1.850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Opstart efter stilstand. Honda xl 250 Opstart efter stilstand. Honda xl 250

Hey guys. Jeg har en gammel '88 Honda xl 250, som jeg vil prøve at få startet op. Den blev stjålet for et par år tilbage, og da blev tændingslåsen ødelagt. Derefter stod den stille i et år, hvorefter jeg havde en mekaniker til at starte den. Hvordan han gjorde ved jeg ikke, men det kostede 2.000 kr. og han ville have 12.000 for at lave den (i tip top stand). Siden da har den stået stille, men nu vil jeg prøve at få liv i den igen. Hvad skal jeg køre. Jeg er totalt nybegynder ud i mc-teknik.

Jeg fylder noget ordentligt benzin på, og tænker, at den skal trækkes af bil/skubbes igang, før jeg får liv i den.

Er der en venlig sjæl der gider at give lidt gode råd til, hvordan jeg bedst muligt griber det an.

PFT. Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstart efter stilstand. Honda xl 250
  • K_N
    K_N Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
    #1   27. sep 2012 Kontrollér at der er:

Kompression når du træder på kickstarteren.
    Gnist på tændrøret.
    Tændrøret er vådt (benzin) efter du har trådt et par gange på kickstarteren med choker på.

Hvis alle tre ting er opfyldt ved du at tændrøret gnister og at den får benzin.

Ellers:

Skift tændrøret
    Adskil og rens karburatoren

Prøv også:
    Rens tændrøret med stål børste, varm det op. Evt. varm hele motoren op med varmeblæser.
    Prøv og start den.

Sprøjt start gas i indsugningen.
    Prøv og start den.

Træk dyret op på en høj bakke, rul halvejs ned mens du holder koblingen inde og er sat i gear, og slip herefter koblingen så motoren drejer rundt.

• #3   27. sep 2012 brug under ingen omstændigheder flere 1000 på den , priserne er så lave så det bedre kan betale sig at sælge og købe noget der virker.

• #4   27. sep 2012 Hvis du trækker den efter en bil, så husk lige og lav en video og læg op her.

• #5   27. sep 2012 husk rebet skal sættes fast på en af gaffelbenene :P.

Men som K_N siger, check de 3 vigtige ting, benzin, gnist og kompression, har du det så bør den også starte.
    Men det er muligt du skal have renset karburatorene, hvis de har stået et par år med benzin i, så kan det godt være blevet til noget klister nede i bundkaret på karburatoren.

• #6   28. sep 2012 Det lyder fint K_N. Det vil jeg prøve. Det jeg mente med træk efter bil var bare, at jeg har prøvet at løbe dyret i gang efter en vinterpause, og det var praktisk talt umuligt. Vi løb og løb med det gamle lo rt uden der skete noget, så hvis man kunne få motoren til at køre rundt ved at trille lige så stille i bil med mc. i gear, så kunne jeg gøre det uden at skulle finde en stor bakke midt i Kbh. (og kæresten kunne endda være behjælpelig bag rattet). Men jeg skal da gerne lave en video. Så kan vi rigtig grine ad det sammen.

Jeg har ikke tænkt mig at bruge flere 1.000 kr., men den vil trods alt blive noget nemmere at sælge, hvis den kan køre.

Tak for svar.

• #7   28. sep 2012 hvorfor sklulle man ikke kunne trække med en bil ?

• K_N
    K_N Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
    #8   28. sep 2012 Jeg har en gang trukket en motorcykel efter en ATV, og det må være det samme som efter en bil. Vi bandt rebet fast i styret på motorcyklen. Det var meget svært at holde balancen, men det er muligt smiley

Kan ikke anbefales dog.

• #9   28. sep 2012 Hmm tror I ikke, at man kan få gang i motoren ved at trække den så langsomt, at man kan have fødderne nede ved jorden samtidigt...?

• #10   28. sep 2012 Få en til at skubbe dig i 2 eller 3 gear. Så meget kompression er der nu ikke på sådan en fætter. Blokker den stadig baghjulet skal du nok fejlsøge lidt.

• #11   28. sep 2012 Hvis den skal trækkes så langsomt at man støtter med føderne samtidig så kan man ligeså godt skubbe den i gang, der skal fuld strøm på batteriet!

• #12   28. sep 2012 Ok - tak for råd, drenge.

• #13   1. okt 2012 Mirza A, hvad mener du egentlig med, at der skal fuld strøm på batteriet. Vel ikke for at se om jeg overhovedet kan få den startet. Hvis jeg kan det, vil jeg lade batteriet op.

• #14   1. okt 2012 Morten S.. selvom du skubber den i gang, kan den være SÅ drænet for strøm at du ikke vil kunne starte den.. så enten lad det HELT op, eller sæt startkabler på..

Kommentér på:
Opstart efter stilstand. Honda xl 250

Annonce