{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.547 visninger | Oprettet:

Kawa Z900 / GPZ 1100 motor {{forumTopicSubject}}

Jeg kan godt mærke at det snart bliver kawa tid, så noget må der ské ..

Der må være nogen som er noget klogere end mig omkring min gamle kawa .. Den orginale Z900 motor har jeg i kasse .. Baby døde hurtigt, sildt !! .. SÅ Jeg har en Gpz 1100 motor fra 82 .. Den er ( af et eller andet svensk tuningsfirma ) skam tunet, boret op til 1207 og noget .. et større kit, nogle CR kabs, og jeg mener det er nogle amerikanske knaster som sidder i den .. Det er nok meget godt .. Jeg har haft været ude og køre med den en MEGET kort tur, on det er knasterne eller noget som skal trimmes ved jeg ike endnu, men syntes faktisk ikke den kørte helt godt ..

Nu har jeg set en masse snakke om den dér Z900 krumtap, som skulle være bedre !`?! .. Min Største motivation til at købe en anden motor istedet for at renovere den gamle Z900 VAR faktisk krumtappen .. Gamle rulle lejer, og vibrationer ..

SÅ .. hvem er 110% erfaren i dette ! .. Jeg er bare mekker spade,

1. Joh hvis den er lettere den Z900 KT, men man lægger vel ikke bare et gammelt åg i, med "sure" rulle lejer og ting .. Jeg prøvede at finde nogen som ville lægge nye plejl lejer i osv, De fleste fik steess, og få var klar til at ruinere mig .. så hvad gør i ?

2. Den dér Gpz motor .. den er nok portet, tunet og al det dér, emn noget må jeg ikke ha´fattet .. Jeg kan godt mærke at den gerne vi tage omdrejninger, men det må være knasterne eller noget, den er "træg" eller noget, og jeg syntes det er lidt svært, at finde melodien, da der er lavet SÅ mange ting på den motor på een gang..

3. De CR kabs, er to ret store, så faktisk er der ikke helt plads til benzinhanen, hvis tanken skal helt ned på plads .. Nogen som har fixet noget dér ??

Må heller få den gamle Kawa ud på vejen i år .. den trænger til det smiley ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawa Z900 / GPZ 1100 motor
  • #1   26. mar 2013 Begge motorer er med rullelejer , krumtappen i din 900 er lettere , MEN .. svinghjul , plejlstænger og knastkæden er ikke dimensioneret ens ! så tappen passer ikke lige over i andet end motorhuset , knasterne skal have andre kædehjul som et minimum !
    Krumtapperne i begge modeller er presset sammen i alle sølerne , oftest er svejsning brugt til at sikre at krumtappen ikke vrider ved hårdere belastninger - eks.nedgearing eller tuning

    Resten er vist under kategori - styling

    Knasterne skal stå korrekt , dataene fåes hos Karsten fra Hjørring , er du helt grøn så lad ham give din motor en kærlig hånd



  • #2   26. mar 2013 PS. du skal være ualmindeligt dygtig for at smadre lejer osv. i en gammel z900 , 1000 eller 1100

    standard krumtapperne svejses som nævnt og bruges til dragrace optil 700hk. med standard lejerne




  • #3   26. mar 2013 takker smiley .. Tror nu heller ikke den smadrer, den gamle 900 tap, fejler ikke noget, JEg ville bare gerne ha´haft at den var renoveret, plejlstænger, tap, afvejet, nye lejer osv .. Men den var ik´let !! .. Tror faktisk at gpz´en er svejst..

    Jeg fik et større foredrag om at de CR kabs var så og så gode, det er de måske også, de er ihvert fald nye .. ha ha .. om de er det rigtige ved jeg ikke en skid om .. JEg ved mere om at optimere MX motore .. her er jeg en spade endnu


  • #4   26. mar 2013 renoveringen kan vel begrænses til en opboring og en omgang i topstykket - en gammel 900 har bare en bedre lyd !

    det med at tro der er svejst .. hmm , vil tro du kan kigge derind ved at pille tændingssiden af

    har iøvrigt en stak pakninger osv. til sådan en GPZer



  • #6   26. mar 2013 I har gået til det smiley .. fedt, tak ... Bare alene omkring min 900 tap .. det giver nyt håb, om at lave en igen på et tidspunkt, i en ny og fin version ... jeg tror lige jeg skal kikke gpz motoren igennem engang til for at se hvad den indeholder .. det er nok klogt .. nyrenoveret er den ihvertald alle steder .. bare ikke noget jeg har gjort .. jeg købte den sådan

Kommentér på:
Kawa Z900 / GPZ 1100 motor

Annonce