{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.932 visninger | Oprettet:

HJÆLP sprunget knastkæde gsx-r 750 {{forumTopicSubject}}

Jeg var igår et smut på motorvejen og pludselig da jeg kommer kørende giver det et "klonk" og den dør. Jeg har idag haft dækslet af og kan se at knast kæden er sprunget.
Cyklen er en suzuki gsx-r 750 fra 1999
Mit spørgsmål er, hvad kan der i værste tilfælde være sket og pris for reperation?
Og selvfølgelig i bedste tilfælde?
Håber på lidt hurtig hjælp, da jeg gerne skulle bruge den i sommerferien.
På forhånd tak, Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP sprunget knastkæde gsx-r 750
  • #1   2. jul 2006 Uden at vide ret meget om motoren vil jeg da tro den som det mindste har bukket nogle ventiler.

• #2   2. jul 2006 vil nok have trykket stemplet mod ventilerne ja, da disse ikke længere bevæger sig og derfor ikke flytter sig for stemplet
    kan du tørne motoren rundt?
    hvis en ventil er brækket kan det betyde havareret top+cylle og stempel.
    muligvis bøjet knast, mulighederne er mange!!

det er da også virkelig surt show, lyder dyrt

• #3   2. jul 2006 Hvordan tjekker jeg om jeg kan tørne den? Den blokerede ikke da det skete.
    Er ikke selv den helt store mekkere.

• #4   2. jul 2006 Sur røv smiley

Det blir uden tvivl dyrt......
    Har heldigvis kun lavet stuntet en gang....på en gammel havelåge
    -> masser af bøjede ventiler, på sin vej sled kæden oxo lige hul i cylinderblokken :-(.
    Håber for dig at det ikke er så slemt...
    Men regn med at julegavebudgettet er røget hvis den skal laves på aut. værksted.

• #5   2. jul 2006 rigtig surt, men det er en børnesygdom for din årgang. min kammerat var ude for præcis det samme med sin egen men var så heldig at garantien betalte alle delene. men mekanikeren sagde at det var en rep. til ca 52000,-
    håber selvfølgelig det bliver meget billigere for dig.

• #7   2. jul 2006 tja... som de andre siger kan det i værste tilfælde være meget slemt... og i bedste tilfælde.. hvilket er sjældent.. er der intet sket... men som de andre siger regn med minimum nogle bøjede ventiler... i værste tilfælde... ventiler, knaster, topstykke, cylle, stempler, krumtap osv osv... jeg krydser fingre og håber det bedste for dig...

• #8   2. jul 2006 ØHHH Jamen hvor tit skal den kæde da skiftes??? For det lyder da vildt sådan en kæde springer efter så få km gør det ikke???

• #9   2. jul 2006 garantien må næsten dække da den ikke har gået så meget

• #10   2. jul 2006 surt..... havde din motor nogle mislyde forinden? eller sprang den bare?

• #11   2. jul 2006 Føler med dig..

/ta

• #12   3. jul 2006 Hej alle,

Motoren havde ingen mislyde inden det skete.
    Jeg havde lige fået skiftet den ene strammer, men kæden må også ha` trængt til at blive skiftet smiley

Tror ikke der er nogen garanti der dækker da det er en import cykel.

Mener godt jeg kan tørne motoren.

Venter nu 14 dage til min mekaniker kommer hjem fra ferie, så må vi igang med at pille den fra hinanden og se hvad der er sket derinde.
    Det er til en meget lav timepris, så forhåbentligt kan det godt svare sig at lave motoren.

Jeg kan lige nævne at det vist godt kan betale sig at bestille delene hos bikebandit.com eks. en knastaksel, den koster incl. told-moms og forsendelse 305$ = ca. 1800,- hvoraf forsendelse udgør 45$, samme del hos onlineparts.dk 3180kr.
    Jeg bestilte onsdag en Yoshimura Potte hos bikebandit og fredag modtog jeg den, så leveringstiden er helt ok!

Tak for alle svarerne,

Michael

Kommentér på:
HJÆLP sprunget knastkæde gsx-r 750

Annonce