{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Carsten H
Carsten H
Tilmeldt:
2. aug 2012
Emner: 11 Svar: 277

12-15 år gl. MC - start-udgifter ? {{forumTopicSubject}}

Kigger efter en MC fra omkring år 2000 med ca. 20-30.000 km på bagen (formentlig en XJ 600). Hvis man køber sådan en fyr , hvad skal man så påregne at der skal skiftes sådan indenfor det første 1-2 år ? (forudsætter at den har været til regelmæssig service)

Tænker selv på ...

- dæk hvis disse er over 4-5 år
- kædekit
- indsugningsgummi ?
- kaburator-membraner ?
- forgaffel-pakninger og olie ?
- Kronrørslejer ?
- andet ?

Hvad siger i ? ... og hvad er en ca. pris på ovenstående i rene reservedele (uden arbejdsløn) ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  12-15 år gl. MC - start-udgifter ?
  • #1   14. mar 2013 Det kommer sgu an på så meget?
    Det er ikke sikkert du skal skifte noget de første 1-2år..

    bremsevæske 100 kr
    Olien i motoren og olie filter = 3-400 kr
    Dæk er ca.2000,-
    Kædekit kan du godt finde til 1500,-
    insgummi ca.300
    karburator membraner??
    forgaffelpakninger og olie 200,-
    kronrørlejer: små penge:)

    Køb kør og hver glad, går der så lidt i stykker må man jo bare rep. det til den tid:)


  • #2   14. mar 2013 Membraner er ca 900 kr stk

  • #3   14. mar 2013 Hvis du nu finder en maskine der har overholdt sine service, betyder det rigtig meget på de forskellige sliddele. En maskine der måske kun har fået skiftet olie, bremser, og ikke har fået serviceret med ventilindstilling, pakninger og olie i forgaffel osv. Kan godt være nedslidt i mange dele, og skal derfor skiftes.

  • #4   14. mar 2013 Jajaja....læg nu lige mærke til, at manden skriver 20-30.000 km. Nu MEGET begrænset hvor mange ventil-justeringer der fortages på de kilometer. Pakdåser i forgaflen kan også blive utæt ved IKKE at blive kørt på. De bliver tørre og dermed utætte hvis maskinen står stille over længere tid. Kronrørslejer kan bestemt også holde til 30.000 km. Membraner er noget man skifter hvis maskinen er over 15 år gammel og mange kilometer på bagen.
    ....så ro på og kom ud og find dig en cykel og nyd livet på to hjul.
    Pøj pøj........ ;O)


  • #5   14. mar 2013 Min er fra 1999 og har gået 35.000. Den kører fint, den har faktisk kun fået skiftet olie og oliefilter, luftfilter, gearolie, bremser og dæk. Meget mere skal der jo heller ikke ske på en japaner, der næsten lige er tilkørt smiley

    Få et værksted til at lave et stort service på den (koster typisk 4-5000 kroner, men det er det værd!) Hvor de kommer omkring alt på cyklen og kontrollerer at alt er som det skal være. Derefter kan de forklare dig hvad de mener der skal laves.


  • #6   14. mar 2013 Netop kronrørslejer er et svagt punkt på 600 Diversion modellerne. Den er fabriksmonteret med tradionelle skåle og løse kugler, hvorimod 900 Diversion er monteret med koniske rullelejer. Prøv at kør 60-80 km/t og slip så styret. Begynder styret at slå fra side til side, skal den have nye lejer. Problemet var så kendt, at Yamaha accepterede det som garanti. For at de nye lejer skulle holde længere, monterede man lejer fra 900`er modellen, da Yamaha kun kunne forsvare montering af originale dele. Ellers er modellen ikke kendt for svagheder.

  • #7   14. mar 2013 Det er utrolig svært at sige fra en skærm. Alle de ting du nævner afhænger af: hvor meget er mc'en blevet kørt, hvordan er den blevet kørt, hvordan har den stået til opbevaring osv.

    Altså dæk bør du skifte hver 4-5år, hvis ikke at de er blevet slidt ned længe inde.

    Kædekit, afhænger igen af hvor meget kørsel, og om kæden har været korrekt spændt. Den kan blive slidt hurtigt ved forkert brug og omvendt holde i mange år hvis det er vedligholdt ordenligt.

    Olie og oliefilter skiftes ved (faste) intervaller, men er ikke den store udgift hvis du gør det selv.




  • #8   14. mar 2013 Kronrørslejer koster nok 500,-

  • #9   15. mar 2013 Har en Kawasaki GPX600R 4 cyl række, meget flot osv..................

  • #10   15. mar 2013 det er lige nøjagtigt UMULIGT at svare på...

  • #11   15. mar 2013 XJ´er er en super fed cylen .. De andre er fuldstændig ret ,, Bare tag den med ro, og fin en fin cylen .. Hvis det var mig, vill jeg finde en som 1. altid har stået inde, og har fået skiftet olie regelmæssigt.. Det ER faktisk ikke meget man kan ødelægge på en XJ´er. de kører og kører !!
    2. Jeg beregner ALTDI 6000 kr ekstra til oven i den pris jeg skal give, til et "stort service .. altid .unaset hvad den tidligere ejer har gjort. Så VED du at cyklen bliver "nulstillet", nye olier, tændrør, luftfilter, osv. Det samme med dæk .. Specielt fordæk, har mange en tendens til at lade blive for gammelt, hvis det ikke ser slidt ud, Men som sage tidligere er dækkene meget over 4-5 år, bliver de hårde, og grebet bliver dårligt .. GOd vind, du bliver SUPER glad for en XJ´er ..


  • #12   15. mar 2013 Forresten er indsugningsgummierne på en XJ´er meget korte, og kaburatorene "hænger" ikke så hårdt i den, så det er nok særligt nødvendigt at du skifter noget det. Menbranerne .. tjaa.. Så skal den da ha stået stille siden i 100 år, hvis de skal være ødelagte .. Det kan man høre med det samme, så kører den af lort .. Kromrørslejer ! .. lad du bare dem være, hvis det er en "inde cykel", det er kun rust, der kan slide dem på en 20-30.000 km´s cykel .. Hvis du "går amok" en eller anden dag, kan du fjerne den store luftfilter kasse på den og købe 4 billige KN filtere og sætte på den ( hvis du kan finde nogen som kan finde ud af at trimme hoved 0g tomgamgs dysserne ) .. FUCK den bliver sjov, og den kommer til at lyde som en gammel Escort RS 2000 med dobbelt webere .. SÅ bliver der liv, og din kone ved ALTID når der er dig som er på vej hjem ... he he he

  • #13   15. mar 2013 Jeg mener ikke man kan få justeret kaburator rigtigt hvis du bruger 4 separate luftfilter. Det er meget vigtig at man får en ensartet, jævn lufttryk, og det får man kun fra en luftfilterkassen.

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 277
    #14   15. mar 2013 Takker for jeres svar !

Kommentér på:
12-15 år gl. MC - start-udgifter ?

Annonce