1.339 visninger
|
Oprettet:
bredere bagdæk end standard går det ud over køreenskaberne? {{forumTopicSubject}}
på min suzuki rf 600 er standard str på mit bagdæk 160/60-17"
ville jeg få dårligere køreenskaber af at sætte et 180/55-17? ville det overhovdet passe på min fælg?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Nej det passer ikke på din fælg.
Hvorfor vil du have det bredere?
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
men nej, det er bestemt ikke at anbefale
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 639
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
På din standard fælg, skal du holde dig til 160.
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 346
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 639
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.333
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 639
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 1.421
1. Kædeføringen - Er bagtandhjulet på linie med fortandhjulet.
2. Bagakslens tykkelse. Når fælget bliver bredere er bagakslen ofte også tykkere, og kan måske ikke gå gennem din bagsvinger, lejere, kædestrammere.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.333
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 639
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
Der er nogle ingeniører som har regnet og regnet for at finde den optimale kombination, for at få de bedste køreegenskaber, ingen grund til ikke at følge deres anvisninger.
Men når du nu køber nye dæk, så er der stor forskel på hvordan de forskellige dæk ser ud på cyklen, et 160 racerdæk ser tit bredere ud end et touring dæk.
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 1.421
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 639
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Der er så også skiftet forgaffel, som hæver den tilsvarende i forenden.
Det har givet mere frihøjde og skarpere køreegenskaber - og den eneste ulempe jeg har fået, er at den ikke er lige så retningsstabil i høj fart.
Bredere bagdæk er prøvet - 190 mod 180 standard - det pillede jeg af efter første tur. Den blev en del mere svømmende og upræcis i sving...
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.553
Derfor ryger der ny svinger+dæmper, samt 5.5" baghjul på henover vinteren... Fuck køregenskaberne, bare det ser godt ud
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 639
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 639
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.553
Du behøver ikke at gå ned i profil foran..
Her er en liste med "pakker":
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/ActiveTab/shopping/ActiveLink/1/Search/2/motorcycle/152/motorcycle_ccm_group/4/motorcycle_model/5492/StartRow/0/motorradreifen.html
Og her er tilbud på Pilot Power 2ct:
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000005611/michelin_160/60zr17_(69w)_p.power_2ct.html
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/tepga076812035/michelin_120/70_zr17_(58w)_power_2ct.html
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 639
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.133
bredere bagdæk end standard går det ud over køreenskaberne?