2.041 visninger
|
Oprettet:
Suzuki RF 600 & 900 {{forumTopicSubject}}
Nogen herinde som kan fortælle mig lidt om de 2 cykler?? gerne for og imod...
Årgangene der er kig er imellem 95 og 98.
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 410
For: Ingen gider stjæle forhistorisk skrammel
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 195
Læs evt. her
http://www.suzukicycles.org/RF-series/RF900R.shtml
Kig efter begyndende brud ved kronrør (svejsninger) og prøv alle gear godt af under prøvekørsel. De slidte gearkasser har det med at springe ud af 2. gear. Det kommer an på olien og hvordan manden inden dig har behandlet hende.
En anden sygdom skulle være udsæt i fugtigt vejr men det har jeg ikke oplevet.
Det er stadig nemt at få reservedele til hende men ting som f.eks. LED baglygter er et nogo hvis man ikke kender nogen der kan lave dem.
Jeg er meget glad for min. Specielt den måde den trækker på og de lette styreegenskaber. Men hvorom alting er får man ikke egenskaber fra nyere motorcykler. Hun er jo ved at være en ældre dame
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 641
Tjek gearkasse. 600cc har større tendens til slidt gearkasse.
maj 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 23
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 589
Den kan købes ....
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
Alternativet var for mig også en cbr 600, men sådan en var, ihv på daværende tidspunkt, 12-15 k dyrere, og det ville jeg ikke betale.
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 842
Den havde Wilbers fjedre i forgaflen, jeg ved ikke om det var den ene detalje der gjorde det, men den lå super lækkert på vejen!
Kunne godt finde på at købe en igen.
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
Da den kom frem, var den et hit, og en udmærket og velkørende cykel.
Da RF900 så kom, kunne man kun glædesig vildt, for sikke et vilddyr det måtte være. Desværre skuffede den fælt. Den motor har ingen bund - intet moment, i hvert fald ikke hvad man måtte kunne forvente af en 900 cc maskine.
Så hvis Du absolut vil have en RF´er, så tag 600. Den kører bedre, og den større 900 motor er bare ikke 33% bedre...
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Jeg var utroligt glad for min RF600R. Super velkørende og kvik maskine. Den er rimelig skarp, og har nogle ret fornuftige køreegenskaber.
Da jeg solgte den, overvejede jeg om det skulle være til fordel for en RF900, men synes ikke den var de ekstra penge værd. Den er noget tungere, og har et gear mindre. Men den er selvfølgelig rarere på lange ture, hvor 600'eren er noget af en skriger.
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 162
Kåbe mæssigt er de to cykler meget ens men så stoppe det også her. Jeg kender mest til RF900 da jeg har haft min i 10 år. Motoren er baseret på en GSXR-1100, jeg mener at topstykket og slaglængden er anderleydes, Og at den ikke har bundtræk passer ikke i min verden. dog har nogle af de importeret modeller en begrænser, i de tre første gear(Tja hvorfor mon kunne det være at man mente den er ret voldsom i bunden). denne kan fjernes ved at adskille et stik. Den er en anelse tung meen hvis du kan og tør køre den fælger den stadig med mange af de nyere R modeller, og ja jeg har bevist det:)
Ellers en kanon langturs maskine og den er altså af den bedre kvalitet min har rundet 80000km og når man går den igennem kompressouns test mm fejler den intet. Hvis du mangler mere info er du velkommen til at kontakte mig!!
MVH
Martin
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
Hvis Du mener den har "bund", så har Du nok ikke prøvet "basis" modellen som Du henviser til - GSXR1100...for dér er da en verden til forskel.
Og det er i hvert fald ikke pga. momentet at import modellerne er droslet.
Det er ren og skær forsikringsspekulation.
I rigtig mange EU lande, får man en betragtelig rabat, hvis maskinen ikke yder over 100hk. Har selv kørt Schweizisk importeret CBR1000, med 100hk., hvilket jo ikke helt passer til "normalen" for en CBR1000.
Ja, den var stækket, men det berører stort set ikke momentet, da det i høj grad er betinget af slagvolumen.
Suzuki RF 600 & 900