{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.911 visninger | Oprettet:

Intruder VS 700, portning, boring osv ? {{forumTopicSubject}}

Hej MC gutter smiley
Har lige erhvervet mig en Intruder VS 700 fra 85', som jeg skal gå og skrue i her over vinteren.
Den skal have skiftet toppakninger, og her ved skifter jeg alle pakninger i motoren.

Da jeg er automekaniker og har lavet en gammel Opel Ascona B i stand, med ny motor, portet topstykke osv osv.
Så kom jeg til at tænke på, nu hvor intruder motoren er adskilt, er der så nogen der gør i at porte topstykkerne, bore cylinder op osv?

Og har det effekt noget mærkbart effekt at hente, som det har på en bil?
Det skal lige siges at dette er min første motorcykel, og er derfor HELT ny på feltet for MC'er.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Intruder VS 700, portning, boring osv ?
  • #1   22. sep 2012 Jeg kender ikke boring/slaglængde på den motor, men kan da tænke mig til at der kun er boringen til forskel på vs700 motoren og så vs750/800 motoren som har samme slaglængde. I så fald kan du måske bore den op til en 750/800. Det vil give dig noget mere moment, som du med sikkerhed kan mærke.
    En portning vil give en anelse hurtigere gasrespons. Ikke så relevant på en chopper, men når du alligevel har toppen af, så sker der ingen skade ved det.

• #2   22. sep 2012 Det er nok ham her der ved mest om VS´ere herinde
    http://www.motorcykelgalleri.dk/bruger/5205-knud_oelstykke_j

• #3   23. sep 2012 Det var jo lidt det jeg tænkte, når nu pisset alligevel er pillet af smiley

Har godt haft snakket lidt med Knud tidligere, men kunne være rart at høre andre's erfaringer også jo smiley

• #4   23. sep 2012 Find ud af om de døjer med krumtap og krumtapslejer inden du gør det, da du vil øje belastning på dem.
    Det er mit råd.

• #5   23. sep 2012 Tue N

krumtap og krumtapslejer - hovedleje på den motor er kanonsolidt. Det samme er plejlstangslejer.''Jo- jeg ved at visse har andre erfaringer, men jeg ved også at disse erfaringer hænger sammen med ultra lav tomgang og storo tæsk til en motor, der ikke er ordentlig varm. Med andre ord - er der ikke slup i de dele, kommer der det heller ikke,hvis man stiller den på de foreskrevne 1000 omdr/min i tomgang og så ellers ikke banker den af med en olietemperatur under 60 grader.

Trådstarter - Balke og Vedell kan det der:-)

Alle varianter af intruder leveres med en bestemt boring og slagglængde, og cylindrene kan ikke bores ukritisk op, idet cylindre og topstykker er letmetal med hærdede foringer i. Derimod ligger der tre størrelser stempler og ringe deropad normal, 1. overstørrelse +0.05 mm og 2. overstørrelse + 0,1 mm.

Det er noget cylinderservice måler helt præcist op.

• #6   23. sep 2012 Ok Knud jeg skrev det osse som en påmindelse at det var vigtigt at finde ud af.
    Hvad med drivlinie gearkasse kobling kardan
    Jeg har ikke selv nogen er faringer med VS.

• #7   23. sep 2012 erfaringer

• #8   23. sep 2012 Koblingen betragtes af mange som svag, jeg ved sgu ikke - nye plader og fjedre hvar ca. 60000 er vel hvad man skal forvente, Kardan og gearkasse har jeg gode erfaringer med. Dog, jeg skifter gerne kardankryds for hver ca. 50000. Det skyldes at jeg nu har kendskab til to (begge Guzzier ganske vist), hvor krydset knækkede og baghjulet blokerede - skræmmende.

• #9   23. sep 2012 Men Tue

Du har ret - er der slør i de dele, så er det formentilg en god iden aat kassere motoren og hitte en anden:-)

• #10   23. sep 2012 David.
    Jeg har cylindre/topstykker/stempler fra en 800 ccm, delene kommer fra en motor der havde gået 30000. Jeg er ikke fagmand derfor kan jeg tage fejl når jeg påstår at det er i god stand. Jeg vil sælge det for 1000 ,- plus porto. Du får returret mod at du betaler portoen den ene vej. Hvad siger du Knud , er der noget der gør at det ikke skulle kunne bruges på en 700 ccm .

• #11   23. sep 2012 ved de faktisk ikke, men umiddelbart tror jeg ikke at de hulede forbrændingskamre i toppene passer på cylindrenes boring Kig lidt på www.aplhasports.com

her finder I de forskellige modeller og deloversigter på dem, har Topstykkerne ikke samme varenumre, så ville jeg sige nej!

• #12   23. sep 2012 slaglængden er ikke den samme på 700 og 800

• #13   23. sep 2012 Tak for Info.
    Jeg var af den overbevisning at det kun var boringen der var forskellen på disse motorer , men der har jeg taget fejl.

• #14   23. sep 2012 Harly

Den opfattelse var du faktisk ikke ene om, men Allan j kan sagtens have ret:-)

• #15   23. sep 2012 700 er 69,6
    750 og 800 er 74,4
    så desvære

• #16   23. sep 2012 Tror sku bare jeg lader det være originalt i første omgang alligevel.
    Det er jo alligevel en cruiser, så jeg overlever nok.
    Hvor derimod min gamle Opel, blev lavet for at få så mange sugeheste ud af den som muligt smiley

Jeg har også købt cyklen adskilt, så det er måske lidt farligt at smide alt for mange penge i en motor, som jeg ikke rigtig ved om overhovedet er til noget smiley

• #17   26. sep 2012 derimod er 800 stempel 3mm stører end 700. så hvis der kan sættes andre foringer i eller noget, vil du jo nok fange knap 50ccm smiley altså tæt på 750ccm.

Kommentér på:
Intruder VS 700, portning, boring osv ?

Annonce