4.636 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
26 Svar
Fordæk bliver takket/ujævn Fordæk bliver takket/ujævn
Er der flere som har samme problem ? at fordækket bliver takket/ujævn . Hvad skyldes problemet ? Er det forkert dæktryk. Er det forkert afbalansering. Eller er det for mange hårde nedbremsninger.Eller er det forkert dæk valg. Er det forkert indstilling af forgaflen, altså affjedringen. Eller er det for høj fart . Håber der er en som kan besvare spørgsmålet Mvh Jesper
0 synes godt om
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 9 Svar: 134
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 9 Svar: 134
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 26
Dæktryk skal kontrolleres jævnligt det er vigtigt.
Din mc er tung og du bremser for meget
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 9 Svar: 134
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
Mine dæk bliver aldrig mere end et år gamle, så er den aflivet !
Jeg har haft flere sprit nye maskiner, der burde støddæmper være ok, aflivet !
Som skrevet har jeg også erfaret at Michelin er rigtig slemme. Dette kan afbødes lidt, med lidt højere dæktryk.
Jeg har en tro på, at et blødt sportsdæk har større tendens til hæl/tå end et touringdæk. Med alle disse ord, det er ganske normalt ;(
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 249
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
Skift fordæk sammen med bagdækket, ellers bliver det en rigtig dårlig kørefornemmelse indtil næste dækskift.
Dertil er livet for kort.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 6 Emner: 6 Svar: 520
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 417
Har dog på et tidspunkt fået byttet et enkelt Brigdestone, da det rejste sig mere end normalt... Forsøg da at få det byttet hvis det er kommet så hurtigt?
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Affjedring sættes op - til den enkelte kører - og dennes kørestil. Der er masser af guidelines online.
Dæktrykket bestemmes af temperatur forhold og kørselsmønster og findes ved at måle trykket før og efter en tur i normalt tempo på 10-15 km til dækket opnår normal driftstemperatur. Efter sådan en tur skal trykket i fordækket (så vidt jeg husker) stige 5-10% og trykket i bagdækket stige 10-20 %
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 52 Svar: 342
Jeg havde samme problem på et dunlop touring dæk
Jeg har forhørt mig frem til at det også kan blive påvirket af progressive fjedre, men må også indrømme jeg har kørt med for lavt dæktryk.
Sidste uge fik jeg monteret et Bridgestone S et eller andet - den er jeg spændt på om det har samme tendens.
Fordæk bliver takket/ujævn