1.877 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
VFR750 startproblemer (el) VFR750 startproblemer (el)
Kørte fint på arbejde i morges, men da jeg skulle hjem kom der kun et "klik" fra starteren (startrelæ'et). Den havde ikke stået med lys på
Fik den skubbet i gang (starter heldigvis let), men selv da jeg kom hjem efter godt 20 km kørsel, var der stadig ikke nok power på batteriet til at den kunne starte. Efter en halv time emd en elektronisk lader viste den batteri fuld - alligevel kunne den ikke trækker mere end et "klik" fra starteren. Der er umiddelbart fint blus på lyset.
Er det batteriet der har smidt en celle - eller er det noget med starteren/startrelæ?
Nogen der har erfaring?
0 synes godt om
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 180
nov 2006
Følger: 70 Følgere: 71 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 735
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 61
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
1:Dit batteri er så træt, at det simpelthen ikke kan holde spænding mere - kur: nyt batteri
2: Der er hoppet et kabel af et eller andet sted - kur: inspicer og mål igennem.
3: du har en kortslutning(falsk stel) - kur: i gang med måleapparatet udefra og ind - det kan være en stor opgave.
4: Din ensretter/regulator er stået af - Kur: en ny fra Schnabel!!!!
4: Er langt det mest sandsynlige (ellers 1)). Det her er en meget kendt VFR sygdom - en af de meget få. Næste gang maskinen er startet, så sæt multimetertil at måle spænding over dit batteri. Du skal meget gerne måle noget mere end 13 V ved 2000 omdrejninger, og spændingen skal variere med gassen., måler du konstant mellem 12,6 og ca. 13, så er ensretteren/regulatoren stået af.
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 180
Jeg går i gang med de test der er foreslået i morgen - så kan jeg ikke undgå at finde fejlen og få det løst. Der er ikke noget ved at skulle løbe den i gang
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Det er med meget stor sandsynlighed der, du alligevel ender:-)
---sad but true....
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 180
Så er spørgsmålet så (til Knud?) om det kan være ensretteren der er skyld i at batteriet er røget?
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 180
Batteriet måler ca. 13 V. Ved tomgang er spændingen 14,3 V. Ved 4.000 omdr/m er spændingen 13,3 V
Dvs. spændingen FALDER ved stigende omdr - skal den det?
Men tyder det ikke på et færdigt batteri?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Skift din ensretter som allerede foreslået.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.555
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 287
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 180
Og Jan, det letteste i hele verden er bare at smide penge efter at skifte dele - det er efterhånden også det de "professionelle" gør, og på et eller andet tidspunkt når man har skiftet dele nok, så rammer man selvfølgelig den defekte del.
Det er bare ikke min måde at gøre tingene på.
Så når dit input er værdiløst, så hold det dog for dig selv...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Jan har jo ret, det er et ensretter/regulator problem!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Skift den ensretter ! Her er ikke så meget at rafle om.
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 724
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Højere oppe stiller du et spørgsmål. Svaret er - muligvis. Har din regulater i en periode ladet for hårdt, kan den have ødelagt batteriet. Prøv at lade det op. Er dette ikke muligt, så er det ødelagt.
Men af dine andre indlæg fremgår klart at din ensretter og muligvis regulator er brændt. Så hold op med at klamre dig til din tegnebog og kom videre:-)
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 180
Batteriet er definitivt dødt - så langt så godt
Så må jeg i gang med at måle ensretter, regulator og stator, og så få de dele der evt. er defekte skiftet...
VFR750 startproblemer (el)