1.180 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Antal af led på knastkæde Antal af led på knastkæde

Hej Folkens

Har haft gode erfaringer med at slå et emne op herinde, håber i kan hjælpe mig med dette.

Har snart samlet min motor - CB 750 K7. har købt en knastkæde med kædeled.

Men nu er spørgsmålet, hvor mange led plejer der at være på en knastkæde til en gammel cb 750 fra 1977 ??

Der er 94 på nu.

+ har prøvet at få ledet på, uden held, er der noget værktøj til dette, eller er der nogle tricks ?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Rob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antal af led på knastkæde
  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #1   18. dec 2012 Hej.
    Jeg mener at knasthjulet skal skilles fra akslen, og monteres igen når kæden er på hjulet. (mener hjulet sidder med to bolte)
    Mvh. Leif.

• #2   18. dec 2012 Hej se på denne side.
    http://forums.sohc4.net/index.php?topic=17788.0
    Der er reprations håndbogen til download gratis.
    Mvh Bo.

• #3   18. dec 2012 er der ikke en kædestrammer der skal løsnes enten manuelt eller fjederbelastet det gør måske at kæden blir lidt længere , kun en tanke

• #4   18. dec 2012 I svarer jo ikke på hans spørgsmål ?
    I giver svar på hvordan det bliver splittet osv.. han spørger hor mange led der er på en org kæde, og ikke hvordan det laves smiley

Eftersom din nuværende motor sikkert er samlet er det jo dumt at skille den kun for at kigge.. men hvis du alligevel skal ha den skiftet, så kan du jo lægge dem op ved siden af hinanden når den anden er afmonteret (: ku godt forestille mig de strækker sig en lille smule, men det er ikke et helt led den vil blive længere (:

• #5   18. dec 2012 Du skal bruge en hammer og noget modhold, lidt lige som når man nitter en alm. kæde.

• #6   18. dec 2012 Led af er nemt slib hovedet af og bank stiften ud, den er sindsyg hård så værktøj anbefales når den skal nittes igen, ved desværre ikke hvor lang org kæde er.

• #7   18. dec 2012 kunne tyde på der er 94 led, gå ned på den uoriginale kæde http://www.davidsilverspares.co.uk/CB750K7-FOUR-1977/

• #8   18. dec 2012 Tak Holmeren

Spørgsmålet lyder nemlig på: Hvordan får jeg den nye på, med split led + hvor lang er knastkæden smiley

• #9   18. dec 2012 Uden at ane en skid om det, men alligevel har en adskilt motor med knastkæde stående, så vil jeg mene du skal ha både top og cylindre af.. du skal ha kæden ned om det nederste hjul.. det vidst ikke "bare lige" noget man gør smiley
    Skal selv ha skiftet på min når den skal renoveres, men heldgvis er motoren allerede adskilt smiley

• #10   18. dec 2012 Er der ikke et nitte led med kæden, eller kan du købe det hos din lokale mc pusher, hvis den gamle kæde stadig er på, skærer du den op, binder den nye på med noget svejsetråd eller lignende, og trækker du den forsigtig rundt, og jo knaster og strammer skal sikkert af, strammeren skal helt sikkert, nitter den nye, stiller timingen og samler

• #11   19. dec 2012 Thomas R

Jo jeg har også fået knastkæden på nu, men hvordan får man lige nittet kæden sammen igen ? skal jeg bare bruge en god tang ? smiley

• #12   19. dec 2012 Du kan bruge en håndmuggert som modhold, og så nitte den med en mindre hammer, men det er godt hærdet, så regn med at bruge lidt tid for at få nittet det det skulle jo gerne holde, nr1 er dog at låne et nitte-værktøj.

• #13   19. dec 2012 Jeg vil helt sikkert få fat i et rigtigt nitte værktøj, det er rimelig vigtigt at det bliver nittet ordenligt ( rigtigt ) men du skal passe på ikke at få et stift led ved at nitte det for hårdt sammen.
    Jeg ved godt at der er mange der siger at de har altid brugt en hammer og modhold, og der er aldrig sket en skid ved det og det holder bare ... fred være med det og godt der ikke er sket noget, men min mening er at ting skal laves rigtigt med det rigtige værktøj samt omhyggelighed, og det kan man godt selv, hvis man mangler værktøj så evt lån det af en, der er ikke noget bedre end at vide at det man har lavet er 100% ok og ikke en omgang klamp......

• #14   19. dec 2012 Hvis motoren er ude, kan du jo hører det nærmeste mc værksted hvad de skal have for at nitte den, hvis du kommer med motoren, den tager ikke en ½ time at lave inc kaffe pause

• #15   20. dec 2012 lige en lille kommentar til Kim s det der med at nitte med en hammer og modhold , har nu været brugt i snart 100år faktisk siden automobilet blev opfundet smiley og det med nitteværktøj er en nyere opfindelse, så det er forkert at sige at det er fusk og klamp , men måske man hellere skulle holde fingrene fra knast kæde osv. hvis man ikke har forstand på det. smiley bare lige en strø tanke .

Kommentér på:
Antal af led på knastkæde

Annonce