{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.345 visninger | Oprettet:

Thomas B
Thomas B
Tilmeldt:
14. aug 2012
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38

Start problemer {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har en gammel Suzuki GS 750 Fra 77, jeg har lidt start problemer med. Når jeg køre på den dagligt starter den uden problemer, selvom den om morgenen godt kan være lidt sløv at få igang.

Problemet er når den har stået nogle dage uden at ha være startet, Så kan det tage mig evigheder at få den startet. Jeg holtarteren inde og giver choker, og efter lidt tid begynder den også at hoste lidt, men jeg skal blive ved i rigtig lang tid før den starter. Sidst brugte jeg næsten hele batteriet på at få den startet.

Jeg ved at det er en gammel cykel, og jeg selv om jeg ikke er tekniks stærk så det kan være svaret er helt indlysende, men kunne godt bruge lidt råd.

Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvad problemt kan være, og eventuelt har råd til mig, om hvad jeg kan føre for at udbedre problemet.

mvh
Thomas B


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start problemer
  • #3   27. aug 2012 Lidt utæt i kaburator, så der siver en smule benzin ned i cylinder, der gør at den får for meget når du træder på kickstarter??
    T


  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
    #4   27. aug 2012 Hej Jacob,

    Når jeg holder starteren inde, er det bare den der kører i et minuts tid, så begynder den lige så stille at hoste lidt, med mellemrum. Ved at leje lidt med chokeren, får jeg de mellemrum til at blive kortere og kortere, men så sker der ikke rigtigt mere i et godt stykke tid. Ofte har jeg så slukket og ladet den stå et par minutter eller fem, og så prøver jeg igen. Her begynder den så at hoste rimeligt hurtigt, og efter nogle minutter bliver det en lang hosten og så går den igang, og spinder som en kat smiley

    Håber den beskrivelse hjælper lidt smiley ellers må du meget gerne sige til.

    Som sagt er jeg bestemt ikke teknisk dygtig, men vil meget gerne lære.
    Både tændrør og batteri er helt nyt. (det fik jeg afvide da jeg købte den :))



  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
    #6   27. aug 2012 Hej John,

    Som skrevet ovenfor skulle tændrør. Jeg giver kun choker indtil jeg kan mærke at den er ved at starte og så giver jeg gas.

    mvh
    Thomas


  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
    #7   27. aug 2012 Hej T,

    Jeg bruger desværre ikke kickstarteren når den har holdt stille, da jeg ikke tror det ville tage en uge at starte med den når jeg har så store problemer med starteren. Tager jeg fejl der?



  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
    #8   27. aug 2012 Hej Igen Jacob,

    Jeg har ikke lagt mærke til at den skulle lugte kræftigt af benzin, så det tror jeg ikke.



  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
    #10   27. aug 2012 Jeg har ikke selv skiftet oli på den, så ved ikke hvor lang tid det er. Købte den for fire uger siden.

    Jeg giver dine to foreslag et skud, og håber det hjælper. Skulle det ikke hjælpe håber jeg du er frisk på at komme med flere ideer.

    mvh
    Thomas


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 349
    #12   27. aug 2012 Prøv at dreje bensinhanen bagud i et ca. ½ minut før start, og så skal tilbage på on igen, så er du sikker på at carbs. er fyldt op af bensin

  • #13   27. aug 2012 Prøv at låne en kompresions måler. Det kan sagtens være at en af ventilerne ikke lukker helt tæt..
    Har selv haft en sådan cykel, med nøjagtig det samme problem!


  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
    #15   27. aug 2012 Hej Martin

    Tak for svaret, sådan en vil jeg se om jeg ikke kan få fingrene i i aften.


  • #16   27. aug 2012 Det kan også være dit batteri er lige på kanten til at du Prøv med start kabler når den har stået et par dage

    Men som de andre også skriver
    Tændrør
    kompresion

    For selv om der er strøm er det ikke sikkert det er NOK


  • #18   27. aug 2012 Min teori som kun er et gæt, er at metal arbejder, og at når at ventil og motor er en bestemt temparatur lukker de mest tætte. En kompresions test kan afsløre det

  • Djull R
    Djull R Online Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 107
    #19   27. aug 2012 Hej Thomas.
    Du har altså anskaffet dig en skæg gl. cykel, der normalt bare kører og starter fint, når man har sat sig ind i dens særheder. Som Hans siger, er din bensinhane vacuumstyret og prøver du at starte den uden at sætte hanen på PRI vil det næsten altid gå galt.
    Hvorfor, jo, når den har stået stille, bare et par dage, mangler der bensin i karburatorerne pga. utætte svømmerventiler (har prøvet at skifte dem, uden den store ændring) og når du så tørner motoren med starteren, danner den kun et meget lille vacuum og er derfor lang tid om, at fylde svømmerhusene igen.
    Så har mc`en stået, bare et par dage, så start med at sætte hanen på PRI (frit gennemløb), vent ca. 20-30 sec., fuld choker, ingen gas (det tager chokeren selv) og så snart den er startet, skal hanen ned og stå lodret igen, for at undgå overløb.
    Mht. en lidt sløv start, skal du være opmærksom på en lille detalje, man har på denne model. Der er 3 spoler i generatoren, de 2 er altid med og den 3. kommer først, når man tænder lyset (der sidder en lille kontakt oppe i lyskontakten, der slutter den 3. spole, når man tænder lyset, fandt selv ud af det efter megen bøvl, har nu kortsluttet denne kontakt og har altid lys på, så dur det, med max. ladespænding altid.
    Det blev længere end tiltænkt, håber du kan bruge det til noget.



  • #20   27. aug 2012 Hej.
    Har også selv en gammel GS og tænker at Hans Henrik og Djull har ret.
    Drej hanen på pri, giv den 30 sek. start og så hanen retur og så er det bare ud og nyde den gamle kone.


  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
    #21   27. aug 2012 Her er så en lille update. Rasmus, Hans Henrik, Djull og Thomas, I havde helt ret. Jeg er lige kommet hjem fra garagen hvor jeg gjorde som i har skrevet, og den startede med det samme. Så lærte jeg det smiley

    Djull, jeg er helt enig i at det er en skæg gammel cykel. Den kører helt fantastisk, i forhold til hvad jeg havde ventet, og nu starter den også uden problemer smiley

    Mange tak til alle jer der er kommet med foreslag, tror jeg vil følge Jacob og Martins råd alligevel, om ikke andet så bare for at lære hvordan man gør.


  • Djull R
    Djull R Online Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 107
    #22   28. aug 2012 Godt at høre, go` fornøjelse.

Kommentér på:
Start problemer

Annonce