1.035 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

dohc /sohc cb750 dohc /sohc cb750

Hej

Nogle der kan forklare, eller har et billede på forskellen mellem en dohc og sohc udstødning?

Jeg troede først jeg havde en sohc motor, men da jeg så på måden udstødningen var spændt fast, fik jeg mine tvivl. da jeg mener at på sohc motoren bliver udstødningen spændt fast som et slags spændebånd? og på dohc modellen bliver det ''boltet''' på.

har jeg ret?

Mvh Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dohc /sohc cb750
  • #1   30. sep 2012 Det er en sohc motor på din. Doch motoren ser meget anderledes ud. Primært fordi den har 2 knastaksler.

• #2   30. sep 2012 SOHC - Single overhead camshaft
    DOHC - Dual overhead camshaft

SOHC - en knastaksel til indsugning og ustødningsventiler
    DOHC - en knastaksel til indsugning og en aksel til udstødning.

Bum:-)

• #3   30. sep 2012 DOHC står for double overhead camshaft (dobbel overliggende knastaksel)

En til indsugningsventilerne og en til udstødningsventilerne, det mest almindelige er at den type motor har 4 ventiler pr. cylinder

SOHC, (kaldes også bare for OHC) står så for single overhead camshaft og har kun 2 ventiler pr. cylinder...

Det har intet at gøre med hvordan udstødningen bliver spændt fast, der vidt forskeligt fra producent til producent. men DOHC og SOHC står altid for samme type knastaksel førring, det kan så være række,bokser eller V-motor til forskel men stadig med før nævnte knastaksel typer.

håber det gir mening.

• #4   30. sep 2012 takker.. så er det jo en sohc.. jeg forvirrer mig selv fordi den gamle ejer havde spændt udstødningen anderledes på end som originalt.

men tusind tak smiley

• #5   30. sep 2012 Det er heller ikke en original udstødning du har på din CB750

• #6   1. okt 2012 Din udstødning som ligner en motad eller bsm begge fra uk og lovlige.
    den er rigtig spændt fast i topstykke-der kom halvmåner fra fabrikken i 1975 og frem
    på F0+1+2+3+g og K7-8 og automatik.
    udstødning passer fra boldor + KZ det er kun ophænget som måske er lidt forskellige
    kommer an på hvilken udstødning det er-der er nok lavet over 100 forskellige tilbehør udstødninger til modellerne-nogle kunne der ikke være plads til stor fod-og nogle var svære at skifte olie med på.
    mvh kk

Kommentér på:
dohc /sohc cb750

Annonce