Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket dæktryk?
  • #1   12. okt 2012 2,5 for
    2,9 bag


  • #2   12. okt 2012 lasse det står på dine dæk i psi


  • #5   12. okt 2012 Drop de der "max" tryk, det er tryk hvor maskinen skal kunne køre også med max last, og meget langt fra hvad maskinen kører bedst med - så drop det sludder med 2.5 / 2.9
    Lasse.. besøg din tank på kolde dæk, og fyld 2.3 foran, og 2.6 bagi, det tror jeg ikke du vil blive ked af, ja nu hvor det er blevet så koldt, så prøv måske endda at gå ned med 0.1 / 0.2 både for og bag ifht. de tryk jeg skriver....
    Men glem alt om det ævl om 2.5/2.9 det er meget langtfra der din mc kører bedst - men kun der den kan bære mest...!


  • #7   12. okt 2012 Jeg kører også 2,5 for og 2,9 bag.
    OY05 hvis du mener noget andet, så prøv lige at være lidt mere diplomatisk smiley


  • #8   12. okt 2012 Har fyldt 2,5 for og 2,7 bag. Så kan det vel ikke gå helt galt. Tak for svar!

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #9   12. okt 2012 Diplomatisk?? kan man nu også fornærme dæk :). Svaret er enkelt; vil du stå fast så 30 - 30, skal dækkene holde til de er gamle og stive så 36 - 42. Mit Supercorsa er slidt, så som forsøg kørte jeg med 19, det gik rigtig fint. 1 kg/cm2 = 14,7 PSI.
    På banerne kan det være et problem at forhindre dækket i at rotere på fælgen!
    Husk at kalibre dæktrykmåler, der kan være store fejlvisninger.


  • #10   12. okt 2012 de skal i hvert fald over 2.2bar, fik mine dæk sat til det af instruktøren, det resulterede så i at de blev for varme og begyndte at glide så jeg til sidst endte i gruset smiley
    Men ude på vejen har jeg 2.4 i, det virker fint.


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #11   13. okt 2012 Ej den må du længere ud i gruset med:) medmindre du har en meget tung cykel på touring dæk, jeg går ud fra vi her taler om en 600 på moderne sportsdæk.

  • #13   13. okt 2012 Var Metzler M3 jeg havde på der så burde have været "ok" til mit behov, men enten kørte jeg bare for hurtigt (tvivler), eller også blev de for varme, som jeg mere tror på, de blev i hvert fald "levende" da trykket blev taget af dem, den var ved at smide mig af i et stort sving fordi bagenden begyndte at glide, så kørte jeg en omgang mere på banen, også endte jeg til sidst i gruset smiley

  • #14   13. okt 2012 Kan også godt være det var 2.0 eller 2.1bar han satte dækket til, instruktøren havde selv haft en srad, og han mente bestemt at det dæktryk var det "perfekte" til den.

    Men der var jeg altså ikke enig smiley


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #15   14. okt 2012 Man kan selvfølgelig ikke sige imod noget som er oplevet, men syntes det lyder underligt, 2 bar er ikke så lavt igen, måske måleren viste fejl, eller du målte varmt dæktryk, eller begge dele, så du kan være endt med 1.5 bar kold. Har selv kørt M3 med 30 30 både Jyllandsringen og Padborg.

  • #16   14. okt 2012 Kørestil, køreklar vægt, temperatur og dæk har alle indflydelse på hvilket tryk der skal i DINE dæk. Som udgangspunkt kan du følge de tal der er opgivet i din manual, men tag dem som vejledende værdier.

    Kontroller altid dit dæk tryk med kolde dæk (undtagen under dette forsøg) smiley
    Og som udgangspunkt altid med samme måler. Så invester i en lille digital måler til 150,- som du kan have under sædet eller hjemme i garagen. Der er ikke så vigtigt at den måler en smule forkert når det altid er den samme måler!

    Start med at give dækkene det tryk der er foreskrevet i manualen og kør en tur på 10 - 20 km i det tempo du normalt kører. Straks du holder stille måler du trykket både for og bag. Trykket i dækket skal nu pga opvarmning være ca 10% højere for og ca 20% højere bag.

    Er trykket steget mere end de vejlende procent HÆVES trykket i kold tilstand og er stigningen mindre sænkes trykket i kold tilstand. Ved lavere tryk øges gnidningsmodstanden og dermed varmen og trykket.

    Selv små ændringer på 2 psi kan gøre en stor forskel på såvel tryk som køreegenskaber. Derfor bør man kontrollere sit tryk ofte og hvis man kører til grænsen (bane) tilpasse det efter temperatur og vejforhold.


  • #18   14. okt 2012 Jeg er endt et stykke fra fabrikkens anvisninger og der er tydelig forskel. Jeg har også brugt en del tid på at sætte affjedring og dæmpning op, som også er endt et pænt stykke fra fabriksindstillingerne. Men igen det kommer selvfølgelig an på kørestil og hvad man ønsker af sin knallert.

    Jeg har endnu ikke været på bane, men er sikker på at det her bliver endnu tydeligere at knallerten er sat rigtigt op efter den der holder håndtagene og hvor man kører.


  • #19   14. okt 2012 min manual siger 2,5 for og 2,5 bag og hvis der sidder en bagpå 2,9 i bagdækket,
    og det er en 98'er 600


Kommentér på:
Hvilket dæktryk?

Annonce