2.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Forskel på tændhætter og tændledninger? Forskel på tændhætter og tændledninger?

Kan man altid bruge tændhætter og kabler fra f.eks. en ducati på en Yamaha osv.? Er det altid det samme?

Jeg ved godt uformningen selvølgelig ikke er den samme på stikken til spolen og røret.

Er det nemt at skifte tændhætte på en ledning? Har aldrig prøvet det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på tændhætter og tændledninger?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #2   29. jul 2012 De fleste hætter kan man ikke skifte da de er støbt sammen med ledningen, og ledningen desuden er lavet af mange forskellige ting.

Så som udgangspunkt er svaret nej - man kan ikke "bare" bytte rundt på tingene.

Der er også forskel på modstanden i ledningerne på grund af støj, så selvom man måske kan få det til at passe mekanisk sammen, er det ikke sikkert det virker ordentligt.

Men prøv da ad...

• #3   29. jul 2012 Ah støbt.. Dejligt.

Jeg går ud fra at biltændhætter/kabler også passer på MC så?.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #4   29. jul 2012 Passer fysisk? - måske ja.

Virker som de skal? - ingen ide...

• #5   29. jul 2012 Der kan være forskellig modstand i de forskellige hætter, det skal i hvert fald også være det samme hvis det skal du optimalt

• #6   29. jul 2012 Kan fortælle at hvis du skifter til hætter med forkert modstand, kan folk i nabolaget ikke se fjernsyn.

• #7   29. jul 2012 Har nemlig hørt det med modstand. Argh. Men er der samme modstand i dem til motorcykler, eller skal mna også tjekke det?

• #8   30. jul 2012 de fleste moderne tændrør er radiodæmpet så der spiller tændhætten ikke ind. hvis der er et R på dit tændrør er de dæmpet og ellers som hans henrik siger ka de skrues af kan du bruge dem. er de til en gadecykel er de som regel dæmpet et eksempel jeg køre med dynatek ledninger hvor det bare er et stykke metal du presser ned over tændrøret men da mine rør er dæmpet giver det ingen støj.
    angående tændkabler gå på ebay og køb et sæt high performance kabler bare sørg for de kan være i dine spoler da nogle er for tykke om det er til bil båd eller mc spiller ingen rolle

• #9   30. jul 2012 og den med man ikke kan se tv var vist kun i gamle dage med stue antenner

• #10   30. jul 2012 Tak nikolaj smiley

Tændrørene er bare de her CR8E eller CR9E.

• #11   30. jul 2012 de er støj dæmpet så det er lige meget hvilken hætte du bruger passer den på tændrøret kan du bruge den.

• #12   30. jul 2012 Det vil kræve at de tændhætter du får fat i er min. 30 år gamle.. og desuden vil det være så umådelig upålideligt, når du langt om længe får noget stillet an.og flækket sammen.

Hvis du mangler tændrørsledninger, så find dem på nettet. Ebay.de, wemoto.co.uk, csmnl.com, der er en mulliard muligheder. Googl "reservedele mc", og du vil få en masse muligheder herhjemme også.

Hvis du kan klare det selv, og kan finde delene på nettet, så gør det da for guds skyld. Kender en der engang gav 1486 kr for en ventildækselpakning til en honda hos en forhandler, som jeg købte som en original reservedel på ebay for noget der ligner 230 kr...

Kommentér på:
Forskel på tændhætter og tændledninger?

Annonce