971 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Søger hjælp til 6v. tændingsanlæg på veteran Søger hjælp til 6v. tændingsanlæg på veteran
Goddag Mcg.
Jeg er igang med at få liv i min gamle DKW Sb 250 Sport med 6v. tændingsanlæg.
Jeg kan ikke få gnist på den, og alle ledninger er korrekt monteret, sikringen er ikke sprunget og der er nyt batteri på.
Det er en længere forklaring, så hvis der er en herpå siden som har rodet med noget lignende, som kunne tænke sig at give et par råd så skriv gerne her i tråden eller skriv en privat besked.
På forhånd tak for hjælpen
Mvh. Philip
0 synes godt om
nov 2006
Følger: 70 Følgere: 71 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 735
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 68 Svar: 450
Derudover har jeg målt tændspolen igennem, og der er forbindelse igennem, den måler omkring 2500 ohm.
Tænker lidt det kan være en færdig kondensator samt kul? (Har ikke fået svinghjulet af endnu, skal lige have fingre i en aftrækker)
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 306
http://www.dkw-geyer.com/DKW-Geyer/e/technik/ftp.htm
Der findes også elektronisk erstatning til platiner og også konvetering fra 6v til 12v
Beklager kan ikke hjælpe med mere.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 68 Svar: 450
Mht. den elektroniske tænding er det absolut sidste udvej, da den skal bevares i så original stand som muligt.
nov 2006
Følger: 70 Følgere: 71 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 735
hva siger bogen at tændspolen skal stå mht ohm?
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 68 Svar: 450
Søger hjælp til 6v. tændingsanlæg på veteran