Syn af motorcykel med ét lys men to lygter Syn af motorcykel med ét lys men to lygter
Godmorgen Motorcykelgalleri.
Jeg er den lykkelige ejer af en xtz 750 fra år 1990. Modellen er importeret fra Schweiz for et par år siden og har derfor kørt 2 år på de danske veje. Så nu da jeg har købt den, skal den jo omregistreres og synes..
Min motorcykel har to forlygter, MEN der er kun kørelys i den ene forlygte og den ene baglygte..
Bremselyset virker i begge pærer i baglygten og det "lange lys" i forlygten virker også i begge lygter.
Jeg synes bare det er lidt mærkeligt, min motorcykel kun har kørelys i én pære i hver ende..
Kan min motorcykel synes med dette?
Venlig hilsen
Alex
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 26 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 14 Svar: 140
Jeg tror det desværre ikke.. For så har drillenissen også pillet én ledning ud af fatningen
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.892
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.574
maj 2007
Jeg fandt lige denne tråd: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/84241-lys
Der bliver det nævnt, at det er okay med ét lys i forlygterne. Så jeg prøver at køre til syn med motorcyklen og hvis der opstår problemer, så må jeg snakke om min gamle moster
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 95
maj 2007
Det lyder som en god ide, at snakke med synsmande inden han begynder påbegynder selve synet.. Det er jo en mindre ting at ændre, så jeg prøver at få en snak med manden inden selve synet påbegyndes (så jeg slipper for at betale for et syn, hvis han ikke er tilfreds).
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Baglygten med en pære har jeg set før, men uanset hvad loven siger så prøv flg.:
Lav så begge bagpærer lyser af sikkerhedsmæssige årsager.. og så ser det også mere rigtigt ud...
Foran: Få den synet og derefter monter H4 i begge (der skal nok fuskes lidt med fatningen, men det er ikke svært), træk en tyk ledning op fra batteriet og lav det relæstyret så den får fødestrømmen fra batteriet og styrestrømmen fra ledningsnettet.
Du vil tro du har fået nye lygter og sikkerheden stiger en del.
Det er en times arbejde og for 100,- dimser..
Det er et must på sådan en ST.
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.574
maj 2007
Så er der nyt vedr. syn.
Køretøjet er Godkendt
Jeg fik en snak med synsmanden og ALT var i den fineste orden..
Venlig hilsen
Alex
nov 2010
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 51
mvh
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
maj 2007
Jeg er helt enig.. Lyset på en STer er ikke overdådigt, så jeg skal helt sikkert hjem og se på baglyset (det har jeg jo også lovet synsmanden).. også vil jeg også se om jeg ikke kan forbedre forlyset.
Jeg kunne se at fatningen i højre forlygte var en H1er (mener jeg), så jeg vil lige undersøge om det er muligt at ændre fatningen til en almindelig forlygtepære (eller måske se om jeg kan få fingrene i en ny parabol).
Mvh Alex
Syn af motorcykel med ét lys men to lygter