{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Montering af nitte kæde {{forumTopicSubject}}

HISTORIEN:

Fuck fuck fuck.... jeg har lige brugt de dummeste 700kr i mit liv... skulle købe kæde og vil gerne have en grøn for at blive mere motiveret til at rense kæden, og prøve noget nyt... så gik på ebay, og fandt en masse... valgte så at det skulle være en grøn EK kæde, da EK skulle være fint, og det har jeg kørt tilfredsstillende med...

MEN havde mange fane blade åbne, og efter 5 timers research skulle den bare købes, så jeg har fået købt mig en..... Volar kæde i grøn i stedet. i det mindste kostede den kun 450kr inkl fragt fra USA, MEN blev taget i told/moms så post dk skulle have 90kr i moms (50$ kæde + 50$ fragt, wuut de tager moms af fragten! wtf) + 160kr for at sige de skulle have 90 kr.........

Åbner den og får et shock over det er et mærke som jeg ikke kender, læser om det og det skulle være lort -_-.... Dog skulle den være ok til min 34hk's bike ifølge andre ninja 250r brugere på et ninja forum, men superbikes skulle den ikke holde i lang tid!

fedt, kunne have fået en EK eller D.I.D til mindre pris efter tolden, hvis man købte i tyskland..

PROBLEM:

I det mindste er det en nittekæde og ikke clipse, for så havde den været helt ubrugelig.... Er det muligt at nitte den sammen på nogen måde, uden et nitteværktøj til 700kr? Vil jo gerne sparer lidt efter dette lorte køb, og en mand tager 200kr for at nitte den sammen, + elsker at gøre tingene selv....

mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af nitte kæde
  • #2   3. feb 2013 jeg plejer at bruge en mukkert og en hammer... det holder fint til min lille gixxer.. smiley

  • #4   3. feb 2013 Hvorfor købe noget i USA som man kan få alle andre steder på nettet?
    Kan forstå hvis det er noget specielt man bare må eje og så må man jo betale prisen !


  • #5   3. feb 2013 har købt tonvist ting , ex. headsæt til 500, osv fra kina/usa og aldrig blevet taget i told. har nok bare været heldig, men plejer at få små diskrete pakker i brunt pap... denne her var der det amerikanske flag på + skrevet med kæmpe bogstaver "UNITED STATES OF AMERICA"... men klart noget jeg tænker over herefter, vil skyde bare jeg har haft hvertfald 10-12 pakker fra ikke-EU lande med værdi over 80kr. men engang skal jo være den første.. Ironisk nok har jeg en pakke til der kommer fra usa med værdi over 80... 7/9/13!

    Nicky så du tager ledet og samler det om kæde, ligger ledet på hammerhovedet, og bruger mukkerten til at banke pindene flade så de er låst fast til ledet korrekt? smiley

    Helt enig... har lært meget af denne fejl! smiley


  • #6   3. feb 2013 Køb rothewald nitteværktøj hos Louis.de det koster ikke alverdens og fungerer udemærket, dog ikke som hverdags værktøj på et værksted.

  • #8   3. feb 2013 ja lige netop...

    ingen tvivl om at en rigtig kædesamler er nr. 1... men 2 slåmaskiner har man jo ofte i værkstedet, så det er min løsning frem over.. smiley


  • #9   3. feb 2013 Jeg bruger stort set kun ebay.co.uk så undgår du alt det bøvl, og der går som regel en uge så er det fremme.
    Ebay.com er for besværligt.


  • #10   3. feb 2013 Jeg har et DID-nitteværktøj, som du er velkommen til at låne.

    Jeg aner ikke, om det passer på din kæde. Jeg har nittet to DID-kæder med det, og det tager ikke mange sekunder, før det er på plads. Supernemt, og det funker bare.

    Jeg bor i Roskilde, hvis det er, og du er velkommen.

    smiley


  • #11   7. feb 2013 Så blev den sat på. Kæden var 2 led for lang, så måtte have gang i vinkelsliberen og slibe ned til pindene for at banke dem ud, (god billig metode hvis man ikke har kædeværktøj kan jeg sige!).

    Så det blev mukkert + hammer og en dorn metoden, og det virkede sq ret godt! de pinde er hvert fald ikke til at rokke nu... Tak til alle der kom med bud og tilbød at låne værktøj! Flyver kæden af (7-9-13), vil jeg kontakte jer og bruge den fornuftige metode i stedet. smiley


    profilbillede
  • #13   8. feb 2013 super, nej det blev det heller ikke nu må sneen godt forsvinde og foråret komme frem smiley

  • #15   8. feb 2013 I min verden, er det helt og aldeles hul i hovedet ikke en gang for alle at købe et nitte værktøj...... Jeg har INTET tilovers for 2 hamre metoden.. Det er noget fusk !!!

    Vi skal formodentlig alle skifte kæde jævnligt resten af livet, så den pris et værktøj koster er helt hen i skoven at spare.....

    Mange påstår andet, men man kan ikke nitte en moderne kæde korrekt med 2 hamre, man kan få den til at sidde sammen...bevares.. Et nitte led er så lille at man ikke hamre korrekt og derfor vil deformerer ledet... At nogen så har gjort det hele livet, og bruger det faktum at deres kæder aldrig er sprunget som succes kriterie. Er bare ikke godt nok...

    Et nitteværktøj kan købes for 500,- og pengene er bedre brugt her end på rizoma øje gejl,kåbeglas og rimstripes ....;-)


  • #17   9. feb 2013 Ihhhhhh brian..... Nu gav du mig den følelse af fornuft, jeg hele tiden har frygtet skulle ramme mig indenfor det her emne. smiley

    Kan selvfølgelig godt se fornuften, og mig og en mate skal til biltema når foråret kommer. Er deres værktøj godt nok? Så kunne det godt være det ville ryge ned i kurven nemlig.


Kommentér på:
Montering af nitte kæde

Annonce