1.850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Opstart efter stilstand. Honda xl 250 Opstart efter stilstand. Honda xl 250

Hey guys. Jeg har en gammel '88 Honda xl 250, som jeg vil prøve at få startet op. Den blev stjålet for et par år tilbage, og da blev tændingslåsen ødelagt. Derefter stod den stille i et år, hvorefter jeg havde en mekaniker til at starte den. Hvordan han gjorde ved jeg ikke, men det kostede 2.000 kr. og han ville have 12.000 for at lave den (i tip top stand). Siden da har den stået stille, men nu vil jeg prøve at få liv i den igen. Hvad skal jeg køre. Jeg er totalt nybegynder ud i mc-teknik.

Jeg fylder noget ordentligt benzin på, og tænker, at den skal trækkes af bil/skubbes igang, før jeg får liv i den.

Er der en venlig sjæl der gider at give lidt gode råd til, hvordan jeg bedst muligt griber det an.

PFT. Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstart efter stilstand. Honda xl 250
  • K_N
    K_N Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
    #1   27. sep 2012 Kontrollér at der er:

Kompression når du træder på kickstarteren.
    Gnist på tændrøret.
    Tændrøret er vådt (benzin) efter du har trådt et par gange på kickstarteren med choker på.

Hvis alle tre ting er opfyldt ved du at tændrøret gnister og at den får benzin.

Ellers:

Skift tændrøret
    Adskil og rens karburatoren

Prøv også:
    Rens tændrøret med stål børste, varm det op. Evt. varm hele motoren op med varmeblæser.
    Prøv og start den.

Sprøjt start gas i indsugningen.
    Prøv og start den.