351 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

lejer til krumtapsaksel ? lejer til krumtapsaksel ?

Kan man på en yamaha RD 350 skifte lejerne til krumtapsakslen udefra ? Evt. med en aftrækker. Eller skal man skille hele motoren ad ? Vil helst undgå det sidste, men har fundet ud af at den klaprer lidt pga et leje der er lidt slidt. Kan sagtens køre med det, men vil seføli gerne ha at det er iorden. Kender flere der har kørt med det i flere år og bare har betragtet det som noget kosmetisk lyd, men i sidste ende kan det jo blive en bekostelig affære

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lejer til krumtapsaksel ?
  • #1   29. jun 2006 Hej Brian
    Du skal skille motoren ad, pga der er nogle styr, der bremser lejet så det ikke køre rundt i blokken.
    Men det er meget nemt, meget nemt. Ud med motor, bunden i vejret, af med 14 bolte osv. en formiddags arbejde, (hvis du står tidligt op) Men hvad med plejl
    lejerne og YPVS erne. Kommer der to takts olie ud mellem udstødningene? De kan laves på en drejebænk
    Jeg har gjort det flere gange.

• #2   29. jun 2006 efter hvad jeg kan se så virker ypvs´erne fint. kan seføli ikke lige se om plejstængerne og deres lejer har det fint nok, men det er klart at hver gang stemplet slår ned og der er slør i krumtapslejet, så får det lige et lille hug. det går netop også væk når den får lidt omdrejninger. Ellers så er der ikke noget oliespild.. et par dråber højest når jeg har fyret den af så det er ok, tror faktisk at det netop kommer fra lejet. Det virker som om det kun er i venstre side at den slår en smule. jeg konstaterede fejlen ved at pille dækslet af til tændingstromle fætteren i venstre side og checke for slør der. Skal de hersens lejer ikke presses i ? Jeg skal også ha fundet ud af hvor jeg kan købe dem for den sags skyld. Skal alligevel snart skifte mit kædekit og så ku jeg jo fikse det andet i samme omgang.

• #3   29. jun 2006 kom lige til at tænke på at jeg jo så ligeså godt kan købe et komplet paknings sæt. Er der en chance for at selve krumtapsakslen har taget skade mon ? Nyt plejlstangskit er også pænt billigt. Efter hvad jeg ku se hos sydfynmc.dk så kommer jeg langt for et par tusser

Kommentér på:
lejer til krumtapsaksel ?

Annonce