{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.937 visninger | Oprettet:

mister en udstødning effekt jo ældre den blir? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en brugt suzuki rf 600 fra 94. der sidder en uorginal udstødning på som ikke passer så godt. jeg har fået den orginale med og overvejer at montere denne da den passer perfekt.
Mit spørgsmål er så om den gamle udstødning kan være så sodet til at den ikke virker optimalt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mister en udstødning effekt jo ældre den blir?
  • #1   24. nov 2012 røret op til potten er mindre end på den orginale, så jeg tror selv at den mister lidt efekt. den gamle ejer skiftede pga mere lyd, men den passer bare ik ordentlig på, så derfor skruede jeg den gamle på.
    den gamle udstødning har kørt ca 100.000km.(har lige skiftet motor) kan den så være færdig"sodet til?"

• #2   24. nov 2012 Tror ikke du kan mærke ret meget forskel. Måske motoren vil opleves som om den har mere træk fra bunden, med den originale potte.
    "Racer" potten har nærmere tendens til at miste dæmpningsevnen, jo ældre den blir.

• #3   24. nov 2012 ved ik om den mangler træk, men den kan godt virke lidt død i mellem området. den uoriginale udstødning passer bare ikke så godt på. samlingen fra rør fra motor passer ikke helt og er utæt. den dingler i det spændebånd den hænger i, og det syntes jeg ikke er i orden.
    så heller paskram end sprød lyd.

• #4   24. nov 2012 Klaus p :og det er du HELT sikker på næsten altid er rigtigt ???

• #5   24. nov 2012 klaus p det er dokumenteret mange steder at det giver et par - 10+ heste med en åben potte alt efter motor og power.... sig til hvis jeg skal finde et klip på youtube smiley Det vigtigste er jo bare en PCIII-V så blandingen lige bliver perfect. Ændring af luftfilter uden at pille kassen af men bare skifte svampen til andet mærke, skulle dog være minimal.

• #6   24. nov 2012 læste en test i et tysk mc blad ( godt nok nogle år siden ) de prøvede mange komplette systemer ...de fleste gav ringere effekt.......eller 1-2 hk.............ang optimering, hvorfor prøver i ikke justerer den ind med original udstødning....sikkert også en del at hente der !!

• #7   24. nov 2012 Servicer maskinen ( olie,tændrør, luftfilter)

Og få den en tur på en bænk til foråret, en rf600 er ikke det mest vilde i mellemområdet, så der er ingen grund til at sætte himmel og jord i bevægelse, hvis den ca yder det den skal smiley

• #8   24. nov 2012 Klaus P.

Du har delvis ret. Hvis man bare skifter potte eller system, vil man tit miste effekt. Men på nogle modeller giver denne modifikation en smule.

Går man derimod i retning af en justeringsboks som eks. PowerCommander Bazzaz etc. kan der, som du selv siger, hentes effekt, selv på en standard motor.
    - Men sammen med en åben udstødning, og/eller ændret luftfilter kan (alt efter model) give markant højere effekt.

Dog er effekt én ting. - Kørbarhed, og måden HK/Nm bliver leveret på er langt vigtigere for måden maskinen opfører sig på. smiley

• #9   24. nov 2012 da jeg var dreng havde jeg en knallert(yamaha 4gear) der blev udstødningen sodet til ofte pga den fede 2taks blandet benzin. der tog man fløjten ud, hældte lidt benzin i udstødning og tændte ild til lortet. efter den havde brændt ud, ku man banke slakker stykker ud af udstødningen.
    bliver en 4taks motorcykel udstødning sodet til på samme måde, bare over flere år pga 4taks?

• #10   24. nov 2012 Har selv haft en RF 600, fed maskine, skiftede original udstødning til en med mere blæs og filter til KN-Filter, nye dyser da den ikke kunne køre på de gamle, og en tur på rullefelt hvor den blev indstillet, det gav 11 hk mere på baghjulet.

• #11   24. nov 2012 jeg er nu meget godt tilfreds med de hk den nu har, vil ikke øge efekten. men kan en 18år 100.000km udstødning være så sodet til at det går ud over efekten?

• #12   24. nov 2012 det med yamahaen svare du jo selv på det er 2taks olie du kan brænde af, for det er ikke alt den forbrænder..
    en så ny mc som du spørger til skulle der ikke være noget sod i at betydning. på med den org udstøning og mprøv en tur og smærk hvordan den køre..
    men alt kan jo lade sig gøre.. gassen i bund i5 gear i små rpm så vil den nok sode lidt. men det er jo en mc du har dig så mon ikke den har fået lidt at leve af en gang i mellem....

• #13   24. nov 2012 den første ejer i 15år har været vidt omkring, touring til portugal, nordkap osv så den har kørt lange ture og nok ik i lave omdr da det har været motorvej og landevej kørsel.
    den gamle udstødning kommer på.

• #14   24. nov 2012 jeg tror ik den soder til........men hvis den er gammel.kan den vel falde sammen indeni

• #15   24. nov 2012 ja den kan vel tære inden i. det lyder ik som om der er noget løst inden i den. men jeg må bare prøve at starte den op og høre hvordan den lyder.

• #16   25. nov 2012 Hvad angår mere effekt, så kommer det også an på hvilken model du har og hvilken udstødning det drejer sig. Prøv at se den her film, det er kun slipon det drejer sig om, men 4 forskellige testes for støj og ekstra effekt på en Bandit 1250,
    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=rmTQksWKvsM&NR=1

• #17   25. nov 2012 fint klip . Som ville vise en del mere forskel i effekt og lyd hvis db killerne var pillet ud .

• #18   25. nov 2012 Lige de store Banditter er kendt for at give en enorm forskel i effekt, hvis potten bliver skiftet. Den gamle 1200 kunne give 20+ hk ekstra bare ved at skifte til racerpotte - grunden er, at den er droslet gennem udstødningen. Den nyere er droslet både gennem indsugning og udstødning, så den skal både have en anden potte og modificeres lidt i indsugningen før de 20+ hk kommer frem.

• #19   25. nov 2012 Prøv og gå herind, så kan i se hvad andre mcér har fået af effektøgninger, dog med diverse andre ændringer end lige en ny udstødning og ja, Banditterne kan man virkelig nemt hive nogle flere heste ud, en af dokumenterne, viser en næsten 40 hk øgning på netop en 1250 Bandit

(link fjernet)

• #20   25. nov 2012 Michael, det er jo med original udstødning eller?

• #21   25. nov 2012 det er med full system akrapovic, åben luftfilter kasse ,kn filter, powercommander
    Det samme ca, er lavet ved min,og det spiller bare når finn piller og skruer !!

• #22   29. nov 2012 så har jeg prøvet at køre med den gamle originale udstødning. foruden at den lyder som en symaskine, syntes jeg at der er forskel i effekten. det er ligesom om den ikke kan ånde, potten bliver også extrem varm i forhold til den Uoriginale.
    den Uoriginale ånder meget bedre, og er overbevist om at jeg kan mærke forskel i hele omdr registeret. den Uoriginale er kommet på igen, der er mere fri udblæsning.

Kommentér på:
mister en udstødning effekt jo ældre den blir?

Annonce