714 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Søren Adser S
Søren Adser S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Kickstart problemer med MZ ETZ 251 Kickstart problemer med MZ ETZ 251

Hej Alle

I november måned tog jeg ture til Jylland og købte mig en fin MZ ETZ 251 fra 91. Da jeg var ude på prøveturen kørte maskinen ganske fint og uden problemer.

MCen har stået stille ind tiI i går d. 1 marts hvor jeg endelige skulle ud og køre hjemme i København....troede jeg.

Det lykkedes mig at få den igang efter en 3 forsøg med kickstarten. Motoren gik i gang, men gik langsom ud - selvom gashåndtaget holdes i bund. Efterfølgende lykkedes det ikke at starte motoren igen.

Jeg har sikret mig at tændrøret gnister med blå gnist og at benzin tilførslen fra tanken løber som det skal. Har desuden varmet tændrøret op med en lighter. Prøvede også at løbe maskinen igang - det lykkedes at få gang i motoren en enkelt gang, men den gik ud igen.

Jeg er meget ivrig for at få den på vejen og hungre efter gode råd fra jer!

Vil forsøge at hælde noget kaburatorsprit i tanken, da jeg har læst mig til at det evt. kan hjælp ?

Tak for alle svar!
Mange hilsner

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kickstart problemer med MZ ETZ 251
  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 29
    #1   2. mar 2013 Jeg ville tømme karburatoren, der kan sagtens være lidt kondens, bare lade det løbe kort med åben benzinhane... Et nyt tændrør kan være givet godt ud.. Det er standart procedure for en maskine der har stået lidt, især ved varierende temperatur..

• #2   2. mar 2013 Måske karburatoren har haft lidt kondens i sig, eller der er skidt i den.Prøv at pille den af og rens den og dyserne godt. Men har du først druknet den, hvilket det tyder på, kan du ligeså godt sætte et nyt tændrør i med den samme, for det er 100% aflivet så.

Karburator spritten hjælper ikke det helt store da benzin i DK indeholder ethanol som giver samme effekt, men også den ærgelige sidegevinst at der let kan dannes noget gummi lign. slam i f.eks dyser i karburatorer mm. som er rigtig træls at fjerne

• #3   2. mar 2013 Tusind tak for svarene, jeg vil forsøge mig med jeres råd!

• #4   2. mar 2013 OG sørg for at batteriet er iorden, da tændingen ikke fungerer korrekt med lidt eller ingen strøm.

• #5   2. mar 2013 Jeg tror bestemt ikke du skal starte med fuld gas.
    Hvis der er choker på, så træk den og start uden gas.
    Starter du med fuld gas, risikerer du at drukne den.

• #6   24. mar 2013 Kære alle
    Tusind tak for alle jeres råd, de virkede! Har netop været ude på en fin køre tur smiley

Kommentér på:
Kickstart problemer med MZ ETZ 251

Annonce