2.777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Bankelyd fra motor - følger takten. Bankelyd fra motor - følger takten.

Hej MCG.

Er helt ny hvad angår MC, så har for en uge siden skaffet min en kværn. En Suzuki GSF 400 Bandit fra 91', med 269xx på klokken. Rigtig fin stand!

Dog har jeg så småt lagt mærke til nogle små bankelyde fra motoren, det lyder som om det kommer fra topstykket, men er ikke sikker. Bankelyden følger takten, og kan kun høres ved lave omdrejninger, så lav er lyden. Hvis motoren er kold kan lyden ikke høres, men kommer efter kort tid?

Er der nogle der kender dette, eller har forslag til hvad det kan være?

Mvh smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bankelyd fra motor - følger takten.
  • #1   25. jul 2012 Hmm umiddelbart kan det være ingenting altså = en helt almindelig "lyd", vibration osv. Det ville være nemmere at hjælpe med symptomer osv. Men når du siger du er helt ny i mc osv. så kan det være en helt normal lyd, men hvis du føler dig utryg så kør hen til en du kender der ved lidt eller forbi en mekaniker og spørg.

Nogen kan have mange forslag men inden du har set dig om ved du mindre end nu og er mere forvirret, spørg en der kan høre det.
    De kan også godt hyle lidt, også kaldet at synge det afhænger lidt af km og slitage, de kan mange ting smiley

• #2   25. jul 2012 hvis din tomgang stå under ca 1100-1200 omd.. så kan det forkomme.. tjek din tomgang og skru den evt op til før nævnte ved varm motor.. så forsvinder det sikkert..

mvh

• #3   25. jul 2012 Ja okay, den kører nemlig suverent på trods af den lille lyd:) men ja, må heller få nogle med forstand, til at lytte smiley

Mange tak for svar:)

• #4   25. jul 2012 Busa C, det vil jeg prøve, tak! smiley

• #5   25. jul 2012
    smiley

• #6   25. jul 2012 knastkædestrammer der lige skal have et nøk så den strammer en tand mere? Det ville være mit bud. Bare det ikke er et leje. Men tjek da også lige at der er nok olie på nu du er igang. Få een til at hjælpe dig der ved lidt mere om det mht knastkædestrammeren, kan være den står på nippet til at stramme en tand mere og ikke liiiige er kommet over the edge. Det kan man hjælpe den på vej med og så bør den ikke banke/skralde mere. -Indtil næste gang. smiley

• #7   26. jul 2012 kan vel også bare være en ventil der er begyndt at snakke lidt

• #8   26. jul 2012 Tak for svar!:) hvis det enden skulle være knastkædestrammeren eller ventilen, er det så noget der ville skade motoren, hvis jeg kørte en smule med det?:)

• #9   26. jul 2012 Hvis du kun bemærker det i tomgang ville jeg ikke bekymre mig vidre over det, men få en med forstand på det til at lytte til den ved lejlighed.

• #10   26. jul 2012 på en gammel suzuki .ville det værre mere bekymrende hvis ikke den banker en smule.
    Nej bare pjat tror ikke det er noget slemt men som de andre siger få da lige en fagmand til at lytte på den.

• #11   26. jul 2012 Tak for de beroligende svar smiley

Kommentér på:
Bankelyd fra motor - følger takten.

Annonce