Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Walkie talkie
  • #1   24. feb 2013 Hej teddy,

Er walkien til at bruge inde i din hjelm når du køre mc med en kamrat eller lign? Personligt ved jeg ikke hvad jeg synes, førstår godt iden med det hele, men tror det er meget stor forskel i disse walkier og dess range, og huller i sende forstyrelserne er det nok en del af vil jeg tro.

• #2   24. feb 2013 Ja det er til at snakke med vennerne. Man kan få et headsæt til at sætte i hjelmen

• #3   24. feb 2013 http://www.midtkom.dk/shop/bike-to-bike-598p.html

• #4   24. feb 2013 Aha,

Skulle nok stadigt købe en flervejs intercom. Hvis jeg ved, og er informeret korrekt, skal der jo trykkes på en knap være gang i skal snakke til hindanden, og hvis man ellers vælger at køre med åben mic kanal giver jo nok meget støj som kan forstyrre samtalerne, men igen kun et gæt..

Ved godt at intercom er en dyrere pris, men tror det giver sig i sidste ende, og fordelen er du kan kobble den til din mobiltelefon osv...

http://www.robertsmc.dk/interphone-single-p-3651.html

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #5   24. feb 2013 Idéen er god- og den bruges flittigt i et prof-setup. Men det kræver altså en del grej og et komplekst setup. Ud over at du skal have monteret hørebøffer/mike i din hjelm, så skal du også bruge send/modtage-knap. Du skal nok også have monteret sender/modtager på en måde, således at den får konstant strøm- har optimal montage ift. antenne osv. osv. osv. Fordelen er som sagt, at du kan få en rækkevidde der er second-to-none ift. kendte bluetooth-løsninger. Du kan også købe systemer, hvor du indarbejder sender/modtager i et bluetooth-system, hvor du også kan have musik, radio/rds samt navigation - og så er du (igen) ude i voldsomt og meget dyrt setup. Ud over prisen som er høj, installation/vedligeholdelse som kan være en udfordring for mange, så vil jeg også påpege, at du med radio kun har énvejs-kommunikation (læs: én der taler). Selvfølgelig kan dkr. 495,- lyde attraktivt, men prisen stopper altså ikke der... smid du et par tusinde ovenpå den pris inden du er færdig. Og vedkommende som skal være "den anden ende" skal også have samme setup.

Som alternativ kan I købe ganske billige, effektive og gode systemer som bruger bluetooth fra f.eks. Cardo, Interphone, Midland, SENA m.fl. Deres pris, montage og "nemhed" overgår langt en fast installation med radio - og hvad angår rækkevidde, så er 500-900m så langt rigeligt. Når man kører på Autobahn og farten er høj, så gider man ikke at høre på sin body... nu kører vi stærkt og har fuld koncentration på trafik og færdsel. Når I kommer ud på de små veje eller færdes i byer, så træder Bluetooth og dens rækkevidde ind og bliver berettiget. I kan chit-chatte og drøfte højre/venstre kørsel, stopninger eller den lækre babe som flyder hen over vejen... de gængse bt-systemer kan indarbejdes i hjelme nemt og hurtigt. Deres batteri- og levetid er op til 8-16 timer (alt efter brug) og rækker så rigeligt for en dagskørsel. De kan co-eksistere med gps/telefon...

Så min anbefaling til dig/jer er... køb et BT-system - langt billigere og langt nemmere og det dur' bare!

• #6   24. feb 2013 Alså da vi er 3 der skal have og vi ikk har en formue hver bliver vi nød til at tænke lidt billigt.
    Der sider en knap på det headsæt som man kan føre ned til styret som man trygger på når man snakker. Jeg ved godt at der er kun en der kan snakke ad gangen men det går nok.

Jeg ved godt at der er systemer der er meget bedre hvis man smider 2-3000 pr styk.
    Så mange penge har vi bare ikk desvære.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#7   24. feb 2013 Jamen, jeres eksperiment er gjort tidligere- og af mange, så efterprøv om det er noget for jer! Min erfaring er bare, at det ikke virker godt- og er meget besværligt at have med at gøre undervejs. Fristes til at sige; Det er næsten alt for komplekst og besværligt "bare for at kunne tale sammen".

• #8   24. feb 2013 Jamen kan man få andet i den pris klasse eller skal man sælge sit hus får at få råd hehe

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#9   24. feb 2013 Altså...hvis vi f.eks. skulle tage udgangspunkt i en Interphone F5 (single unit), så koster den vejl. dkr. 1.995,- og kan købes mange steder her i kongeriget. Måske er der nogle som har kampagne/rabat - det er jo vintertid! Alternativt kan du/I søge efter F5 på ebay - både .DE og .CO.UK er et godt sted at gå på jagt - det er med i EU og nemme steder at handle (f.eks. via Paypal). Du kan også købe nyt-nyt for en tysk forhandler, og der ligger prisen på ca. EUR 200,- pr. F5-unit. Det er små dkr. 1.500,-

Så...hvis du køber radiogrej for små dkr. 1.000,- tja, så sparer du godt nok 500,- Men hvis du betaler dkr. 500,- mere... så får du noget der er 10 gange mere værd, brugervenligt og funktionsdygtigt - f.eks. at du kan koble din telefon. ipod, gps osv. osv. Og du har en håndtering der reelt spiller undervejs på jeres ture. Når...ikke hvis...men når I ny har købt jer en BT-løsning (f.eks. Interphone), så ønsker du måske også at købe en håndtag-montage... så skal du end ikke have hånden op til hjelmen for at betjene skidtet... og tro mig.. første gang du har haft hånden lidt for højt oppe...med lidt for høj fart... tja, så lærer man på den hårde måde! smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#10   24. feb 2013 Forøvrigt... et par kække drenge med sund nysgerrighed - som tester F5:

http://www.youtube.com/watch?v=RjtdgKVc6mk

smiley

• #11   24. feb 2013 JA det lyder sgu som om det virker smiley

• #12   24. feb 2013 Jeg tror os det virker. Har bare ikk råd til det heehe

• #13   24. feb 2013 Jeg har en bekendt, som har walkie på sin egen og kærestens mc..
    (Betjeningen er ved hænderne).. De kan både køre de alm. 40'analer samt noget "bling bling" jeg ikke er inde i.
    Jeg ved bare, at de rækker godt.. smiley

Hvis det har interesse, kan jeg godt spørge ind til hvilket grej han har/bruger..

Mvh...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#14   24. feb 2013 Nu er I jo ude i god tid, så muligheden er jo også at finde noget på eBay. Jeg har f.eks. lige set en F5 til EUR 52,- ... såhhh... smiley

• #15   24. feb 2013 Rass
    Det må du gerne.
    Gtr ja det er self os en mulighed

• #16   24. feb 2013 GTR: Tror du ikke du har set forkert. Det er omregnet ca 400,- DK

• #17   24. feb 2013 Ja det ville være billigt så. Men tror jeg hvis de koster 2000 her

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#18   24. feb 2013 @Dan: Nope... den er jo ikke ny, men på bud... smiley

• #19   24. feb 2013 GTR: Nåå så kan jeg bedre forstå det. Men det lyder sgu billing alligevel smiley

Kommentér på:
Walkie talkie

Annonce