{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

Kobling er pludselig meget følsom {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg havde et problem i sommers som jeg tænker at få udbedret inden sæsonen går i gang.

Jeg kørte en dag hjem fra arbejde, hvor min kobling begyndte at opføre sig underligt, som om den ikke ville koble ud.

Da jeg kommer hjem viser det sig at jeg har ret. Jeg strammer så koblingen op for at se om det er kablet som er sprunget. det er det ikke, og i det jeg justerer koblingen op så kan jeg koble ud igen.

Umiddelbart lyder det som om der er sprunget et par tråde i kablet, men det fejler intet .

Det mærkelige er så, at efter jeg har strammet koblingen, så kobler den meget pludseligt til, når jeg stille slipper koblingen.

Altså det er nu 1000 gange sværere at finde koblingspunktet.

Er min kobling færdig ? - Den glider ikke i koblingen og trækker fint nok.

Nogle der har et forslag ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling er pludselig meget følsom
  • #1   30. jan 2013 har du kontroleret den snekke der trykker på trykstangen til koblingen...
    den findes inde i for tandhjulets dæksel...?
    har oplevet at koblingspladerne klister en gang olieskift hjælper..ku også være det


  • #2   30. jan 2013 Nej har ikke tjekket den, men havde tænkt på det, men hvordan kan jeg konstatere om den er defekt ? - Jeg så en animation fra castrol igår, hvor de beskrev at olie med en forkert viscositet kan have den effekt.

    https://www.youtube.com/watch?v=wuYO0oZr47w

    men det jeg synes der er lidt bekymrende er at det sker på en lille køretur.



  • #3   30. jan 2013 1 tag en ollie prøve af det olie du har på nu først .med kold motor..!. tap 1 dl se om der er perler i olien af kølevand.. vandpumpen kan lække dråber i olien hvis pakningen er utæt.. den bliver trukket af en aksel af oliepumpen... det vil bevirke koblingspladere ikke opfører sig som de skal... grunden til at det skal være med kold motor er olien flyder oven på kølevand, og kølevandet vil komme først ud ,hvis din vandpumpe har lækket lidt i olien.
    2 tjek snekken smør den godt med fedt .. ... bruger lejefedt
    3 skift olie hvad kører du på nu?
    motul 15-50 eller motorex 10-50 så er du godt kørene...
    castrol bruger jeg aldrig....



  • #4   30. jan 2013 Jeg kører på 10W40 - Det er det som der står at modellen skal have.

    Men tror jeg prøver de forskellige ting, takker for svarene smiley


Kommentér på:
Kobling er pludselig meget følsom

Annonce