989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Speedometer Sensor Forskel KMH/MPH Speedometer Sensor Forskel KMH/MPH

Halløjsa!

Jeg købte mig en dejlig Honda Fireblade SC28 her i sensommeren, og er allerede blevet rigtig glad for den. Dog irriterer det mig en del at speedometeret at speedometeret viser alt for meget, ca. 25 pct.

Jeg har brugt timer, dage og uger i diverse fora på alverdens sprog for at finde ud af hvad der kunne forsage dette. Jeg har fundet frem til at der åbenbart skulle være forskel på den sensor der måler nede i motoren, om den kommer fra et speedometer med MPH eller KMH, så en MPH sensor med KMH speedometer, eller omvendt, vil give en kæmpe fejlvisning.

Jeg syntes dog umiddelbart at dette lyder meget underligt, da jeg aldrig har hørt om dette før, så jeg tænke at der måske var en person herinde der kunne bidrage med lidt teknisk kompetence.

Sensoren sidder på siden af dækslet til fortandhjulet. Jeg har selvfølgelig tjekket at tænderne på tandhjulene er det samme antal som standard, ligesom jeg har tjekket for løse forbindelser mv.

Jeg ved godt at en Speedo Healer vil kunne løse problemet, men hvis en ny sensor kunne gøre det, ville det både være billigere og mere korrekt lavet (i min verden i hvert fald).

Alle inputs er velkommen.

Mvh. Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Speedometer Sensor Forskel KMH/MPH
Kommentér på:
Speedometer Sensor Forskel KMH/MPH

Annonce