{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.429 visninger | Oprettet:

Batteri aflader :-( {{forumTopicSubject}}

Når jeg skal starte min Honda NSR 125 F, skal jeg enten løbe den i gang eller også skal den have hjælp med startkabler.

Hvis jeg lader startkablerne sidde i en halv times tid, kan den godt starte af sig selv bagefter. Men lige så snart den har stået et par timer kan den ikke starte selv igen.

Der må være noget, som aflader mens den står stille. Jeg sørger altid for, at slukke alt på cyklen inden jeg forlader den.

Har I en idé?

P.S der er sat nyt batteri i for 3 uger siden..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri aflader :-(
  • #2   16. okt 2012 Hvis jeg har startet den med startkabler, står den fint i tomgang...
    Jeg forstår ikke helt hvad du mener? smiley


  • #3   16. okt 2012 spænding over batteri med motoren i gang bør være over 14 volt

    Hvis du afmonterer batteriet, lader det op kan det så holde strøm hvis du undlader at montere det?

    Hvis du har adgang til et DC tang ampere meter kan du montere det omkring plus kablet og montere sikringerne en for en til der opstår forbrug. Dermed kan du indkredse evt fejl strøm i dit ledningsnet.

    med samme tang amperemeter kan du afgøre om din generator leverer strøm på batteriet med motoren i gang, da fortegnet vil vende.


  • #4   16. okt 2012 Det som Jens siger, er at det kan være ladeanlægget der ikke fungerer optimalt. Så din motorcykel bruger mere strøm, end den kan nå at "fylde" på batteriet...

  • #5   16. okt 2012 Hvor er du fra? Det kunne være nogen herinde fra kunne hjælpe smiley

  • #6   16. okt 2012 Jeg kommer fra Ballerup. Nogen der bor i nærheden? smiley

  • #7   16. okt 2012 Det er nok bare en defekt ensretter.

  • #8   16. okt 2012 Ville gerne, men vist lige langt nok til Ballerup smiley

    Som det første ville jeg investere i en intelligent lader og et voltmeter. Et af de billige fra Harald er ok til simpel fejlsøgnnig hvis blot man husker man ALDRIG må måle ampere eller mere end 230/(400) volt med dem!

    Følgende fejlsøgning kan du lave forholdsvis nemt.
    1: Lad batteriet helt op, gerne over et par dage hvis det er med en smart lader a'la ctek e.lign.

    2: Kontroller og noter batteriets spænding på følgende måde:
    a: efter ladning
    b: et par timer efter ladning
    c: 10 - 12 efter ladning
    Monter batteriet på cyklen (tilslut kablerne)
    d: et døgn efter ladning
    evt e: Hvis du ikke bruger cyklen dagligt kan du gentage målingerne de følgende dage.

    b, c, d og e skulle gerne være meget ens og maks 0,5 volt under a.
    hvis ikke har du højst sandsynligt krybestrøm eller en ukendt forbruger i dit ledningsnet.

    Du kontrollerer dit ladesystem ved at måle spænding over batteriet før start. Starter cyklen og måler igen i forhøjet tomgang 3-4000 rpm. Grunden til dette er at laderelæet skal koble ind og de fleste cykler lader mindre i tomgang, men når maks ydelse omkring de 3-4000 rpm. Som skrevet højere oppe skal spænding stige til omkring 14,7 volt hvis din cykel lader korrekt.


  • #9   16. okt 2012 Hvis du ikke har et multimeter el. lign, så starter du din cykel, og så skruer du stelledningen af batteriet og ser hvad der sker. Hvis den slukker, eller lyset bliver svagt eller blinker, har du en defekt spændingsregulator eller stator.
    Så tager du en sund regulator fra din vens kværn og sætter over på. Hvis det virker nu, så var det bare ensretteren. Hvis ikke, er det statoren.


  • #10   16. okt 2012 Tusind tak skal du have. Det må jeg prøve imorgen smiley

  • #11   16. okt 2012 @ Like a .... : Den der med at afmontere batteriet med cyklen i gang har vist været oppe at vende før i en tidligere tråd og kan som jeg har skrevet før IKKE anbefales. (medmindre man lever af at sælge elektroniske dimser til biler, mc'er eller andre køretøjer) c",)

  • #13   16. okt 2012 din ladespænding må ikke overstige 14,4V da batteriet afgasser ved den spænding, så hvis man måler 14,7V så lever batteriet på lånt tid

  • #14   16. okt 2012 @ Glenn - korrekt, den var smuttet i farten. tak!

  • #15   17. okt 2012 Hvis det er et af Biltema's batterier, er det muligvis der problemet ligger,
    Jeg har nu byttet batteri TRE gange hos dem inden for 4 mdr.
    Det første batteri holdt i 8-9 måneder.
    Næste batteri kunne slet ikke lades på, min ctek stod bare og klikkede. Spænding blev herefter målt til 8,68 volt.
    Tilbage til Horsens og bytte .
    De påstod godt nok at det ikke fejlede noget, men fik et nyt alligevel.
    Igen ville batteriet ikke modtage strøm og det havde samme spænding, ca 8-9 volt.
    Så fik de godt nok lov til at beholde lortet.
    Det var et 5 Amp batteri
    Så på batteriet, at prod. dato var for 2,5 år siden, ved ikke om det var problemet. Men det kunne jo sådan et du havde fået fat på også
    Men deres gel.batterier har jeg kun været tilfreds med.


  • #16   17. okt 2012 Henrk: Nå, hvad da?

  • #17   17. okt 2012 Her er vi rigtig glade for biltemas batteriet ! Absolut ingen problemer af nogen art.

  • #18   17. okt 2012 @ Like a boss - fordi man pga overspænding og pulser risikerer at skade elektroniske dele på cyklen, så som tændingsmodul og motorstyring.

  • #19   17. okt 2012 Nå for søren?! Jeg gjorde bare sådan på min, og det virkede, men det vil jeg så stoppe med.

    Kan være at det er mere galt, hvis man har en indsprøjtningscykel måske smiley Med alt det elektronik.


  • #21   26. okt 2012 Er et LP 12v batteri godt eller skidt?

Kommentér på:
Batteri aflader :-(

Annonce