1.175 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Renovering Renovering
Hej alle.
Skal i gang med at renovere cylinder, topstykke og stempler på den gamle honda. Er dog amatør og har et par sp.
Skifter self. Pakninger osv. Men mellem cyl. Og topstykke og cyl og motorblok er der et hav af o-ringe. De ser ikke ud til at fejle noget er pæne og ser ud til at holde formen. Skal de skiftes.
Hvis ellers cylindre er inde for tolerance, hvordan er det så med stempelringe. Når de er isat skal mellemrummet være 0.2- 0.7.
Hvis det er større er det så ringe i overstørrelse eller er det så her man borer cyl op
Mvh jacob
0 synes godt om
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.565
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.929
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
Hvad med de stempelringe.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 239
Hvis der er for meget gab i stempelringe, kan det være ringene der er slidte, og så skal de bare skiftes.
Man kan måle om cylinderen er slidt. Jeg kan ikke lige huske, hvad den hedder den satan man måler krydsmålet med. Er cylinder målene inden for tollerancen, er der ingen grund til at bore.
En god værkstedshåndbog !!
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
Har bestemt mig for at tage en del af gangen for nemmere at kunne overskue det.
Har set paknings sættene men var i tvivl om de indeholdt alle i ringe eller kun pakninger. Mener ikke i ringe er med.
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 168
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 239
http://www.davidsilverspares.co.uk/CB750K6-FOUR-1976/pattern-parts/part_105265/
Renovering