{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.102 visninger | Oprettet:

GSXR 600 K9 kan ikke tage fuld gas {{forumTopicSubject}}

Halløjsa..

Har rodet en del med min kære k9èr da jeg syntes den kørte røv dårligt.

Fandt ud af den var droslet, med en lille metal plade, så stoppet var tidligere på rullen end normalt. Dette blev afmonteret og kunne nu give fuld gas. I tomgang æder den alle 16000 omdr med det samme, men køre man, så skal man åbne mere og mere for gassen for den gider trække, (har prøvet at montere stoppet igen, også kan man give "fuld" gas og ingen problemer er, den er bare pisse sløv og mangler ca 40 hk). Vrider man bare gassen, så pludre den og vil ikke trækker før man letter lidt på gassen, faktisk tilbage igen hvor den var begrænset til før. Kommer man over dette punkt så trækker den ikke

Følgene ting er prøvet og efterset:

Den har ingen fejl i motorsyringen.
Powercommander er afmonteret.(hjalp intet)
Dysserfilter er rene
Ingen begræsninger i indsugning, hverken i benzin eller luft tilførsel.
Benzin filter i tank pumpen er rent og fint.
Luftfilter er nyt.(hjalp heller ikke)


det eneste jeg ikke har prøvet endnu er 4 nye pløkker. Men min erfaring siger den mangler benzin, og den skal på rulle felt i næste uge.. kunne bare være nice man selv kunne løse problemet og bruge penge på indkøring af PCén i stedet for.

Kan der ligges begrænsninger ind i den org software???

Gode råd og idere modtages med køs. og evt belønnes med en kold pils hvis fejlen findes.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSXR 600 K9 kan ikke tage fuld gas
  • #1   9. aug 2012 Har du undersøgt om der evt. kan være endnu en begrænser i udstødningen ?

  • #2   9. aug 2012 min gsxr 750 k7 var også droslet til ca 100 hk... (noget med tyskland og forsikringsprisen) og det var bare en ledning der skulle klippes... om det samme gælder din kan jeg ikke svare på...

    men var jeg dig ville jeg lade ham med rullefeltet ordne det hele..:-)


  • #3   9. aug 2012 bare for en god orden skyld, kan beslaget til gas stoppet ses på dette billed i midten.

    http://www.mcparts4u.dk/image/cache/data/products/04-wvb2-k25-600x600.jpg

    Skiverne, som evt kunne begrænse luft indtagelsen sidder ikke i min, der er fuldt gennem strøm når begge spjæld åbner


  • #4   9. aug 2012 Min kommer også fra tyskland, og var droslet til de ca 90hk.

    Osse derfor den skal på felt, men skal de bruge timer på at finde en evt ledning der er klippet, for indkøring kan begynde ville jeg da heller selv klare dette.

    Må søge på noget mere ang tyske droslings kit i 72KW


  • #5   9. aug 2012 ham der rullede min døjede også lidt med at finde ud af hvad det var for en ledning der skulle klippes...

    men min havde ikke de symtomer som din... den tog fint gas... den kunne bare ikke køres ud i 4,5,6 gear...

    det skal så siges at min i alt stod på rullen i ca 2 timer og fik en regning på 1300 kr... fair pris syntes jeg.. smiley


  • #6   10. aug 2012 #Nicky (Frederikshavn) .

    1300,- ?? for 2 timer på rullen........................

    Der skal vel følge nogen fordele ved at bo så langt fra kbh >.<'


  • #7   10. aug 2012 Samtlige Suzuki værksteder har fået en service bulletin om hvilken ledning der skal klippes da creinhard engang fik en bunke gsxr fra Tyskland . Ps hvis din gixxr kan startes uden du hiver koblingen går en i en fejl mode der ikke kan se men det tager en del hk

  • #10   10. aug 2012 Ved godt hvordan det virker smiley men tak for dine fine beskrivelser Mads, har sq aldrig hørt den med røvh... klasse kommentar smiley

    Men nu bliver luft filter skiftet og 4 nye pløkker.. glæder mig til at se farven på de gamle.
    Udstødningen er der fuld flow igennem, med mindre de ringe som vist på billed kan sidde mellem blok/manifold og forrør.. men det tvivler jeg nu på.

    Vil osse tjekke ledning nettet omkring styreboksen for at se om der skulle være klippet et eller andet sted.
    kom gerne med flere gode idere


  • #11   10. aug 2012 det var netop sådan nogle skiver som du linker til, jeg mente i mit første indlæg.
    I starten af 90'erne kom der en sending sweitz'iske cbr1000f til landet der var droslet,
    de var begrænset med en skive i udstødningssystemet, samt en reduktion i luftflowet i karburatoren.
    men jeg troede at man, med så ny en mc som din, kun reducerede effekten med en anden mapping af ecu'en, istedet for mekaniske anordninger.


  • #12   10. aug 2012 Har idag gjort følgene:

    Skiftet luftfilter = hjalp intet
    Nye tændrør = Hjalp intet.
    Haft forrør af og ingen begrænsing i blokken eller udstødning.

    Opgir, og ser hvad rulle feltet siger næste uge..


Kommentér på:
GSXR 600 K9 kan ikke tage fuld gas

Annonce