3.171 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

GSXR 750 98, vil ikke starte!! GSXR 750 98, vil ikke starte!!

Hej,

Min cykel vil ikke starte!

Jeg kan dreje nøglen den viser at cyklen står i neutral men benzinpumpen begynder ikke og der sker intet ved tryk på starter!
Lidt efter skriver den chec i display!

Jeg har tjekket tiltsensor, hovedsikringer, små sikringer, støttebenskontakt og så har jeg tjekket om der er nogle synlige ledninger/stik der er færdige! (intet held)

Jeg har forsøgt at sætte den i servicemode!!
Dette kan jeg ikke! Jeg har forsøgt at måle på dødmandsknappen der er ikke umiddelbart noget strøm igennem der.
Men jeg er i tvivl om der skal være det?

Dødmandsknappen er tjekket og støttefoden er ikke nede under startforsøg.

Jeg lavet indlægget før, men har brug for flere hits!

Mvh. Magnus


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte vaskesøjle fra kælder og installere i badeværelse 800 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.400 kr.
  • Installation af 3 nye kontakter og opsæt af lamper. 3.000 kr.
  • Rengøring ved fraflytning 2.000 kr.
  • Installering af udendørslampe og påsættelse af dæksler på 5 stikkontakter og udskiftning af en ovenlys pærer 2.300 kr.
  • Klipping av hekk 2.138 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSXR 750 98, vil ikke starte!!
  • #1   17. jul 2012 har du tjekket sikringerne visuelt eller har du målt dem igennem . de skal måles har oplevet på er gsxr hvor alle sikringer så fine ud men den ville ikke starte den gjore det samme som du beskriver. det var en sikring der var gået men det kunne ikke ses.

  • Brian  H
    Brian H Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 2
    #2   17. jul 2012 Spørger sikkert dumt, men er der FULD power på batteriet ?

  • #3   17. jul 2012 Måler den 12 volt over batteriet og hvad måler den når du turner den?

  • #5   18. jul 2012 Dødmandskontakt/støttefodskontakt defekt vil jeg egentlig mene? Jeg mener at det er det eneste der giver "chec".

    Hvis du skal ahve hjælp til at komme i dealermode kan jeg finde ne guide til dig.


  • #6   18. jul 2012 Jeg er ikke sikker men mener at benzinpumpen burde køre selvom støttebenskontakten ikke er kortsluttet ? Men ellers tror jeg også det kan være dødmandskontakten ?

  • #7   18. jul 2012 den er ikke bare løbet tør for strøm altid et godt sted og starte prøv og løb den igang

  • #8   18. jul 2012 Nikolaj: Nå ja, så det må jo næsten være dødmandskontakten.

  • #9   18. jul 2012 rigtige mænds kvinder har strækmærker i mundvige !
    hvordan vil du løbe den i gang,når det er med insprøjtning...
    kan man ikke med den moddel her.... den skal ha strøm til injektion jo..
    og fuelpump.... derfor skal fuelpump , prime, køre ca 5sec når man aktivere dødmandsknappen..
    har du salmlet alt det du har haft skilt ad'? også støttebenskontakt,


  • #10   18. jul 2012 Tue: Det er ikke korrekt. Alt dette får netop strøm når du løber den igang, da generatoren jo genererer strøm når motoren begynder at kører rundt. Den behøver kun batteriet til at starte med.

  • #11   18. jul 2012 lad os sige den gik ud ud da han kørte..hvors sku det så hjælpe noget og løbe den i gang...
    den kørte jo ikke af, den løb ud i gearene da problemet optrådte...


  • #12   18. jul 2012 Han får ikke noget ud af det. Jeg skriver bare at det kan man godt smiley
    Når pumperelæet mv. ikke er aktiveret så kan den ikke starte lige meget hvad man gør.


  • #13   18. jul 2012 tue j
    han nævner jo ikke noget om hvordan eller hvornår problemet skete, der står jo bare den ikke kan starte.du skal ikke lade lyset så ret længe for der ikke er juice nok til den ikke kan starte?
    og jo man kan godt løbe et køretøj igang med indsprøjtning.
    hvis batteriet er helt fladt kan det jo godt få gang i neutral pære, men ikke sikkert der er juice nok til og starte pumpe. men i har ret når der er fejl melding i display og pumpen ikke køre er det nok en afbryder, men derfor er det jo stadig hurtigt og udelukke strømmen,


  • #14   19. jul 2012 Gider ikke at bruge mere når trådstarter ikke engang kan være aktiv.

  • #15   19. jul 2012 Like a boss: rolig! Der er også et arbejde at passe og skal jo lige prøve nogle af jeres ting af!

    Der er strøm på motorcyklen gik ud da jeg kørte!
    Jeg har samlet støtteben osv.
    Er der nogen der kan svare på om der skal løbe strøm gennem dødmandsknappen?


  • #16   19. jul 2012 Og det er ikke muligt at løbe denne model igang!
    Med et fladt batteri! Den kan ikke generere nok strøm i lave omdrejninger til at elektronikken!


  • #17   19. jul 2012 Jeg har kun tjekket sikringer viasuelt!

    Jeg tror mest selv på dødmandsknappen!
    Men ved ikke hvad?

    Hvis jeg giver op er der så ender kender en god mekaniker i nærheden af roskillde til denne mc og dette problem!


