1.133 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

labdasonde og Power Commander labdasonde og Power Commander

Hejsan!
Hvad gør jeg med labdasonden på min R6'er når jeg monterer en PC3 med original udstødning? I det map jeg kan downloade fra dynojet står der nemlig o2 sensor disconnected. Men, jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg bare skal hive den af og så er det det. Eller om jeg skal bruge en eller anden dims så cyklen ikke viser FI fejl...? Pt kan jeg ikke starte cyklen da den er splittet ad smiley

Nordskov

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  labdasonde og Power Commander
  • #1   25. jan 2013 Godt spørgsmål.

Min lillebror har en R6 mangentil din. Han har kompletudstødning og pc3 på.

På hans er udtaget i udstødningen blendet af (som man jo ellers ville gøre). Da han købte den, var lambdasonden bare stripset op, inde bag kåberne, men ikke monteret i udstødningen.

Da jeg mente dette gav forkerte værdier, tog jeg lambdasonden af, men så kom der FI-fejl i displayet.
    - Jeg snakkede med flere, og det viste sig man ikke kan få en O2-eliminator til den model.

Vi fik derfor "genstartet" ECU'en, og fejlen forsvand. - I 2000 km. Herefter kom fejlen igen, og er der stadig.

Kan det virkeligt passe der ikke er en holdbar løsning?

• #2   25. jan 2013 (link fjernet)

• #3   25. jan 2013 Sådan, Steen! Det tror jeg han bliver glad for ... Tak. smiley

• #4   25. jan 2013 Stærkt! Det er lige det jeg leder efter smiley Tak Steen P!

• #5   25. jan 2013 I øvrigt har jeg efterfølgende fundet ud af, at en 8ohm's modstand (kan købes i de fleste elektronikforretninger) monteret i hhv. stikbenet med sort og sort/hvid ledning fra ECU'en også kan eliminere fejlen. Sådan en modstand koster vel omkring 1,-
    Så det prøver jeg. Ellers er det lige sådan en som Steen linker til jeg må ha' mig smiley

• #6   25. jan 2013 Hvor har du hørt det om modstanden? smiley

• #7   26. jan 2013 lambda eleminatoren er blot en modstand, som snyder mcéns ecu til at tro den stadig har en lambda sonde monteret, så dert skal nok passe
    men for ca 125kr gider jeg ikke prøve mig frem .....

• #8   28. jan 2013 Jeg læste om det på et forum. Amerikansk tror jeg nok... Måske hed det r6-forum.com. Originalt smiley Jeg har sat en modstand i stikket nu. Det virker! smiley

Kommentér på:
labdasonde og Power Commander

Annonce