190/50-17 VS 190/55-17 {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Nu har jeg lagt mærke til, at mange kører med andre dækstørrelser end standard, når de bruger de 1000ccm racere (og andre med 6" bagfælg).
190/55-17 og endda 200/55-17 på cykler der normalt kører med 190/50-17. Både på bane og gade.
Jeg har læst om flere der med stor succes har brugt 190/55-17 til gadebrug, da den skulle bliver lidt rundere og dermed hurtigere styrende. Faktisk skulle det minde mere om "formen" på en 180'er bagdæk.
Nogle nyere MC'er (fx. zx10r 2008) kører standard med 190/55-17.
Jeg vil gerne høre om I har prøvet det, og om hvilke erfaringer I har med det?
Mvh.
Emil Hansen
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 90 Svar: 507
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.018
På min nye Honda sidder der nemlig 190/55-17. Og jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal skifte til samme størrelse igen, eller om jeg skal skifte til original størrelse.
Jeg kører mest sving, og derfor er det jo fedt med evnen til at ændre retning hurtigt. - Men stabilitet er også vigtigt.
Derfor ville jeg gerne høre hvad I andre har gjort jer af overvejelser.
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.018
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 603
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.018
Jeg havde dog håbet at høre fra andre der havde prøvet begge dele
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 259
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.018
- Jeg ved godt det giver 10mm i diameter, men cyklen står jo kun på den ene halvdel
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 770
Bortset fra støttefoden kan ha sværer ved at "nå" jorden, så kan jeg ikke komme i tanke om en eneste negativ ting ved at bytte fra 50 til 55 profil.
Jeg har selv til denne sæson skiftet fra 50 til 55 på en Fireblade - det er det ene "mod", der har givet min mc mest, den er friskere styrende, der kilometer af "confidence" i den retur melding du fra dækkene (eller ihvertfald fra De Bridgestone S20 jeg kører med) af alt der kan vrides ud, skrues på, så er der intet du vil få et mere positivt kick ud af, end dette !!!
Ps. ihvertfald sålænge det handler om Bridgestone S20, så fald ikke for fristelsen til at mont. 200/55 dækket, modsat alt logik, så er dækket smallere end 190/55 dækket, jeg tror 200 dækket mer eller mindre er beregnet kun til en Panigale, bliv på 190 dækket, men fra nu, og al tid fremover, vil du aldrig kigge dig over skulderen efter 50 profile'et længere :o)
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 936
Dvs 190mm x 0.50 = 95mm = 9.5cm
Og 190mm x 0.55 = 104,5mm = 10.5cm
Som Lasse H skriver er 55 profil 10mm højere end 50'er.
Interessant tråd.
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 259
Du har nemli ret..
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.018
Jeg tror jeg bliver på dæk med 55-profil fremover. Cyklen styrer Kanont, og da den alligevel skal have nye dæk i vinter får den et sæt S20 med 190/55-17 i bag.
190/50-17 VS 190/55-17