3.187 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Forgaffel værktøj Forgaffel værktøj

Hep

Har set på Youtube en der adskiller en GSXR 600 K4-5 forgaffel ad, men klipper viser ikke om og hvis der skal bruges specielt værktøj.

Skal der bruges specielt værktøj til at adskille en GSXR 600 K5 forgaffelben ?

I fora herinde siger nogle det er piece og cake og andre vil betale sig fra det. Kommer nok an på MC og personen smiley

Jeg har fået en god pris på eloxering af forrørene og de skal derfor skilles ad.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forgaffel værktøj
  • #1   5. dec 2012 Det kræver sådan set ikke noget for at skilde dem af... Problemet kommer når du skal have pakdåserne monteret igen

• #2   5. dec 2012 Er det svært og kræver det specielt værktøj ???

• #3   5. dec 2012 ja det kræver specielt værktøj til pakdåserne... Nu kan jeg ikke svare på, hvad der er svært for dig. Men jeg er motorcyklemekaniker og skifter ved en 60-100 pakninger om året. og det er sku stadig ikke let !!!

Her er noget af det værktøj der gør livet letter

profilbillede
  • #4   5. dec 2012 Hmm. Lyder som lidt af en udskrivning med det værktøj. Da jeg vil have gaffelbenene sorte er det måske billigere og nemete at bytte sig til et par frem for denne metode. En mekanikker skal vel have 500kr for at gøre det plus eloxering og ny olie smiley ... Og skulle man smide nye hyperbpro fjedre i med det samme bliver det hurtigt mange penge. Takker for info

• #5   5. dec 2012 Jeg plejer at tage en time til pakningsskift... Så ja det vil nok passe med 500 på de fleste værksteder..

Værktøjet overfor koste ca 2000,-

• #6   5. dec 2012 Glidehammeren til at sætte pakdåsen i kan ikke undværes hvis du vil gøre det selv, resten kan relativt let lave selv.
    Der er egentligt ikke noget svært ved at skifte pakdåser i en forgaffel, men det kan være besværligt at samle den alene igen. Sørg for at få det rigtige højde på oliespejlet og få linet benene ordentligt op i broerne som skal spændes med moment. Så kan det ikke gå galt.

Kommentér på:
Forgaffel værktøj

Annonce