Kickstart problemer med MZ ETZ 251 Kickstart problemer med MZ ETZ 251
Hej Alle
I november måned tog jeg ture til Jylland og købte mig en fin MZ ETZ 251 fra 91. Da jeg var ude på prøveturen kørte maskinen ganske fint og uden problemer.
MCen har stået stille ind tiI i går d. 1 marts hvor jeg endelige skulle ud og køre hjemme i København....troede jeg.
Det lykkedes mig at få den igang efter en 3 forsøg med kickstarten. Motoren gik i gang, men gik langsom ud - selvom gashåndtaget holdes i bund. Efterfølgende lykkedes det ikke at starte motoren igen.
Jeg har sikret mig at tændrøret gnister med blå gnist og at benzin tilførslen fra tanken løber som det skal. Har desuden varmet tændrøret op med en lighter. Prøvede også at løbe maskinen igang - det lykkedes at få gang i motoren en enkelt gang, men den gik ud igen.
Jeg er meget ivrig for at få den på vejen og hungre efter gode råd fra jer!
Vil forsøge at hælde noget kaburatorsprit i tanken, da jeg har læst mig til at det evt. kan hjælp ?
Tak for alle svar!
Mange hilsner
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 29
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.084
Karburator spritten hjælper ikke det helt store da benzin i DK indeholder ethanol som giver samme effekt, men også den ærgelige sidegevinst at der let kan dannes noget gummi lign. slam i f.eks dyser i karburatorer mm. som er rigtig træls at fjerne
dec 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 282
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.886
Hvis der er choker på, så træk den og start uden gas.
Starter du med fuld gas, risikerer du at drukne den.
dec 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Tusind tak for alle jeres råd, de virkede! Har netop været ude på en fin køre tur
Kickstart problemer med MZ ETZ 251