  • #18   19. jul 2012 Hej magnus, prøv at skift dødmandsknappen ud, jeg mener bestemt der lå en ekstra i mellem de reservedele du fik med til den. smiley

    Alternativt kender jeg måske en der kan hjælpe dig med at se på den, i roskilde området. Men jeg er på ferie i Italien lige nu, så jeg taler tidligst med ham om halvanden uge, når jeg kommer hjem. Så Det kræver er det kan vente så længe smiley

    Ps. Du skal måle på begge sider af sikringen, for at være sikker på at den ikke er sprunget. At se på dem visuelt bare, kan godt snyde.


  • #19   19. jul 2012 Ja prøv at skrue de to skruer til kontakterne ud, tag låget med dødknappen op og mål/kortslut de to ledninger. Hvis du skal prøve at starte, kan du bruge en 12V lader, hvis du har sådan en smiley

  • #20   19. jul 2012 Sprøjt evt WD40 ind i........

  • #21   19. jul 2012 Like a boss: JEg har målt på dem og der sker intet! Jeg er itvivl om der skal være forbindelse mellem dem eller om det er to stel ledninger!

    Buggi: Det kan jeg vel... det er dyrt at sende sådan en til mekaniker!

    WD40 reder meget men når jeg skiller kontakten ad ser den ret pæn ud!


  • #22   19. jul 2012 Der går en ledninge som går direkte i benzinpumperelæet, og så til plus. Du skal bare måle om det er gennemgang når knappen er aktiv. Find ledningen med samme farve som går i dit pumperelæ og find ud af, hvor den anden ende fra kontakten går hen. Den går nok ned i et multistik som tænger til at blive renset eller lignende smiley
    Ellers er det selve kontakten.


  • #23   20. jul 2012 Det der kan jeg bruge! Forsøger med det i aften tak smiley

  • #24   20. jul 2012 Forkert formuleret. Der går en ledning fra relæet, op til dødkontakten. Kontakten giver den så plus fra den anden ledning der også går til dødkontakten smiley

  • #25   21. jul 2012 har du opgivet magnus E?=

  • #26   21. jul 2012 må lige høre jer andre.. kan cyklen køre hvis lageregulatoren ikke virker?
    eller tager den strøm til insprøjtning fra battei? eller kommer den fra laderegulatoren


  • #27   22. jul 2012 de relæ,der sidder i sirkingsboksen...
    Turn Signal & Fuel Pump Relay
    Combined integeral relay with the sidestand relay and diode ,tjek det!
    http://www.motorcycleproducts.co.uk/catalogue/indicator-relay-suzuki-gsxr750-199899-p-143036.html


  • #28   22. jul 2012 Alt kan ske hvis laderegulatoren ikke virker smiley har set de mærkeligtse ting.
    Men man må sætte et nyt (låne et andet) batteri på ... og måle mens cyklen kører for at finde ud af om regulatoren fungerer.
    En defekt regulator smadrer i hvert fald tit batteriet på kort tid.


  • #29   22. jul 2012 Tue, uden laderegulator så virker lys og indsprøjtning og det hele indtil batteriet er fladt smiley

  • #30   22. jul 2012 oki boss ville lige høre... for min indsprøjtning virker ikke , uden motoren er i gang.... . det kan man tjekke på indsprøjtnings stikket... har prøvet en gang..
    da starten kørte motoren rundt,, fik den strøm ,.. underligt... ik...
    er du sikker på ensretter ikke både deler strøm ud til tændnings coils , og indsprøjtning.. . og batteriet kun bliver brugt til og prime pumpen med , og så til lys


  • #31   22. jul 2012 Virker din indsprøjtning ikke? Hvad mener du?

    Ensretteren og batteriet er bare en parallelforbindelse.


  • #32   22. jul 2012 så giver enrettern vel heller ikke kun strøm til batteriet;)

  • #33   22. jul 2012 Ensretteren levere strøm til det hele, da den er i parallel med batteriet.

  • #34   25. jul 2012 Jeg er ret forvirret! Er nu hjemkommet og vil gerne tjekke det første Like a boss skriver!

    Men kan jeg lave en direkte forbindelse uden om dødmandsknappen og det relæ der er tilkoblet hvis hvordan?

    Derved kan jeg jo tjekke om det er dødmandsknappen eller relæet!


  • #35   25. jul 2012 Du kan åbne til dødknappen, finde de to punkter, hvor ledningerne er sat fast på dødknappen og kortslutte dem når nøglen er på ON. Hvem pumpen så begynder, så er det knappen.

  • #36   26. jul 2012 hvis det ikke virker hvor kan fejlen så være?

  • #37   26. jul 2012 Måske noget galt i støttefodsrelæet, prøv at find den Sorte med hvid stribe og den grønne, og så mål på dem/kortslut dem. Du finder dem nede ved støttebenskontakten. Alternativt find den Orange/Hvide oppe ved startknappen, før en ledning fra + til og se så om den stadig brokker sig. Hvis ikke, så er det nok ikke noget med dødmandsknappen/startknappen.

    Har du tjekket stikkene til CDIen? De kan sagtens være irret f.eks.


  • #38   18. aug 2012 Så er den klaret! Måtte sende den til mekaniker som målte på ledningerne og fiksede de ledninger der var irret og samtidig skiftede han den fidus som sørger for at batteriet bliver ladet!

    Tak for hjælpen ...


  • #39   18. aug 2012 Og nu køre den som en drøm.... bedre end før...hmmmm jeg elsker at køre mc!!!!

  • #40   18. aug 2012 ensretter . og irret ledninger'? hvor var de irret? til motostyrring?

  • #41   23. aug 2012 Som jeg forstod det, var de irret nede ved det store hovedstik på siden af cyklen! Stikket er gult!

Kommentér på:
GSXR 750 98, vil ikke starte!!

Annonce