{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.779 visninger | Oprettet:

Stålarmerede bremseslanger? {{forumTopicSubject}}

Bliver vist nødt til at spørge i et lidt bredere forum for at få svar smiley

Jeg overvejer at skifte til stålarmerede slanger, og kunne derfor tænke mig at høre hvad der er godt og hvad der er skidt i den sammenhæng (Fabrikat, passer de perfekt, og priser)?

Jeg har et par steder på nettet læst div. historier om slange kit's som ikke passer, selvom de er bestilt til en given model...?

Skal man gå efter en 3 slanges løsning foran som originalt, eller vælge 2 slanger direkte fra Masteren. Hvad er bedst?

Kom frisk med jeres erfaringer både gode og dårlige smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stålarmerede bremseslanger?
  • #2   18. feb 2013 2 slanger fra Master, og fabrik kan jeg kun sige Hel passer og virker fint.. Men os det eneste mærke jeg har prøvet, men tror nu ik der den vilde forskel fra de forskellige mærker...

  • #3   18. feb 2013 Jeg har fået lavet alle mine slanger ved slangespecialisten.
    Jeg er yderst tilfreds og han laver dem efter de gamle slanger så de passer 100%!


  • #4   18. feb 2013 kørte ud til den lokale mc pusher (PITVÆRKSTEDET i Aidt) og fik dem til at lave dem til mig på det mål jeg skulle bruge (lavede apehanger på min chopper) og det kostede ikke så meget som jeg troede og det tog dem 10 min at lave dem til mig .
    mvh
    jan


  • #5   18. feb 2013 Slangespecialisten kan klart anbefales.

    Fik mine lavet med T-stykke foran, men funktionsmæssigt fik jeg at vide at det er det samme. Det er dog billigere med 2 slanger fra master.

    *edit*
    Og så kan du få dem i de farver du vil;)


  • #6   18. feb 2013 HEL, Galfer eller et af de andre større mærker er fine.. 2 slanger fra master er klart at foretrække..

  • #7   18. feb 2013 jeg købte nogle gør det selv fra hel det er rigtig simpelt at samle selv ,også ved man det passer 100%
    der er ingen forbedringer ved at køre 2 fra master andet der er mindre der kan være utæt.hvis det hele er 100% tæt virker det ens om du kører med splitter ell.2 fra master ell. kaliber til kaliber.


  • #8   18. feb 2013 Jeg har købt hos Probrake.de det er godt og billigt.

  • martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 41
    #9   19. feb 2013 Nogen der kender et godt sted på nettet hvor man kan købe slanger man selv laver så det bliver i præcis den længde man vil ha'?

  • #10   19. feb 2013 Tak for jeres svar smiley
    Er der en der vil fortælle hvad fordelen ved 2 slanger fra masteren, kontra en med split til 2 slanger som originalt? (dvs. 3 slanger i alt).

    Altså ud over prisen, er der så fordele?


  • #11   19. feb 2013 Bremsetrykket er lige med det samme, på skiverne, ved 2 slanger..

  • #12   19. feb 2013 Ik fordi dem bremser skæv ved det org. Men der er en lille forskel

  • #13   19. feb 2013 Jeg monterede på en af mine biler og det har bare fungeret perfekt lige siden (2002). Mine blev købt i Tyskland over Ebay.de til rimelige penge, men selvfølgelig langt mere end hvad de sælges til i dag hvor udvalget er større....
    Når du køber slangerne skal du være sikker på, at du bestiller dem med de rigtige nippler - ellers får du montage problemer! Ellers burde det være plug n´ play.....


  • #14   19. feb 2013 Rent teoretisk tror jeg ikke der er forskel om der går 2 slanger fra Master til hver kaliber eller tra Master til en kaliber og derfra videre ill den næste da systemet jo er væskefyldt og trykket dannes overalt når du hiver i bremsen. (Jeg arbejder med hydraulik)

  • #15   19. feb 2013 karsten j lige præcis.
    som jeg skriver længere oppe er der en ting mere der kan blive utæt hvis du kører med splitter,men hvis systemet er luftet ordentlig ud gør det ingen forskel hvordan du monterer dine slanger.


  • #16   19. feb 2013 Enig Karsten

    Det er jo samme væskesystem, så trykket vil være konstant, split eller ej, og ingen forskel på hvornår trykket lander i de to kalibre.


Kommentér på:
Stålarmerede bremseslanger?

Annonce