3.913 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hyperpro/öhlins osv fjeder vs std fjeder hyperpro/öhlins osv fjeder vs std fjeder

Jeg går og overvejer meget at skifte fjeder i fjederben i bag, samt nye fjedre i forgaffel.
MEN er det noget værd vs std fjeder.
Jeg er self. klar over at et komplet fjederben er bedst, men kan det betale sig at montere feks hyperpro fjedre eller er det så lidt værd i forhold til std fjeder at det ikke kan betale sig.

Håber der er nogle der har gjort sig den erfaring.
MVH Simon J

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hyperpro/öhlins osv fjeder vs std fjeder
  • #1   24. okt 2012 På nogle cykler opnår du en markant forbedring andre knap så meget eller intet.

Men en ting som mange overser er at få skiftet forgaffelolie det kan til tider giver en markant bedre dæmpefunktion, der er folk der anbefaler at skifte den hverandet år

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #2   24. okt 2012 Ja, normalt er standart fjederen ok, medmindre du befinder dig ude i periferien af vægtskalaen, og en fjeder slides så godt som ikke. Du bor i samme by som Michael fra Hyperpro ( som du sikkert allerede er klar over ), prøv at snakke m ham.

• #3   24. okt 2012 Jeg havde Michael til at bygge min zx6r om både for og bag - og helt reelt kunne han lige så godt have givet mig en anden cykel... Forskellen var enorm!!! Cyklen kommunikerede pludselig markant mere med mig end det gamle setup (hvis man kan udtrykke det sådan) og det var med stor glæde at jeg kørte hjem igen. Det er alle køreegenskaber der er blevet bedre på alle punkter, og klart min bedste investering jeg lagde i cyklen...! Og ja, jeg gør det igen med min næste cykel. Den får Michael også over... Kan kun anbefales.

• #4   24. okt 2012 Helt enig med Jacob. Bruger man sin cykel til andet end at køre ligeud vil langt de fleste få noget ud af at få sat cyklen op til dem. - Om det så er med std. Fjedre, eller med andre er forskelligt hvad der skal til for at opnå det ønskede resultat.

Jeg er svært glad for HyperPro, da jeg mener det giver det bedste kompromis mellem sport og komfort til gaden.

Tag en snak med Michael. - Så er du på rette vej smiley

• #5   24. okt 2012 Mange tak for svarende!
    Problemet er at til en cykel som min kommer man hurtigt af med 7k+ for en komplet løsning og det er næsten 1/4 af handelsprisen på cyklen.
    Så et godt billigt altenativ til std affjedring ville være godt.
    Jeg vejer ca 105kg så ligger nok i yderkanten af std opsætningen;-)
    Jeg har kigget meget efter brugte fjederben men jeg syntes ikke rigtigt der er noget til lige min model.
    Men det lyder til at være pengene værd, mange tak for svarende

• #6   24. okt 2012 Som tillæg til tråden, kunne jeg godt tænke mig at vide om der findes nogen guru'er, som man kan betale sig fra at få indstillet cyklens støddæmpere

• #7   24. okt 2012 Igen er Michael din ven smiley Han er super at have i baghånden når cyklens affjedring skal indstilles.

Et komplet sæt HyperPro fjedre og olie til forgaffel, samt ny fjeder til den originale bagdæmper er for de fleste nok. Dette plejer han at lave for ca. 3000,- ink montering af fjedre, hvis man selv afmonterer delene. smiley

• #8   24. okt 2012 Jeg ved ikke om du udelukkende søger info om fjedre fra hyperpro/öhlins........
    Jeg har lige købt og monteret progressive fjedre fra Motomarca (deres leverandør er BM suspension), der også har en dansk repræsentant. Det var til en GPX. Standard har de tilsyneladende meget bløde forfjedre. Jeg vil sige alt for bløde og dårlige hvis man kører lidt friskt.
    Jeg har ganske vist kun trillet en enkelt tur med de progressive fjedre men det har da hjulper en smule på alt "dykkeriet". Jeg har valgt at bruge 10´er olie istedet for 7,5 som fulgte med fjedrene. Den revolution jeg havde håbet på udeblev imidlertid desværre.
    En alt for hård forgaffel har jeg dog også prøvet på en GPX med en ret alternativ opsætning og olietykkelse. Det var dog formeget af det gode.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#10   25. okt 2012 ikke for at ævle, Dr G men hvordan slides, hvis vi snakker kvallitet, som kører i olie?

• #11   25. okt 2012 Ja det med slid lyder ret interessant (hvis jeg husker min fysik korrekt smiley ). Hvis en fjeder ikke har ændret længde (og selvfølgelig ikke har mistet godstykkelse eller er fysisk beskadiget), så kunne det være yderst interessant at få en nærmere forklaring på hvad du mener - ændring i fjederstyrke burde ikke kunne lade sig gøre hvis længden stadig er intakt.....

• #13   25. okt 2012 Jamen alt det der ved jeg godt og det var også det jeg skrev........;-)

• #14   25. okt 2012 På min gamle 2007 R1 fik jeg sat Hyperpro dæmper bad og ny indmad i forgaffel og det var ALLE pengene værd.. Dog kostede mit setup også 14.500 kr

• #15   25. okt 2012 Ja det er så også inkl en hel bagdæmper... en renovation af den originale med hyperpro fjedre vil være mere end rigeligt her... Det er jo ikke til en baneged smiley

Men ring dog og hør michael om pris og hvad du kan forvente af produktet, så er jeg sikker på du hurtigt får besluttet dig smiley

• #16   25. okt 2012 Hmmmmm umiddelbart lyder det fint hvis man vælger at få et firma til at vælge og indjustere dæmperne. Det er bestemt ikke nogen garanti for sikker eller god kørsel at man "bare" køber kavalitetsprodukter til sin mc. Eksempelvis har jeg en GPX med en wilbers bagdæmper, og den har vist sig decideret farlig at køre på. Så det med affjedring er vel næsten at betegne som en videnskab, hvis man vil være sikker på "at det spiller". Installerer og justerer man selv er det for nogles vedkommende nok mere held end forstand, når/hvis mc´en kører bedre..........

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#17   25. okt 2012 Renovation, har han startet ny virksomhed ? undskyld smiley

• #18   26. okt 2012 Jaja - godmorgen Niels smiley

Kommentér på:
hyperpro/öhlins osv fjeder vs std fjeder

Annonce