Strømsvigt Honda VFR 750 {{forumTopicSubject}}
mangler et godt fif til at løse et strømproblem. Kørte i tørvejr i maj - efter ca. 30 km koblede jeg ud og motoren gik i stå. Batteriet kunne herefter ikke trække starteren rundt, men når jeg påvirkede startknappen gik lyset ud i alle lyskontakter (blev meget svagt). Fik den til sidst løbet i gang. Da batteriet var fra 2004, tænkte jeg, at det var faldet sammen og købte et nyt - herefter no problemos indtil for 14 dage siden. Kørte ad Helsingørmotorvejen i tørvejr. Pludseligt begyndte de forskellige instrumenter af "falde ud" (er elektroniske), da jeg kom til enden af motorvejen koblede jeg ud, og motoren gik ud. Samme historie som sidst. Fik den løbet i gang til sidst. Næste dag startede den fint på starteren. Efter ca. 15 km begyndte instrumenterne at falde ud. Jeg slukkede for alt lys og alt virkede godt, tændte det igen og fejl på instrumenter. Jeg påvirkede langt lys og motoren gik ud. Jeg slukkede for alt lys og jeg kunne starte motoren igen. Har efter hjemkomst tjekket at relæer til hovedlys og langt lys virker (de klikker ved tænd/sluk) - er der nogen, der har gode ideer til fejlkilder??
/Søren
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 622
Ensretteren er i hvert fald et kendt problem på en vfr.. Nok også det eneste problem der kan findes på sådan en.
Ved dog ik om det er den på din viffer... Men det er et bud.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.553
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.553
jun 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 19
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
lader den ikke nok 12,5 - 14,5volt så er ensretteren sikkert kaput , dog kan ensretteren også overlade og koge dit batteri
jun 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 19
jun 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 19
jun 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 19
Strømsvigt Honda VFR 750