{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.812 visninger | Oprettet:

190/50-17 VS 190/55-17 {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Nu har jeg lagt mærke til, at mange kører med andre dækstørrelser end standard, når de bruger de 1000ccm racere (og andre med 6" bagfælg).

190/55-17 og endda 200/55-17 på cykler der normalt kører med 190/50-17. Både på bane og gade.

Jeg har læst om flere der med stor succes har brugt 190/55-17 til gadebrug, da den skulle bliver lidt rundere og dermed hurtigere styrende. Faktisk skulle det minde mere om "formen" på en 180'er bagdæk.

Nogle nyere MC'er (fx. zx10r 2008) kører standard med 190/55-17.

Jeg vil gerne høre om I har prøvet det, og om hvilke erfaringer I har med det? smiley

Mvh.
Emil Hansen


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  190/50-17 VS 190/55-17
  • #1   5. okt 2012 Du giver selv svaret:-)


  • #2   5. okt 2012 Jeg siger dét jeg tror.
    På min nye Honda sidder der nemlig 190/55-17. Og jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal skifte til samme størrelse igen, eller om jeg skal skifte til original størrelse.

    Jeg kører mest sving, og derfor er det jo fedt med evnen til at ændre retning hurtigt. - Men stabilitet er også vigtigt.

    Derfor ville jeg gerne høre hvad I andre har gjort jer af overvejelser. smiley


  • #3   5. okt 2012 Det her siger jo lidt. smiley

    profilbillede
  • #4   5. okt 2012 Det var sku godt at se det indlæg, nu kommer der 190/55 17 på til næste år

  • #5   6. okt 2012 Jeg har det på min nye. Og det kører godt. - Men jeg har ikke prøvet standardstørrelsen, så jeg kan ikke rigtigt sammenligne. smiley

    Jeg havde dog håbet at høre fra andre der havde prøvet begge dele smiley


  • #6   6. okt 2012 Jeg kører med 190-55 istedet for 190-50 på min z1000sx. Og det er jegglad for. Men cyklen bliver os små 10mm højere i bagenden.

  • #7   6. okt 2012 10mm? Den bliver vel kun 5mm højere? Profilen er 5mm højere på et 55'er.
    - Jeg ved godt det giver 10mm i diameter, men cyklen står jo kun på den ene halvdel smiley Så fra akslen og ned til jorden må afstanden kun vokse 5mm. Men det er dog også nok til at ændre på kronrørsvinkel osv. smiley


  • #8   6. okt 2012 Profil'et bliver ikke rundere... nærmere lige omvendt, og godt for det !
    Bortset fra støttefoden kan ha sværer ved at "nå" jorden, så kan jeg ikke komme i tanke om en eneste negativ ting ved at bytte fra 50 til 55 profil.
    Jeg har selv til denne sæson skiftet fra 50 til 55 på en Fireblade - det er det ene "mod", der har givet min mc mest, den er friskere styrende, der kilometer af "confidence" i den retur melding du fra dækkene (eller ihvertfald fra De Bridgestone S20 jeg kører med) af alt der kan vrides ud, skrues på, så er der intet du vil få et mere positivt kick ud af, end dette !!!
    Ps. ihvertfald sålænge det handler om Bridgestone S20, så fald ikke for fristelsen til at mont. 200/55 dækket, modsat alt logik, så er dækket smallere end 190/55 dækket, jeg tror 200 dækket mer eller mindre er beregnet kun til en Panigale, bliv på 190 dækket, men fra nu, og al tid fremover, vil du aldrig kigge dig over skulderen efter 50 profile'et længere :o)


  • #9   6. okt 2012 /50 hhv /55 betyder ikke at dækket er 50mm højt hhv 55mm højt. Det er 50% og 55% af bredden, det er forhold mellem bredde og højde.
    Dvs 190mm x 0.50 = 95mm = 9.5cm
    Og 190mm x 0.55 = 104,5mm = 10.5cm

    Som Lasse H skriver er 55 profil 10mm højere end 50'er.

    Interessant tråd.


  • #10   6. okt 2012 Alfist. Tak ska du ha.
    Du har nemli ret..


  • #11   6. okt 2012 Fint. - Så blev jeg klogere smiley

    Jeg tror jeg bliver på dæk med 55-profil fremover. Cyklen styrer Kanont, og da den alligevel skal have nye dæk i vinter får den et sæt S20 med 190/55-17 i bag.


Kommentér på:
190/50-17 VS 190/55-17

Annonce