Kaburator flyder over! Expert søges!!!!! {{forumTopicSubject}}
Det drejer sig om en 2 takts KTM EXC 250 fra 2005. Der sidder en Keihin PWK kaburator på den..
Problemet er at den flyder over når jeg kører på cyklen. Jeg kan se at det drypper med benzin fra overløbsslangen fra kaburatoren...Ligesom den kan finde på at dykke i rpm i tomgang.
Jeg har tjekket nåleventilen, den er ok. Den lukker tæt som den skal.
Jeg har forsøgt at stille svømmerhøjden. Manualen siger at selve svømmer skal stå parallel med bunden, så passer højden cirka med de 6.5mm. Gør den det, så drypper cyklen så meget at der kommer en del dråber når jeg fx holder i et lyskryds.
Har forsøgt at stille svømmehøjden til 8.5mm, men den drypper stadig.. Nu er jeg der hvor jeg ikke kan stille den højere (over 10mm), men den drypper stadigvæk.
Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?
Den burde jo ikke dryppe ved de 6.5mm og da slet ikke ved 10mm,
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.071
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Hvis det er den fra bunden af svømmerhuset, kan den jo være blevet utæt så den drypper uanset svømmerstand.
Er det en af de andre, så ER svømmerstanden for høj og så er det enten ventilen eller sædet som ventilen skal lukke imod.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Den burde vel også løbe over når den står stille hvis den er nåleventilen
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.071
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Ventilen lukker som skrevet tæt hvis jeg puster i den... Så burde sæde og ventil vel være ok
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
Nåleventilen
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.071
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.071
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.071
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
Stillede svømmerhøjde osv.
Det viste sig det var den lille o ring, der lå under sædet til nåleventilen.
aner ikke om ktm har samme system, men kunne være et bud
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.838
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Her er svømmehøjde sat til 10mm
(link fjernet)
den kan stort set ikke få mere, da tappen allerede er bøjet godt og grundigt
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Så kan det stort set ikke være andet end vibrationer....?
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
På billedet ser det ud som benzinen er væsentligt højere end, bunden af bundkaret
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
De 4mm over er selve svømmerne der måles på. Dvs afstand fra bundkarspakning til top af svømmer. Den skal være på 6.5mm men er på over 10mm nu, men på trods af det er standen for høj
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Her ses hvor den er nu.. Den skal være plan med kanten af kaburator ifølge manualen, men har justeret den så langt ned jeg kan få at få højden på benzinen ned.
Der hvor den er n hviler den lige præcis på nåleventil, således at den interne fjeder i nåleventil ikke sammenpresses
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
Mvh Stefan
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
Hvis den er magen til den i dette link, ville jeg tjekke oringen der tætner svømmerventilsædet, samt skifte svømmerventilen hvis du ikke har gjort det.
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
Hvis du finder fejlen så skriv det lige engang, altid rart vi andre kan finde hjælp hvis vi møder samme problem en dag.
Er dog stadig rimelig sikker på fejlen kun kan ligge omkring sæde, (o ring) eller trykket nåleventil, ellers giver det simpelthen ingen mening.
håber du får løst problemet
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Magen til den der omtales i denne tråd:
http://www.thumpertalk.com/topic/653188-pwk-36-s-ag-float-height/
kim, der er en grund til at jeg skriver expert søges
Mht sædet, så vil jeg stadig mene at den skal dryppe ved stilstand også. Der er ingen O-ring ved sædet..
Standen er for høj. Det ses af mit 1. billede.. Det er det der er problemet. En defekt o-ring eller nåleventil burde jo lade den dryppe... Også når cyklen står stille. Det gør den ikke!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
(link fjernet)
Problemet er, at hvis jeg indstiller min til de 6.5mm som manualen foreskriver (dvs så der er 6.5mm mellem de røde linjer som på billederne på dit link), så er svømmerstanden alt for høj, og den drypper løbende når jeg kører.
Har derfor forsøgt at justere svømmerstanden således den bliver lavere...
Er I enige med mig i, at hvis det er nåleventilen, så burde den dryppe ved stilstand også, da der er fri gennemgang fra tank til kabirator?
Kan umiddelbart ikke se nogen O-ring ved sædet på reservedelsbillede
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Ventil lukker tidligere, det kan jeg se når jeg fx puster i den. Men benziinstanden er stadig forkert... Så fatter også hat af det!
Den burde være korrekt ved de 6.5mm
Jeg er nødt til at få det løst, da jeg ellers ikken kan justere cyklen ind, og da det er for dyrt at køre med da den jo pisser en del dråber konstant
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Umiddelbart synes jeg at svømmer glider/ bevæger sig fint....
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
svømmerens vægt eller mindre skal kunne lukke ventilen tæt !
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Plejer at løse de fleste problemer jeg har haft med utæte kaburatore, har dog aldrig rodet med sådan en som din
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Inden jeg sætter kaburator på lytter jeg og kan høre at svømmer bevæger sig frit. Den kører desuden meget løst som den skal
Tvivler på at det er blandt de to fejlen ligger.
Jeg vil som skrevet teste om nåleventil er tæt. Det burde kunne gøres ved at montere kaburator uden bundkar, og så forsigtigt presse svømmer op og åbne for benzinen. Hvis den ikke er tæt vil der rende benzin ud. Er den tæt vil der ikke. Så kan vi ihvertfald af- eller bekræfte nåleventilen.
Chris jeg kan ikke lige lure hvorfor flydende pakning på ventilsædet skulle ændre noget? Det er derudover lidt en "lappe" løsning i mine øjne
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Jeg prøver med at tage bundkaret af i 1. omgang
Nu er det sengetid. Hold endelig liv i tråden hvis I kommer i tanker om noget.. Ellers er jeg tilbage engang imorgen aften når tingene er tjekket af
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Jeg prøver at skifte nåleventilen og tjekke de ting der er foreslået.. Så vender jeg frygtløs tilbage...
Men hold endelig gang i tråden hvis I kommer i tanker om noget mere
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Der plejer at side en o-ring på sæde delen, den kan godt blive træt, men umiddelbart lyder det ikke til det er der den er gal, men er selv blevet overrasket mere end en gang.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Jeg mangler at teste om nåleventil er tæt, dvs ved at tage bunden af os se om de lukker tæt når den presses opmaf hånden. Forsøger senere idag
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.084
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Kaburator flyder over! Expert søges!!!!!