3.343 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Renov. af GT krumtap Renov. af GT krumtap

Hey folks. E der nogle af jer der har erfarring med at renovere krumtapper til 2-takter især flere cylinderede som GT'erne. jeg ska ha ordnet min egen, men det er ikke noget man bare lige gør. at få de få til det som kan koster en formue.

en ny koster 7500kr det er over halvdelen af mc'en værdi!!
og ca 4-5000kr at få renoveret den gamle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renov. af GT krumtap
  • #1   23. nov 2012 Ingana i valby smiley

• #2   23. nov 2012 http://www.ingana.dk/

• #3   23. nov 2012 Når du nu siger renovering, mener du så udskiftning af plej leje eller ?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #4   23. nov 2012 Hvad så hvis det er halvdelen af MC'ens værdi?

7500 kroner er 7500 kroner uanset hvad maskinen koster, så bid i det sure æble og kom videre i livet - eller skrot den.

Folk siger Ingana, men jeg har et par kammerater som vil foretrække at lægge pengene andetsteds... smiley

• #5   23. nov 2012 Iversens cylinder service i Horsens.

• #6   23. nov 2012 Kurbelwelle heder det på tysk !

så bestiller du hos ham her i tyskland

http://bike-teile.de/index.php?seite=einzel&teilid=497712

og vupti du har sparet en masse penge

Det bliver hurtigt dyrt at at få rund slebet krumtap og lagt hårdkrom på derefter rundlebet igen så diametermål passer til lejerne inde for tollerancen.

Hilsen Kenneth.

• #7   23. nov 2012 ups der er ikke nogle gt 550 på lager hos bikerteile !
    så du er på røven

spørsmål : Der tilbud du har fået på renovering 5000 kr
    Hvad gør de ved den ?

hilsen Kenneth.

• #9   23. nov 2012 Tja, 450 kr. I timen, og der går nok en god dags tid med det. Pengene passer....

• #10   23. nov 2012 Et leje i en plejlstang er vel et leje ?
    Uanset om det er pander, rulle lejer eller nålelejer!

• #11   23. nov 2012 Som sagt, Iversens i Horsens!

• #12   25. nov 2012 Har snakket med ingana.. De laver det for knap 3000 plus dele. Jeg harfået en god pris på lejer og pakninger fra holland til 2100kr. Så nu mangler jeg bare at overbevise mig selv om at det kan lAves selv

• #13   25. nov 2012 Mig bekendt, kører GT,erne med nålelejer i plejlstangen og kuglelejer ved krumtap! Det "ømme" er jo at krumtappen skal deles ved lejesølerne, og sættes NØJAGTIGT sammen igen, efter skift at nåle lejer, er den IKKE 110%, blir cyklen som at sidde på en kæmpe rystepudser og holder iøvrigt ikke længe! Nyere 4-takts motorer kører jo med delte plejlstænger med glidelejer og er TRYKSMURTE

• #15   25. nov 2012 Pressen har jeg på arbejdet. Både lejer og pakninger er helt færdige.

Jeg overvejer lidt at købe alle delene selv da jeg har fået nogle gode priser fra holland, og så selv hive den fra hinanden og få ingana til at samle den igen. Det må være billigst

• #16   25. nov 2012 Fint nok, så slipper Ingana jo osse for at gi dig garanti på reparationen, når du selv kommer med delene , tror bare du skal ta imod deres , i forvejen billige, tilbud! Det der ævl med at du fordobler værdien på køretøjet, ved reparationen, skulle du måske ha undersøgt INDEN købet, med mindre du kan lave det selv!!!! SKRIVER mekanikeren, igennem 35 år!

• #17   26. nov 2012 Hej Der er også den mugelighed at du sender krumtappen til England .Tag en snak med Mogens fra Suzuki klubben. Han er god til at skaffe stumper og ved ofte hvor man får tingene til den rigtige pris.Han kan træffes på 86893302

• #18   26. nov 2012 Asger... Det er de samme originale dele fra suzuki. Der findes ikke andet. Jeg mener ikke jeg fordobler værdien, men at reperationen hurtigt koster havldelen af hvad mc'en er værd for at sætte tingene i perspektiv.

