, men holder sådan nogen, nærmest ikke evigt?

• #4   24. jun 2012 statoren? Hvad kan det koste, når man ikke kan selv? (eller kan en rookie det?)

• #5   24. jun 2012 .. Og o-tælleren lever helt sit eget liv. når man kommer 4-6000 reps.

• #6   25. jun 2012 Hej et volt/ohm-meter i Harald koster ikke noget, er ikke det bedste, men kan hjælpe dig her.
    Har du en ledning der løber strøm igennem og du måler med dit voltmeter i hver ende(med den røde tættest på batteri) så vil du få vist om der er spændingsfald.
    Dette kan muligvis indikere hvor der er noget at komme efter.

Kommentér på:
Hjælp til Suzuki GS450s

Annonce