7.740 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Svejse kursus??? Svejse kursus???

Hej mcg. Jeg Vil meget gerne lære at svejse metal og vil høre om man kan tage et slags svejse kursus. Bare alm stål og senere aluminium hvis jeg har fingerfærdighed for at svejse.

Jeg bor i 8700 Horsens, Vh Nichlas.
Ps. Har søgt på Google men vil høre om i har et godt sted smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svejse kursus???
  • #2   16. nov 2012 Amu kolding kontakt preben han kan hjælpe dig

• #3   16. nov 2012 Hvis du har et arbejde hvor du ka' bruge nyerhvervede svejsekunskaber til noget, er det en mulighed at få et kursus på "firmaets" regning... Jeg mener at vide at du har ret til 14 dages uddannelse om året... Og så er et amu-kursus en oplagt mulighed.
    Start med et uge-kursus hvor du lærer noget om sikkerheden og praktisk elektrode- og CO2- svejsning....

profilbillede
  • #4   16. nov 2012 Jeg var på et åbent værkstedskursus i starten af året, mener det tog 3 uger, og man kom omkring de forskellige metoder, mit kursus var meget selvstændigt da der var mange deltagere til certificat.

• #5   16. nov 2012 Glem alt om de åbne kurser du får mere ud af og se en YouTube video på 20 sek. Køb et brugt tig anlæg og stik en smed 1500 kr for at lære dig grundtingene så er du flyvende og har kun brugt 1 dag i stedet for 3 uger

• #6   16. nov 2012 For 1500,- kroner vil jeg også gerne lære dig at svejse... smiley

• #9   16. nov 2012 Mike har ret... Og så alligevel smiley

Hvis det der skal svejses, er ren hobby. Skjoldet på havetraktoren, en havelåge og en reol til værkstedet. Så kommer man langt med en CO2er og 2 timers klat kursus hos den lokale smed.

En tig svejser kræver meget mere erfaring og udstyr. Og er ikke meget bevendt når det er den rustne spade der skal lappes smiley
    Men er fantastisk, når opgaven er smukke og stærke svejsninger i rent metal.

• #11   17. nov 2012 Ret til uddannelse/kursus på firmaets regning er overenskomstbestemt, og ikke blot noget alle har ret til!

Et §26-kursus(Arbejdsmiljø og sikkerhed ved svejsning og termisk skæring) er nok det bedste sted at starte. Svejserøg- og gasser er giftige, også selv om man bare klatter lidt på en spade!
    Derefter kan du så tage et svejsekursus. Her vil du forhåbentlig få lidt teori omkring svejsning og metallurgi.

Mvh
    Kleinsmeden

• #12   17. nov 2012 Med forbehold for underviseres interesse i folk på kursus - som kan variere en del, så har jeg for en del år siden haft ganske stor gavn af åbent værksted.
    Hvis man er helt grøn inderfor jern og metal og herunder svejsning vil jeg bestemt anbefale skoleophold fremfor lidt klatteri på et lokalt værksted.
    Jeg erkender at der selvf. kan være forskel på hvad man skal bruge det til, men jeg er sikker på at man undgår mange problemer og ærgrelser hvis man har basis i orden også vedr. materialekendskab og teori. Det tror jeg ikke man klarer på et par dage som "grøn". De fleste skal guides en del i starten. Bare sådan noget som hvordan det er mest praktisk at svejse et emne kan være vigtig viden for nybegynderen.
    Som grøn kunne det fx også være fristende blot at købe en pindsvejser for "den ser da billig ud"....... men kan den bruges til formålet?
    Og sådan kan jeg blive ved. Men indrømmet kommer det da også an på ens personlighed. Er man flintrende ligeglad med hvordan svejsningerne ser ud og hvor holdbare de reelt er (bare de holder skidtet sammen, sådan umiddelbart smiley )
    så kan man selvfølgelig godt slippe afsted med sin autodidakte svejsekunnen *SSS*

• #13   17. nov 2012 De fleste har vel også ret til 6 ugers selvvalgt kursus og er vedkommende en af de ledige er jeg næsten sikker på at det kan køres igennem ad den vej smiley

• #14   18. nov 2012 Det er klart man ikke bliver verdens mester på en dag... Men du kan lære meget... Jeg kan da uden problemer lære dig det grundlæggende på 1 dag selvfølgelig kan du ikke svejses et mc stel/tank sammen, men du kan sagtens lære og svejses 2 plader samt rør sammen så du kan øve sig videre derhjemme...
    Men nej man er ikke mester efter 37 timer...

• #15   18. nov 2012 Og så skal han selvfølgelig også guides igennem bl.a. indstilling af co2-maskineriet, da det jo ikke kun skal indstilles én gang, men hver gang (medmindre det er eksakt det samme man svejser). Er det en lidt større maskine, vil jeg tro det kan give lidt vanskeligheder at indstille uhyret efter blot nogle timers undervisning.
    Det er på ingen måde en nedgørelse af nogens evner som svejser, men jeg har da set en del vedr. nybegynderes kvaler desangående. Bevares nogle er ekstremt hurtige til at lære, meeeeen.

• #17   21. nov 2012 "De fleste har vel også ret til 6 ugers selvvalgt kursus og er vedkommende en af de ledige er jeg næsten sikker på at det kan køres igennem ad den vej "

Uddannelse er som jeg skrev overenskomstbestemt. Og forskellig inden for de forskellige områder.

• #18   22. nov 2012 Ja det er de måske nok, men er du fx ledig, ikke belemret med en videregående uddannelse og er næsten alt andet end HK´er /FOA´er så vil jeg tro det er store muligheder for det. Det er jo desuden stort set gratis for arbejdesgiveren hvis du holder dig indenfor reglerne.

Kommentér på:
Svejse kursus???

Annonce