Thomas. Jeg prøver at ringe til ham mogens en af dagene.

• #19   26. nov 2012 Hej Allan God ide Jeg var til kaffemøde i Suzuki klubben i søndags og da vendte vi det nemlig ganske kort idet jeg havde set dit indlæg. Flere har vist fået lavet i England .Der er mugeligvis også kommet forbedrede pakdåser men alt det ved Mogens mere om . Det med priser kontra cyklens værdi kender jeg godt Har selv et par GT 500 .

• #22   27. nov 2012 Hans henrik. Ja det kan du ha ret i. Hvor har du det billede fra af den krumtap? Det er da en magen til min..

• #23   14. dec 2012 hey med jer... så er der nyt i operation krumtap...

http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/18870-gt_550_vitaminkur

jeg laver lortet selv og mangler nu bare de nye reservedele..

• #25   15. dec 2012 Hvis du mangler stumper, kunne du måske finde noget her http://www.fornitz.dk/f-shop/order_product.asp?r=6 der er lidt af hvert.

• #26   28. dec 2012 RMC Motor et eller andet sted på øen, han har de bedste maskiner, Flemming hedder han.

• #27   29. dec 2012 Hej Alan k !
    et lille fif når du skal samle krumptap med nye lejer

umidbart er det en masse halvparter der skal sættes sammen med fine tolerancer
    Den ene halvparts kommer du i fryseren
    den anden i ovnen ved 200 grader.

Det der der sker hedder krympeteknik
    det ene emne bliver større og det andet bliver mindre ! så er det nemmere at montere delene sammen.
    og så lader du delene lagsomt køle af og de genfinder deres oprindelige mål.

Bemærk stål udvidere eller træker sig sammen 0.0033 mm pr grad
    Jeg er maskinarbejder og laver aksler med fine tolerancer hver dag.

alle maskindele bliver målt ved 20 grader og den gang Suzuki lavde din krumtap var målevkt. ikke så godt ! så du kan godt være forberedt at de nye dele passer for godt eller har slup.
    din værste fjende er kast i akslen ! hvis den kaster mere end 0.01 mm kan du mærke det i røven når du kører.
    held og lykke med den

her er et link til en værktøjsmager der laver motor selv fra bunden på manuel drejebænk og fræser ikke noget CNC her.

http://www.123hjemmeside.dk/gunnarsorensen/30857372

hilsen Kenneth.

• #29   29. dec 2012 Hej kenneth og tak for fiffet..

Knalnaarpotz i holland er en guru indenfor Suzuki's GT modeller.. det er også her jeg køber delene.. han lover at hans renoverede tapper er max 0.03mm ude af balance... men det er klart jo mindre jo bedre. jeg tror jeg prøver det med at køle og varme når det ska presses sammen. for at gøre det lettere..

jeg vender tilbage så snart jeg har fået de nye dele og samlet det hele..

• #30   29. dec 2012 ham gunnar sørensen er da virkelig en troldmand!! holda da helt kæft mand...

han kunne jo lave samtlige dele i hele motoren selv! var man nabo til ham kunne man nok få en "pilsner" ind over hækken en gang imellem...!

• #31   29. dec 2012 til Hans henrik !
    For 40 år siden var der forkskelige målestandarder ! men i dag er alt inden for ISO 9000

Det er kalibrering af målevkt. der blevet bedre på de sidste 40 år.

Det er ikke noget vrøvl !
    Det var også derfor at du i 1970'erne skulle tilkøre din mc mange km
    Det har noget med tollerencer at gøre
    i en ny mc er tolerencerne fine og du kan fyre den af uden problemer
    Så ved jeg godt at fabrikerne stadigvæk anbefaler tilkøring af motor.
    I dag har vi bedre CNC maskiner og måleværktøjer så man kan lave ting med stor precision og gentagelsesnøjagtighed.
    Dette kunne man ikke for 40 år siden
    hilsen Kenneth.

• #33   29. dec 2012 lige et billeder af "hylsteret"

profilbillede
Kommentér på:
Renov. af GT krumtap

Annonce